سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » افزایش وزن ماشین فرمول یک باعث کاهش ایمنی می‌شود
george-russell-mercedes-w13-1

افزایش وزن ماشین فرمول یک باعث کاهش ایمنی می‌شود

۱۴۰۱-۱۰-۱۸

جورج راسل می‌گوید افزایش وزن خودروهای فرمول 1 به یک مشکل ایمنی تبدیل می‌شود، زیرا تأثیر آن مثل تصادف با اتوبوس در مقایسه با خودروی معمولی شهری است.

به گزارش مجله ماشین،خودروهای جدیدی که در نهایت با وزن ۷۹۸ کیلوگرم برای فصل ۲۰۲۳ فرمول یک معرفی شدند، سنگین‌ترین خودروهای تاریخ این مسابقات هستند.

با توجه به اینکه تیم‌های فرمول یک برای بالا بردن سطح ایمنی این خودروها و موارد دیگر باید قطعاتی را به این ماشین اضافه بکنند که باعث سنگین تر شدن نیز می‌شود.

این رقم در واقع ۳ کیلوگرم بیشتر از حداقل وزنی است که در آخرین فصل مسابقات با توجه به قوانین اجرا شده است. چندین تیم در طول فصل گذشته مدام دحال تلاش برای رسیدن به وزنی ایده‌آل برای ماشین‌هایشان بودند.

راسل در مورد افزایش وزن خودروها گفت: جدیدترین ماشین‌های F1 نکات مثبت زیادی با توجه به تغییر مقررات دارد ولی افزایش وزن این ماشین‌ها قطعا به زودی مشکل ساز می‌شود.

راننده  تیم مرسدس بنز افزود، اگر در شروع مسابقه با خودرویی که وزن آن ۸۰۰ کیلوگرم یا بیش از ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، در مقایسه با ۱۵ سال پیش که ۶۵۰ کیلوگرم وزن داشتند با همان سرعت حرکت کنید، تأثیر بیشتری خواهید داشت.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×