سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
» آرشیو اخبار » مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV معرفی شد
مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV

مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV معرفی شد

۱۴۰۱-۱۰-۲۴

برد کل این خودروی الکتریکی بیش از 373 مایل است و می تواند 85 کیلومتر را بدون بنزین طی کند.

به گزارش مجله ماشین، مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV  مجهز به موتور بنزینی ۸۳۰ سی سی با تزریق مستقیم دارای نسبت تراکم بالا ۱۱.۹:۱ است.

مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV

این موتور ۷۵ اسب بخار قدرت در ۴۷۰۰ دور در دقیقه و ۱۱۶ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند اما در واقع چرخ ها را به حرکت در نمی آورد. درست مانند نیسان قشقایی e-Power، چرخ‌ها منحصراً توسط یک موتور الکتریکی نیرو می‌گیرند که در این مورد ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

موتور مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV

بدون اتصال مکانیکی به چرخ‌ها نقش موتور، تامین انرژی ژنراتوری است که برای افزایش برد MX-30 به بیش از ۶۰۰ کیلومتر انرژی ایجاد می‌کند. ICE آب مورد نیاز را از یک مخزن ۵۰ لیتری بنزینی که درست جلوتر از محور عقب نصب شده است دریافت می کند در حالی که بسته باتری لیتیوم یونی ۱۷.۸ کیلووات ساعتی در زیر بدنه نصب شده است.

مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV

مزدا معتقد است که مالکان عمدتاً از این وسیله نقلیه صرفاً به عنوان یک خودروی برقی استفاده خواهند کرد زیرا فکر می کند برد تمام الکتریکی ۸۵ کیلومتر در سیکل ترکیبی باید برای یک روز کافی باشد.

در مورد باتری، ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می کشد تا آن را به طور کامل از منبع شهری ۱۱ کیلوواتی شارژ کنید. شارژ از ۲۰ به ۸۰ درصد با استفاده از اتصال DC (36 کیلووات) ۲۵ دقیقه طول می کشد.

مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV

مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV شتاب صفر تا ۱۰۰ کیل.متر را در ۹.۱ ثانیه طی می‌کند و به صورت الکتریکی روی سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

این نسخه هیبریدی پلاگین به عنوان یک کراس اوور کوچک سنگین است و وزن آن به ۱۷۰۳ کیلوگرم (۳۷۵۴ پوند) می رسد. با این وجود، مزدا مصرف سوخت بسیار کم تنها ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) را در چرخه ترکیبی WLTP، با انتشار CO2 مربوطه تنها ۲۱ گرم در کیلومتر اعلام می کند.

مزدا  MX-30 الکتریکی اسکای اکتیو  R-EV

قیمت اولیه آن ۳۵۹۹۰ یورو در آلمان است. پنج نسخه از این کراس اوور الکتریکی موجود است که بالاتر از نسخه R با قیمت ۴۵۰۴۰ یورو قرار دارد.

لازم به ذکر است در برخی از بازارها مانند ژاپن و استرالیا، این کراس اوور با موتور ۲ لیتری هیبریدی ملایم با قدرت ۱۵۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن به فروش می رسد.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×