سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
» آرشیو اخبار » کسب و کار » تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

۱۴۰۱-۱۰-۲۷

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک باید دارای، نیروی متخصص در حوزه تعمیر گیربکس، روغن گیربکس اصل و باکیفیت برای انواع گیربکس‌های اتوماتیک، تجهیزات مدرن و به‌روز در عیب و ابزار و دستگاه‌های به‌روز و موردنیاز برای تعمیر گیربکس اتوماتیک باشد. در کنار تمامی این موارد موردی که اهمیت بالایی دارد، دارا بودن کادری مجرب و ماهر در حوزه تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک است، این افراد باید بتوانند هر مشکل در گیربکس اتوماتیک خودروی شمارا به کمک ابزار و تجهیزات مناسب شناسایی و پس‌ازآن به‌درستی رفع کنند به‌طوری‌که نه گیربکس و نه هیچ بخش دیگری از خودرو در این حین دچار آسیب نشود.

بررسی سطح روغن گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک با روغن‌کار می‌کنند که به‌درستی سیال گیربکس اتوماتیک یا ATF نامیده می‌شود. به دلیل وابستگی آن به ATF، سطح سیال پایین می‌تواند تأثیر مخربی بر عملکرد انتقال و حتی عمر انتقال داشته باشد. به همین دلیل توجه به سطح مایع گیربکس بسیار مهم است.

متأسفانه، در سال‌های اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان شروع به حذف میله مایع انتقال داده‌اند. این انتقال‌ها که واحدهای مهروموم‌شده نامیده می‌شوند ، نسبت به‌روزهای گذشته به فرآیند بسیار پیچیده‌تری برای بررسی سطح مایع نیاز دارند. این فرآیند اغلب شامل دستگاه‌های آزمودن الکترونیکی، مانند ابزار اسکن کامپیوتری است.

اگر خودروی شما میله اندازه‌گیری ندارد، باید از گیربکس یا نمایندگی محلی خود بخواهید حداقل دو بار در سال سطح روغن گیربکس را بررسی کند، حتی اگر مشکلی در عملکرد گیربکس مشاهده نکنید. زمان مناسب برای انجام این کار زمانی است که در حال تعویض روغن‌موتور هستید، در بهار و پاییز.

اما اگر ماشین شما دارای میله گیربکس است، باید سطح روغن گیربکس را حداقل یک‌بار در ماه بررسی کنید. دفترچه راهنمای مالک خودرو شما باید یک روش دقیق برای بررسی سطح مایع گیربکس در خودروی شما ارائه دهد.

هشدار: بررسی سطح مایع گیربکس مستلزم کار در زیر کاپوت خودرو با موتور روشن است. اگر مراقب نباشید این می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مراقب اجزای متحرک مانند فن‌ها، تسمه فن‌ها، قرقره‌ها و غیره باشید. اگر با این روش راحت نیستید، همیشه ماشین خود را به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک بروید تا مایع گیربکس بررسی شود.

 

در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراحل زیر برای بررسی روغن گیربکس اتوماتیک طی می‌شوند:

در ابتدا ماشین روی یک سطح کاملاً صاف قرار داده می‌شود

موتور خودرو روشن می‌شود

موتور و گیربکس را به دمای کارکرد عادی رسانده می‌شوند.
پای روی ترمز نگه‌داشته می‌شود و شیفتر را به آرامی از میان دنده‌ها عبور داده می‌شود.
شیفتر را تا انتها در پارک قرار داده می‌شود.
کاپوت به‌دقت باز می‌شود.
میله گیربکس شناسایی می‌شود، معمولاً در وسایل نقلیه محرک چرخ عقب – معمولاً نشانگر در سمت سرنشین در محفظه موتور، نزدیک پشت موتور قرار می‌گیرد.  وسایل نقلیه محرک چرخ جلو – معمولاً نشانگر در سمت راننده وسیله نقلیه، در دو طرف گیربکس قرار دارد.
میله برداشته‌شده و با پارچه تمیز یا حوله کاملاً خشک می‌کند.
میله اندازه‌گیری تا انتها به سمت پایین به داخل لوله پرکننده گیربکس لغزانیده می‌شود..
میله اندازه‌گیری به عقب کشیده شده و سطح مایع با علامت‌های روی انتهای میله بررسی می‌شود. اگر سطح روغن گیربکس از سطح نرمال و استاندارد کمتر بود روغن گیربکس اضافه می‌شود

در شرایطی که در طی بررسی مشخص شود روغن گیربکس فاسدِ شده و یا سوخته است نیز روغن گیربکس جایگزین استفاده می‌شود.
همیشه از روغن گیربکس اتوماتیک توصیه‌شده توسط سازنده استفاده کنید. اطلاعات مصرف‌کننده در مورد انواع مایعات را ببینید تا مطمئن شوید که از مایع مناسب برای ماشین خود استفاده می‌کنید. اگر گیربکس به بیش از یک لیتر نیاز دارد، یا به‌طور منظم از مایع استفاده می‌کند، خودروی خود را سوار کنید تا ازنظر نشتی بررسی شود.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج

