بامو i Vision Dee با طراحی مینیمالیست معرفی شد
به گزارش مجله ماشین، چند هفته قبل ب ام و کمپین تبلیغاتی راه انداخت با عنوان هک شدن شبکه های اجتماعی این کمپانی توسط دی، حالا ب ام و اولین تصاویر جدیدترین محصولش که قرار است در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود را منتشر کرده است.
این سدان سه جعبه ای از نشانه های سنتی مانند جلوپنجره ، چراغ های جلوی دوقلو و پیچ خوردگی هافمایستر، ظاهری تازه و آینده نگرانه دارد. طراحی نمای جلویی یادآور i Vision Circular است، خودروی کانسپتی که در سپتامبر ۲۰۲۱ رونمایی شد و در کنار i Vision Dee به تصویر کشیده شد. همچنین فاصله بین دو محور را برای کابین جادارتر به حداکثر می رساند.
خودروی مفهومی EV دارای مشخصات جانبی عجیبی است مثلا این خودرو بدون دستگیره در یا درپوش آینه است و همراه با چرخهای مینیمالیستی است که با رنگ زرد رنگ آمیزی شده است تا با المان های بدنه مطابقت داشته باشد. پشت i Vision Dee نیز کاملاً عجیب است زیرا چراغهای عقب اصلی در بالا نصب شدهاند. حلقههای لوگو بامو نیز سادهتر شدهاند، زیرا چیزی بیش از برچسبهای سفید نیستند.
چراغهای جلو و جلوپنجره با ترکیب فیزیکی و دیجیتالی روی سطحی یکنواخت که میتواند ظاهر آن را با استفاده از فناوری E Ink تغییر داد، با هم ترکیب میشوند. دی می تواند حالات و حالات چهره را بیان کند و حتی با مردم صحبت کند. به عنوان مثال برای خوش آمد گویی، تصویری از آواتار راننده می تواند بر روی شیشه های جانبی نمایش داده شود.
با ورود به داخل، دکمه ها و سوئیچ های معمولی حذف شده اند و هیچ نشانه ای از کنترلر iDrive نیز وجود ندارد. در عوض، یک اسلایدر با نام عجیب BMW Mixed Reality Slider با سنسورهای حساس به لمس روی پانل ابزار وجود دارد. اینها نمایشگر بزرگ هدآپ را که تمام عرض شیشه جلو را در بر می گیرد، کنترل می کنند. پنج حالت قابل انتخاب به راننده اجازه می دهد تا میزان محتوای مورد نظر خود را در HUD انتخاب کند.
طراحی فرمان این کانسپت نیز غیر متعارف است. باواریایی ها NE را با دو مدل در بخش سایز متوسط افتتاح خواهند کرد، بنابراین منتظر یک سدان سری ۳ و یک iX3 باشید. آنها سلولهای باتری گرد جدید توسعهیافته با ۲۰ درصد چگالی انرژی بیشتر، ۳۰ درصد افزایش برد و ۳۰ درصد شارژ سریعتر دارند.
جزئیات بیشتر در مورد i Vision Dee در اواخر امسال منتشر خواهد شد، زمانی که BMW امیدوار است برخی از مشخصات فنی واقعی را ارائه دهد. در همین حال، ما می دانیم که بخش M در حال حاضر روی یک خودروی الکتریکی با کارایی بالا با موتورهای چهارگانه کار می کند، و معماری Neue Klasse در حال مهندسی است تا در نهایت باتری های حالت جامد را در خود جای دهد.
اولین خودروهای مبتنی بر NE در کارخانه جدید Debrecent در مجارستان از سال ۲۰۲۵ ساخته خواهند شد و در مونیخ یک سال بعد از آن ساخته خواهد شد. تا پایان این دهه، کارخانه ای در اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی، حداقل شش خودروی شاسی بلند الکتریکی را بر روی پایه های جدید مونتاژ خواهد کرد.
توماس آلبرشت، رئیس بخش Dynamics BMW سال گذشته گفت: خودروهای برقی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) دورتر نخواهند رفت، زیرا این کار بیش از حد است.
مدیر ارشد فناوری فرانک وبر به مالکان قول داده است که به ازای هر دقیقه شارژ مجدد بسته باتری، ۳۰ مایل (۴۸ کیلومتر) برد به دست خواهند آورد. دومی حدود ۲۰ درصد سبک تر از محصول فعلی سلول های منشوری خواهد بود و BMW انتظار دارد هزینه های تولید مرتبط با باتری را به نصف کاهش دهد و انتشار CO2 را تا ۶۰ درصد در طول فرآیند تولید کاهش دهد.