پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » باتری‌های جدیدی تویوتا با ۱۲۰۰ کیلومتر برد مفید
کانسپت تویوتا BZ

باتری‌های جدیدی تویوتا با ۱۲۰۰ کیلومتر برد مفید

۱۴۰۲-۰۴-۱۷

تویوتا تخمین می‌زند که به لطف وسایل نقلیه سبک‌ و کم‌پیچیده‌ با اجزای کمتر، می‌تواند باتری حالت جامد پیشرفته‌ای تولید کند که می‌تواند بردی بین 1200 تا 1448 کیلومتر را پس از سال 2028 ارائه دهد.

به گزارش مجله ماشین، استارت‌آپ‌هایی مانند Solid Power، QuantumScape، Factorial، StoreDot و شرکت‌های مختلف در تلاش هستند تا باتری‌های حالت جامد را مقرون‌ به‌ صرفه‌ با فرایند آسان تولید کنند. این در حالی است که تاکنون محصولات این شرکت ها در هیچ خودروی برقی که در بازار به فروش می رسد قرار نگرفته است.

با این حال، تویوتا گفت که معتقد است می‌توانند فرآیند تولید باتری‌های حالت جامد را ساده‌تر کنند و به طور بالقوه ساخت آن‌ها را نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی آسان‌تر کنند.

این خودروساز ژاپنی ماه گذشته از طرح بزرگی برای گسترش محدوده خودروهای تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. به عنوان بخشی از این طرح، تویوتا اعلام کرد که قصد دارد با زنده نگه داشتن خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی (هیبرید قابل شارژ) و هیدروژنی، تمرکز را از خودروهای موتور احتراق داخلی به مدل‌های تمام الکتریکی تغییر دهد.

از سال ۲۰۲۶، تویوتا قصد دارد معماری جدیدی برای خودروهای الکتریکی بسازد و چندین وسیله نقلیه جدید، از جمله یک SUV سه ردیفه تولید کند که از باتری هایی که تولید می شود، نیرو می گیرد.

تمرکز تویوتا بر روی باتری‌های حالت جامد می‌تواند سهم قابل توجهی در توسعه فناوری خودروهای الکتریکی در آینده داشته باشد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×