جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بدون تایپ R، هوندا وجود ندارد
هوندا تایپ r

بدون تایپ R، هوندا وجود ندارد

۱۴۰۱-۰۹-۲۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

هوندا متعهد شد که خودروهای پرفورمنس تایپ R را در دوران الکتریکی زنده نگه دارد.

مجله ماشین – پژو چند سال پیش تولید GTi را متوقف کرد و رنو نیز همین کار را در سال ۲۰۲۳ با RS انجام خواهد داد. با اعلام برنامه های فورد برای حذف فیستا و فوکوس، مدل های ST نیز از بین خواهند رفت. علاوه بر این، هیوندای i30 N به این زودی ها نسل جدیدی نخواهد داشت. همه امیدها برای هاچ بک های داغ از بین نمی رود زیرا فولکس واگن قبلاً اعلام کرده است که به مدل های GTI خود پایبند است. مهندس ارشد کمپانی هوندا اعلام کرد، این برند خودروهای هیجان انگیز را رها نخواهد کرد.

هیدکی کاکینوما بیان داشت: “بدون تایپ R، هوندا وجود ندارد.” او در ادامه توضیح داد که این خودروساز ژاپنی به شدت معتقد است که لذت رانندگی با این مدل از هوندا بسیار زیاد است. البته او در صنعت خودروسازی که قوانین سخت‌گیرانه‌تر شرکت‌ها را مجبور به استقبال از برق‌سازی می‌کند، واقع‌بین است.

خبر خوب این است که هوندا این موانع را به عنوان “چالش های جدید برای ارائه لذت رانندگی به مشتریان خود” می بیند. برای این منظور، کاکینوما در مصاحبه‌ای که با یک مجله بریتانیایی انجام داد گفت که شرکت همچنان متعهد به آوردن نوع Rs اضافی است. جالب توجه است، او اشاره کرد که ممکن است هنوز زمان کافی برای یک خودروی پرفورمنس با موتور احتراقی وجود داشته باشد، البته او خیلی به این موضوع امیدوار نیست.

هیدکی کاکینوما اعلام کرد که خودروهای مجهز به ICE قابل دستیابی است که احتمالاً خبر از استفاده سوخت های مصنوعی می‌دهد. به عنوان مثال، تویوتا در حال آزمایش با موتورهای احتراقی با سوخت هیدروژن است. با اجرایی شدن قوانین سخت‌تر یورو ۷ در اواخر این دهه، آینده برای خودروهای پرفورمنس با موتور معمولی خوب به نظر نمی‌رسد.

کاکینوما استدلال می‌کند که تایپ R لزوماً به معنای داشتن یک موتور گازسوز نیست، زیرا یک خودروی الکتریکی یا هیبریدی همچنان می‌تواند این نشان را کسب کند تا زمانی که رانندگی آن لذت بخش باشد. مبادا فراموش کنیم که در اوایل سال جاری، کو یاماموتو، مشاور فنی هوندا موتور اروپا، یک سیویک تایپ R هیبریدی پلاگین بر اساس مدل اخیراً عرضه شده را رد نکرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×