سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بورگوارد دوباره ورشکست شد
Borgward

بورگوارد دوباره ورشکست شد

۱۴۰۱-۰۹-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت چینی با نام آلمانی پس از متحمل شدن ضررهای هنگفت تسلیم شد و اعلام ورشکستگی کرد.

مجله ماشین – بورگوارد در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ پس از بیش از نیم قرن خاموشی به صحنه خودرو بازگشت. ولی این شرکت قدیمی آلمانی مانند قبل احیا نشد. خودروساز چینی Beiqi Foton Motor، یکی از زیرمجموعه های گروه BAIC، در سال ۲۰۱۴ این برند را خریداری کرد تا یک خودروسازی جدید را ایجاد کند و برنامه‌هایی برای کارخانه‌ای در برمن وجود داشت، اما هرگز محقق نشد.

بورگوارد کراس اوورهای بنزینی BX3، BX5، BX6 و BX7 را در چین فروخت، جایی که نسخه الکتریکی BX7 نیز عرضه شد. این کمپانی در سال ۲۰۱۹ بیشترین آمار فروش را تجربه کرد و حدود ۵۵۰۰۰ دستگاه خودرو فروخت ولی این آمار در امسال  ۳۶۰۰ دستگاه رسید. این خودروساز از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بالغ بر ۵۶۴ میلیون دلار ضرر داشته است و تنها در سال گذشته بیش از این ضرر کرده است. در نتیجه، این شرکت ورشکست شده و اکنون در تلاش است تا مجوز دادگاه برای فروش دارایی های باقی مانده خود را دریافت کند.

Borgward Group AG از نظر فنی در اشتوتگارت، آلمان مستقر بود، اما تمام تولیدات در چین انجام می‌شد. تلاش هایی برای افزایش حضور این برند در خارج از جمهوری خلق مانند اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت، اما هرگز محقق نشد.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۹، شرکت مادر  ۶۷ درصد از سهام Borgward را به Ucar، یک شرکت چینی سواری و کرایه اتومبیل، فروخت. فروش برای مدت کوتاهی افزایش یافت، اما به اندازه ای نبود که بتواند این خودروساز را سرپا نگه دارد.

زمانی که بورگوارد از مرگ بازگردانده شد، قصد داشت تا سال ۲۰۲۰ سالانه ۸۰۰۰۰۰ دستگاه بفروشد، اما بدیهی است که این اتفاق نیفتاد.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×