شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ربات تعویض لاستیک
روبوتایر

ربات تعویض لاستیک

۱۴۰۲-۰۳-۰۱

روبوتایر با پشتیبانی از هوش مصنوعی می تواند تایرها را در 23 دقیقه تعویض کند.

به گزارش مجله ماشین، روبوتایر مستقر در میشیگان یک ربات با پشتیبانی از هوش مصنوعی تولید کرده است که می تواند تایرها را تعویض کند. ربات مجهز به هوش مصنوعی می تواند هر چهار چرخ خودرو را در ۲۳ دقیقه تغییر دهد.

البته ممکن است کمی سرعتش کند باشد و یک انسان معمولی سریعتر این کار انجام بدهد. روبوتایر از دو بازوی شش محوره، یکی برای هر طرف خودرو استفاده می کند. ربات مجهز به هوش مصنوعی چرخ ماشین را اسکن می کند و موقعیت چرخ را محاسبه می کند، موقعیت پیچ ها را تعیین می کند و عملیات را بر اساس آن انجام می دهد.

روبوتایر در حال حاضر نمی تواند به تنهایی کار کند، نظارت انسانی برای کل فرآیند مورد نیاز است. علاوه بر این، یک تکنسین در کنار ربات ایستاده است تا بتواند هر بار مداخله کند. به لطف هوش مصنوعی، روبوتایر به طور مداوم در حال بهبود و افزایش سرعت پردازش خود است.

تعویض لاستیک فرآیندی است که نیاز به تلاش زیاد و قدرت عضلانی دارد. روبوتایر در حال حاضر فقط در چهار فروشگاه مختلف موجود است. این ربات‌ها می‌توانند با موفقیت چرخ‌هایی با اندازه‌ها و وزن‌های مختلف را با یکدیگر عوض کنند، اما همانطور که گفتیم، این کار کمی زمان می‌برد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×