جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مک‌لارن برای جبران کسری بودجه‌اش خودروهای تاریخی‌اش را می‌فروشد
machinemag 2

مک‌لارن برای جبران کسری بودجه‌اش خودروهای تاریخی‌اش را می‌فروشد

۱۴۰۱-۰۹-۱۳ زمان مطالعه: 2 دقیقه

بعد از مشکلاتی که کمبود تراشه برای این کمپانی ایجاد کرد حالا نوبت به مسائل مالی میرسد.مکلارن با وجود فروش خودروهای تاریخی‌اش هنوز در حال مذاکره با سهامداران برای افزایش سرمایه است.

مجله ماشین – به آخرین ماه سال ۲۰۲۲ نزدیک شده ایم، اما مک لارن هنوز یک نسخه از آرتورا ارزشمند خود را به مشتری تحویل نداده است. این خودروی اسپورت هیبریدی که در اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی شد، به دلیل کمبود تراشه در اواخر سال گذشته با تاخیر در تحویل مواجه شد. با این حال، مک لارن در تولید سری اول ابرخودروی هیبریدی خود با مشکل دیگری مواجه است.

MACHINEMAG1 2

 

MACHINEMAG2 2

مک لارن این موضوع را در گزارش درآمد سه ماهه سوم خود فاش کرد و گفت که آرتورا به «ارتقای فنی خاصی» نیاز دارد که منجر به تاخیر دیگری در تولید شد. البته این ارتقاء نیاز به بودجه دارد و مک لارن مجبور می شود برخی از خودروهای تاریخی خود را برای جمع آوری پول بفروشد.

هولدینگ ممتلکات بحرین که نزدیک به ۶۰ درصد از سهام مک لارن را در اختیار دارد، خودروهای تاریخی مذکور را به قیمت ۱۲۳ میلیون دلار خریداری کرد. یکی از سخنگویان مک لارن این موضوع را تایید کرد، اگرچه جزئیات دقیق خودروهای تاریخی مک لارن فاش نشد. نکته قابل توجه، مجموعه میراث مک لارن شامل ۵۴ خودروی کمیاب مسابقه فرمول ۱ و سوپراسپرت F1 است.

با این حال، تزریق سرمایه از طرف سهامدار اصلی آن کافی نیست. مک لارن اعلام کرد: «ما در حال مذاکره با همه سهامداران در مورد افزایش سرمایه این گروه هستیم.

این شرکت در ۹ ماه منتهی به سپتامبر ۲۴۷ میلیون دلار زیان را گزارش کرده است که نسبت به سال گذشته ۸۴ میلیون دلار ضرر داشته است. علاوه بر این، نقدینگی شرکت در پایان سه ماهه سوم به ۱۰۶ میلیون دلار کاهش یافته است که از ۲۰۸ میلیون دلار کاهش چشمگیری داشته است.

شرکت سرمایه گذاری Ares Management Corporation و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی مبلغ ۱۵۴ میلیون دلار به این کمپانی کمک کردند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×