شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نسل جدید کیا پیکانتو ۲۰۲۳
کیا پیکانتو جی‌تی لاین 2023

نسل جدید کیا پیکانتو ۲۰۲۳

۱۴۰۲-۰۴-۱۳

برندهای دیگر اجازه می دهند مدل های خود در این بخش بمیرند ولی کره ای ها در عوض نسل جدیدی را تولید می‌کنند.

به گزارش مجله ماشین، بخش A در حال نابودی است زیرا تولیدکنندگان بیشتر و بیشتر میکروخودروهای خود را بدون جانشین کنار می گذارند ولی کیا یکی از آنها نیست. این شرکت همچنان بر روی این کلاس خودرو تمرکز می کند و اکنون حتی نسل جدید پیکانتو را عرضه می کند.

آیا کیا پیکانتو قبلی را می شناسید؟ بهتر است فراموشش کنید زیرا نسل جدید به شدت در حال تغییر است.

کیا پیکانتو جی‌تی لاین 2023

طراحی بیرون نسل جدید کیا پیکانتو ۲۰۲۳

سپر که کاملاً بازطراحی شده است، اکنون بسیار تهاجمی‌تر است و از جلوپنجره‌ای جدید و نورپردازی LED استفاده می‌کند. در قسمت عقب نیز خطوط عمودی تر و تیزتر شده اند. این امر باعث می شود که خودرو در جاده عریض تر و محکم تر به نظر برسد.

پیکانتو به طور استاندارد به رینگ های ۱۴ اینچی مجهز شده است که رینگ های ۱۵ و ۱۶ اینچی سطح تجهیزات بالاتر را مشخص می کند. نمونه ای که در عکس ها می بینید در پیکربندی GT-Line است. بنابراین برخی از المان‌های اسپرت این نسخه نیز به چشم می خورد.

کابین کیا پیکانتو جی‌تی لاین 2023

طراحی داخلی نسل جدید کیا پیکانتو ۲۰۲۳

همانطور که از یک مدل بخش A انتظار دارید، فضای داخلی طراحی کلاسیک تری دارد. صندلی‌های پارچه‌ای مشکی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند، اما در صورت تمایل می‌توانید رنگ صندلی‌ها، تکیه‌گاه‌ها، اطراف دریچه هوا و اهرم تعویض دنده را با بسته‌بندی‌های ویژه شخصی‌سازی کنید. همچنین یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش ۸ اینچی وجود دارد. رایانه داخلی پشت فرمان اطلاعات خود را روی یک صفحه نمایش کوچکتر ۴.۲ اینچی تجسم می کند. دو دستگاه را می توان همزمان از طریق بلوتوث وصل کرد و Apple CarPlay یا Android Auto (هر دو فقط با کابل امکان پذیر است) نیز در دسترس هستند.

کیا پیکانتو جی‌تی لاین 2023

مشخصات فنی نسل جدید کیا پیکانتو ۲۰۲۳

کیا پیکانتو جدید را می توان با دو موتور مختلف با حجم ۱.۰ یا ۱.۲ لیتر انتخاب کرد و هر دو موتور بنزینی سه سیلندر تنفس طبیعی هستند. مثل همیشه در مقایسه با موتورهای قبلی، خطوط چرخش گاز اگزوز، و همچنین کنترل سوپاپ ورودی و سیستم خنک کننده محفظه احتراق به روز شده اند، البته هنوز مشخص نیست که چگونه این در عملکرد و مصرف منعکس می شود. با این حال، هر دو موتور به دیفرانسیل جلو متصل هستند، در حالی که گیربکس انتخابی از یک جعبه دنده پنج سرعته دستی یا یک گیربکس پنج سرعته خودکار را ارائه می دهد.

طبق معمول کیا، پیکانتو نیز با ۷ سال گارانتی ۱۵۰۰۰۰ کیلومتری عرضه می شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×