جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مونرو ام‌کا-۱ خودروی آفرود برقی دست‌ساز با قدرت ۳۷۵ اسب بخار
MunroMk 11

مونرو ام‌کا-۱ خودروی آفرود برقی دست‌ساز با قدرت ۳۷۵ اسب بخار

۱۴۰۱-۰۹-۱۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه

از آن به عنوان قدرتمندترین 4x4 تمام الکتریکی جهان یاد می شود.

مجله ماشین – اگر با ریویان R1S و مرسدس EQG ارتباط برقرار نمی‌کنید، ممکن است این ماشین آفرود برقی مکعبی شکل نظر شما را تغییر دهد. خودروسازی مونرو مستقر در اسکاتلند که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، نام غیر الهام‌بخش «ام‌کا-۱» را معرفی می‌کند که قبلاً به‌عنوان «قادرترین ۴×۴ تمام الکتریکی جهان» معرفی شده است. طراحی جعبه ای مونرو ام‌کا-۱، یادآور بولینگر B1 است، خودروی برقی دیگری که برای مقابله با زمین های ناهموار ساخته شده است.

مونرو ام‌کا-1 خودروی آفرود برقی دست‌ساز

این ماشین الکتریکی با در ۲ نسخه تولید می‌شود، یکی ۲۹۵ اسب بخار قدرت و دیگری ۳۷۵ اسب بخارقدرت تولید خواهد کرد. همچنین مشتریان می توانند از یک باتری ۶۱ کیلووات ساعتی یا یک بسته بزرگتر ۸۲ کیلووات ساعتی با حداکثر برد تا ۳۰۶ کیلومتر را انتخاب کنند. مونرو می‌گوید که ام‌کا-۱ می‌تواند با یک بار شارژ به مدت ۱۶ ساعت در یک مسیر آفرود حرکت کند.

مونرو ام‌کا-1 خودروی آفرود برقی دست‌ساز
مونرو ام‌کا-۱ خودروی آفرود برقی دست‌ساز

این دستگاه از شارژ ۱۰۰ کیلوواتی پشتیبانی می کند، در این صورت دارندگان می توانند باتری را از ۱۵ به ۸۰ درصد در ۳۶ دقیقه شارژ کنند. اگر باتری از یک منبع AC 22 کیلوواتی تغذیه شود، حدود سه ساعت طول می کشد تا از ۱۵ به ۱۰۰ درصد برسد. پس از هشت سال استفاده و نزدیک به ۱۶۱۰۰۰ کیلومتر، باتری همچنان باید حدود ۸۰ درصد از ظرفیت انرژی اولیه خود را حفظ کند.

مونرو ام‌کا-1 خودروی آفرود برقی دست‌ساز

این ماشین ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و ظرفیت بار ام‌کا-۱  ۱۰۰۰ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم را داراست.  نسخه قدرتمندتر پرفورمنس این ماشین شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۴.۹ ثانیه انجام می دهد همچنین حداکثر سرعت آن ۱۲۹ کیلومتر در ساعت است.

مونرو ام‌کا-1 خودروی آفرود برقی دست‌ساز

با شاسی بدنه روی فریم، دیفرانسیل قفل مرکزی استاندارد، دیفرانسیل قفل اختیاری جلو و عقب و جعبه انتقال دو سرعته، ام‌کا-۱ یک خودرو آفرود واقعی است. فاصله از زمین ۴۸۰ میلی متر است و می تواند تا عمق ۸۰۰ میلی متری از آب عبور کند.

مونرو ام‌کا-1 خودروی آفرود برقی دست‌ساز

این خودرو از یک موتور الکتریکی شار محوری سبک‌تر و فشرده‌تر استفاده می‌کند که بین دو سرنشین صندلی جلو نصب شده است تا توزیع وزن تقریباً ایده‌آل ۵۰:۵۰ را برای خودروی الکتریکی EV در هر مکانی فراهم کند. ام‌کا-۱ دارای شاسی نردبانی فولادی گالوانیزه با فولاد ۵ میلی متری ضخامت است و فضای کافی برای قرار دادن یک پالت یورو در ناحیه بار دارد.

قیمت مونرو ام‌کا-۱ حدود ۶۱۰۰۰ دلار است. ام‌کا-۱ دست ساز است و در سال ۲۰۲۳ به اولین مشتریان تحویل داده می شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×