سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
» آرشیو اخبار » ب‌ام‌و i Vision Dee با طراحی مینیمالیست معرفی شد
ب‌ام‌و i Vision Dee

ب‌ام‌و i Vision Dee با طراحی مینیمالیست معرفی شد

۱۴۰۱-۱۰-۱۵

اولین عکس‌ها از «دی» سرانجام آشکار شد. این کانسپت نسل بعدی خودروهای الکتریکی که در سال 2025 عرضه می شوند را نشان می‌دهد.

به گزارش مجله ماشین، چند هفته قبل ب ام و کمپین تبلیغاتی راه انداخت با عنوان هک شدن شبکه های اجتماعی این کمپانی توسط دی، حالا ب ام و اولین تصاویر جدیدترین محصولش که قرار است در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود را منتشر کرده است.

این سدان سه جعبه ای از نشانه های سنتی مانند جلوپنجره ، چراغ های جلوی دوقلو و پیچ خوردگی هافمایستر، ظاهری تازه و آینده نگرانه دارد. طراحی نمای جلویی یادآور i Vision Circular است، خودروی کانسپتی که در سپتامبر ۲۰۲۱ رونمایی شد و در کنار i Vision Dee به تصویر کشیده شد. همچنین فاصله بین دو محور را برای کابین جادارتر به حداکثر می رساند.

ب‌ام‌و i Vision Dee

خودروی مفهومی EV دارای مشخصات جانبی عجیبی است مثلا این خودرو  بدون دستگیره در یا درپوش آینه است و همراه با چرخ‌های مینیمالیستی است که با رنگ زرد رنگ آمیزی شده است تا با المان های بدنه مطابقت داشته باشد. پشت i Vision Dee نیز کاملاً عجیب است زیرا چراغ‌های عقب اصلی در بالا نصب شده‌اند. حلقه‌های لوگو ب‌ام‌و نیز ساده‌تر شده‌اند، زیرا چیزی بیش از برچسب‌های سفید نیستند.

ب‌ام‌و i Vision Dee

چراغ‌های جلو و جلوپنجره با ترکیب فیزیکی و دیجیتالی روی سطحی یکنواخت که می‌تواند ظاهر آن را با استفاده از فناوری E Ink تغییر داد، با هم ترکیب می‌شوند. دی می تواند حالات و حالات چهره را بیان کند و حتی با مردم صحبت کند. به عنوان مثال برای خوش آمد گویی، تصویری از آواتار راننده می تواند بر روی شیشه های جانبی نمایش داده شود.

ب‌ام‌و i Vision Dee

با ورود به داخل، دکمه ها و سوئیچ های معمولی حذف شده اند و هیچ نشانه ای از کنترلر iDrive نیز وجود ندارد. در عوض، یک اسلایدر با نام عجیب BMW Mixed Reality Slider با سنسورهای حساس به لمس روی پانل ابزار وجود دارد. اینها نمایشگر بزرگ هدآپ را که تمام عرض شیشه جلو را در بر می گیرد، کنترل می کنند. پنج حالت قابل انتخاب به راننده اجازه می دهد تا میزان محتوای مورد نظر خود را در HUD انتخاب کند.

2023 BMW i Vision Dee concept 11 ب‌ام‌و i Vision Dee

طراحی فرمان این کانسپت نیز غیر متعارف است. باواریایی ها NE را با دو مدل در بخش سایز متوسط ​​افتتاح خواهند کرد، بنابراین منتظر یک سدان سری ۳ و یک iX3 باشید. آن‌ها سلول‌های باتری گرد جدید توسعه‌یافته با ۲۰ درصد چگالی انرژی بیشتر، ۳۰ درصد افزایش برد و ۳۰ درصد شارژ سریع‌تر دارند.

ب‌ام‌و i Vision Dee

جزئیات بیشتر در مورد i Vision Dee در اواخر امسال منتشر خواهد شد، زمانی که BMW امیدوار است برخی از مشخصات فنی واقعی را ارائه دهد. در همین حال، ما می دانیم که بخش M در حال حاضر روی یک خودروی الکتریکی با کارایی بالا با موتورهای چهارگانه کار می کند، و معماری Neue Klasse در حال مهندسی است تا در نهایت باتری های حالت جامد را در خود جای دهد.

ب‌ام‌و i Vision Dee

اولین خودروهای مبتنی بر NE در کارخانه جدید Debrecent در مجارستان از سال ۲۰۲۵ ساخته خواهند شد و در مونیخ یک سال بعد از آن ساخته خواهد شد. تا پایان این دهه، کارخانه ای در اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی، حداقل شش خودروی شاسی بلند الکتریکی را بر روی پایه های جدید مونتاژ خواهد کرد.

ب‌ام‌و i Vision Dee

توماس آلبرشت، رئیس بخش Dynamics BMW  سال گذشته گفت: خودروهای برقی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) دورتر نخواهند رفت، زیرا این کار بیش از حد است.

ب‌ام‌و i Vision Dee

مدیر ارشد فناوری فرانک وبر به مالکان قول داده است که به ازای هر دقیقه شارژ مجدد بسته باتری، ۳۰ مایل (۴۸ کیلومتر) برد به دست خواهند آورد. دومی حدود ۲۰ درصد سبک تر از محصول فعلی سلول های منشوری خواهد بود و BMW انتظار دارد هزینه های تولید مرتبط با باتری را به نصف کاهش دهد و انتشار CO2 را تا ۶۰ درصد در طول فرآیند تولید کاهش دهد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×