علل عدم تعویض دنده مناسب گیربکس اتوماتیک چیست؟

  • نشتی روغن گیربکس اتوماتیک: گیربکس‌ها یک سیستم آب‌بندی هستند بنابراین نشت مایع نشان‌دهنده یک مشکل جدی است. نشتی می‌تواند در واشر تشت و همچنین سایر قسمت‌های انتقال رخ دهد. مایع گیربکس با افزایش سن قرمز یا قهوه‌ای روشن است. در صورت وجود مایع در زیر خودرو باید فوراً بررسی شود. مایع گیربکس برای عملکرد صحیح گیربکس ضروری است و سطح پایین سیال به دلیل نشتی می‌تواند باعث شود که گیربکس اساساً خود تخریب شود که درنتیجه تعمیر بسیار گران‌قیمتی به همراه خواهد داشت.
  • شیر برقی گیربکس خراب: شیر برقی گیربکس جریان سیال انتقال را در اطراف گیربکس کنترل می‌کند. مشکل جابجایی یک نشانگر رایج است که نشان می‌دهد شیر برقی ازکارافتاده است.
  • مایع انتقال کثیف یا آلوده: مایع گیربکس به‌مرورزمان کثیف و آلوده می‌شود و باید تعویض شود. مشکل در جابجایی می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که زمان تعویض مایع فرارسیدهاست. مایع گیربکس باید تقریباً هر ۱۰۰۰۰۰ مایل شسته و تعویض شود.کیلومتر
  • خرابی گیربکس: باگذشت زمان، به‌ویژه هنگامی‌که یک وسیله نقلیه از مرز ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر عبور می‌کند، قطعات و دنده‌های داخل گیربکس به‌سادگی فرسوده می‌شوند. اگر خودرو با سطوح کم مایع گیربکس رانده شود، این فرآیند می‌تواند به‌طور چشمگیری تسریع شود. گیربکس باید بازسازی یا تعویض شود که تعمیر بسیار گرانی است. علائم انتقال ناموفق شامل جابجایی شدید، زمزمه کردن، کوبیدن یا ساییدن است.
  • کابل شیفتر بد: برخی خودروها از کابل برای اتصال دسته شیفتر به گیربکس استفاده می‌کنند. به‌طورمعمول یک گیربکس اتوماتیک یک کابل دارد درحالی‌که یک گیربکس دستی دو کابل دارد. باگذشت زمان کابل ممکن است کشیده یا بشکند. یک کابل کشیده می‌تواند باعث شود که وسیله نقلیه به‌سختی دنده را تغییر دهد و سوزن نشانگر ممکن است با دنده‌ای که خودرو درواقع در آن قرار دارد همخوانی نداشته باشد.
  • کلاچ فرسوده: باگذشت زمان کلاچ فرسوده می‌شود. طول عمر کلاچ بسته به نحوه رانندگی خودرو می‌تواند متفاوت باشد. علائم خرابی کلاچ نه‌تنها شامل جابجایی سخت است بلکه احساس اسفنجی به کلاچ و بوی سوختگی احتمالی نیز می‌شود.

هرکدام از موارد فوق به‌نوعی از تعمیر نیازمند هستند، این‌که کدام روش تعمیر برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما مناسب است را تنها استادکارانی که تخصص کافی در جزوه تعمیر گیربکس اتوماتیک دارند متوجه می‌شوند، به همین دلیل است که توصیه می‌شود هر نوع مشکل در گیربکس توسط کارشان خبره بررسی و رفع شود، هرگز برای تعمیر و حتی سرویس گیربکس اتوماتیک خودروی خود به‌تنهایی اقدام نکنید، شما دانش کافی در این حوزه ندارید و به راحتیم ی توانید سبب بروز خسارت‌های بالا و حتی جبران‌ناپذیر به گیربکس شوید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در کرج

تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج به‌عنوان یکی از مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک در این منطقه شناخته می‌شود، رفع مشکلات گیربکس اتوماتیک تخصص ماست. چه تعمیر و نگهداری گیربکس، چه تعمیر ساده گیربکس، یا بازسازی کامل گیربکس، می‌توانید مطمئن باشید که یک فرد متخصص، حرفه‌ای، باتجربه و کارآزموده رفع می‌شود. انبوهی از اطلاعات ما در مورد تعمیرات گیربکس و خدمات گیربکس اتوماتیک را مرور کنید.

روغن گیربکس جدید قدرت نگهداری بین کلاچ‌ها را بازیابی می‌کند و باعث کاهش لغزش و تولید گرما می‌شود.
درعین‌حال، شستشوی مایع قدیمی ذرات ریز مواد کلاچ و براده‌های فلزی را می‌شوید. این ذرات گذرگاه‌ها را مسدود می‌کنند و بین قطعات متحرک فرو می‌روند و باعث سایش در سراسر انتقال می‌شوند. تغییر سیال آن ذرات و سایش ناشی از آن را از بین می‌برد.

نتیجه نهایی تغییر روغن گیربکس اتوماتیک، روان کاری بهتر، بهبود قابلیت نگهداری اجزای اصطکاک و کاهش حرارت است. بنابراین گیربکس شما برای سال‌های طولانی‌تر بهتر کار می‌کند، به این معنی که احتمال کمتری دارد که با تعمیر گیربکس اصلی مواجه شوید.

مجید طارمی: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

وبسایت: germany-service-center.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×