جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » سرویس کارشناسی قیمت خودرو چگونه فعالیت می‌کند؟
r5

سرویس کارشناسی قیمت خودرو چگونه فعالیت می‌کند؟

۱۴۰۰-۰۲-۲۷

تا پیش از این، اگر کسی قصد فروش خودرو داشت، باید آن را به چند بنگاه معاملات خودرو و یا بازارهای دوره‌ای خرید و فروش خودرو برده و برای برآورد قیمت از نظرات عموما دلالان خودرو کمک می‌گرفت.

رپورتاژ / تا پیش از این، اگر کسی قصد فروش خودرو داشت، باید آن را به چند بنگاه معاملات خودرو و یا بازارهای دوره‌ای خرید و فروش خودرو برده و برای برآورد قیمت از نظرات عموما دلالان خودرو کمک می‌گرفت. این روند برای خرید خودرو هم به همین صورت طی می‌شد و این افراد معمولا با توجه به شرایط بازار که عمدتا در دست خودشان بود، قیمت خودرو را تعیین می‌کردند. این کار البته همیشه هم نتیجه بد به همراه نداشت اما کاری تخصصی و کارشناسانه نبود و به خصوص در مورد خودروهای خارجی با شرایط فنی و امکانات ویژه، امکان اشتباه زیاد وجود داشت. در سال‌های اخیر سرویس ویژه‌ای برای کمک به خرید و فروش خودرو راه‌اندازی شده که با کمک آن به راحتی می‌توان قیمت قطعی و کارشناسی شده از خودرو را در دست داشت. برای این کار باید به سرویس‌های معتبری مانند سامانه کارنامه مراجعه کرد و با استفاده از خدمات آن‌ها در قیمت‌گذاری خودرو، به راحتی برای خرید یا فروش اقدام کرد. چگونه؟ با ما همراه باشید.

تخمین قیمت با کارنامه در کوتاهترین زمان ممکن

اگر قصد خرید یا فروش یک خودرو را دارید و اطلاعات اولیه از آن را در اختیار دارید، می‌توانید به آسانی با ورود به سامانه کارنامه، در بخش تخمین آنلاین قیمت، اطلاعات خودرو که شامل نام، برند، سال ساخت، رنگ، کارکرد و قسمت‌های رنگ شده و تصادفی و چند مورد دیگر را وارد کنید. سیستم تخمین قیمت با کمک هوش مصنوعی و با در دست داشتن اطلاعات بی‌شماری از خودروهای مختلف و قیمت روز آن‌ها، در چند ثانیه، قیمت خودرو را به شما اعلام خواهد کرد. اما یک نکته در مورد این سرویس کارشناسی قیمت خودرو کارنامه وجود دارد. این سرویس یک بازه حداقلی و حداکثری از قیمت خودرو را بر اساس اطلاعاتی که شما وارد کرده‌اید ارائه می‌کند و بیشتر برای داشتن یک قیمت حدودی از خودرو به کار می‌آید. اما اگر می‌خواهید یک قیمت قطعی از خودرو داشته باشید باید به سراغ یک بخش دیگر برویم.

کارشناسی خودرو و تعیین قیمت

تیم کارشناسی کارنامه، متشکل از افراد زبده و متخصص در زمینه خودرو است که به طور کامل به انواع خودرو و شرایط فنی و بدنه آن‌ها اشراف دارند. با ورود به این سایت، شما می‌توانید وارد بخش کارشناسی خودرو شوید و با پر کردن یک فرم که شامل نام و مدل خودروی شماست ابتدا از هزینه کارشناسی آگاه شوید. سپس با تماس با بخش کارشناسی، درخواست خود را برای کارشناسی خودرو ثبت می‌کنید. در کمترین زمان ممکن، کارشناسان با شما تماس گرفته و قرار بررسی خودرو را ثبت می‌کنند. کارشناسان خودرو با بررسی تمامی بخش‌های بدنه و کابین ابتدا از سلامت این قسمت‌ها اطمینان حاصل می‌کنند و سپس به سراغ بخش فنی و بعد تست آپشن‌های خودرو می‌روند. هیچ بخشی در خودرو از زیر نگاه تیزبین کارشناسان بیرون نخواهد ماند. به این ترتیب شما یک قیمت منطقی که بر اساس تمامی شرایط خودرو اعلام شده در دست دارید و همراه با فرم کارشناسی خودرو می‌توانید تصمیم خود را برای خرید یا فروش خودرو بگیرید. این سرویس فقط مختص به تهران نیست و به تازگی شاهد راه‌اندازی سرویس کارشناسی قیمت خودرو در کرج و بسیاری دیگر از شهرهای ایران نیز بوده‌ایم.

مزایای استفاده از کارشناسی قیمت کارنامه

حالا سوال اینجاست که چه لزومی به استفاده از این سرویس کارشناسی قیمت وجود دارد؟ جواب ساده است. در روزهایی که به سختی می‌توان در بازارهای مختلف، قیمت واقعی خودرو را پیدا کرد، با کارشناسی قیمت کارنامه، حداقل خیالتان از منصفانه بودن قیمت راحت است. به دلیل وجود تصاویری که کارشناسان در حین کار تهیه می‌کنند هر گونه احتمال کلاهبرداری و تقلب در معامله هم منتفی خواهد بود. به علاوه به دلیل تخصص کافی کارشناسان، تمامی قسمت‌های خودرو به دقت بررسی می‌شود و برای مثال بعد از چند ماه متوجه نمی‌شوید که بخشی از خودرو رنگ شده و شما متوجه نبوده‌اید! از طرف دیگر، در این روزهایی که وقت همانند طلا ارزش پیدا کرده، استفاده از این خدمات، کمک زیادی به افراد برای سرعت بخشیدن به کارها کرده است. نکته مهم دیگر همکاری سایت کارنامه با سایت دیوار است که باعث شده تیم خرید و فروش ماشین کارنامه، قیمتی کاملا دقیق و بر اساس خودروهای موجود در بازار ارائه دهند. حالا تصمیم با شماست که برای برآورد قیمت خودرو به سراغ سیستم سنتی این کار بروید یا راه منطقی و بی‌دردسر که امنیت و اطمینان خاطر به همراه دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×