دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دانگ‌فنگ شاین‌مکس

دانگ‌فنگ شاین‌مکس توسط ایران خودرو رونمایی شد

۱۴۰۲-۰۴-۲۸

دانگ‌فنگ شاین‌مکس، محصول جدید ایران خودرو از سری محصولات آئولوس دانگ فنگ بوده که قرار است به زودی به بازار عرضه شود.

به گزارش مجله ماشین، دانگ فنگ آئولوس شاین مکس سدانی سایز بزرگ و خانوادگی با ویژگی های اسپرت بوده که ضمن جذب خانواده‌ها، برای قشر جوان می تواند گزینه بسیار جذابی باشد. این خودرو که در بازار چین با نام آئولوس Yixuan Max به فروش می رسد، در ایران قرار است توسط ایران خودرو و با نام Shine Max عرضه شود.

مشخصات فنی دانگ‌فنگ شاین‌مکس

دانگ‌فنگ شاین مکس در رده بزرگ‌ترین سدان‌های صفر کیلومتر حال حاضر بازار ایران قرار می‌گیرد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۹۷، ۱۸۷۰ و ۱۴۷۵ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۷۷۰ میلی متر است. همین فاصله بین دو محور زیاد این خودرو سبب شده تا کابینی جادار در هر دو ردیف برای سرنشینان به ارمغان آید. وزن خالص این خودرو ۱۴۸۶ کیلوگرم بوده که برای خودرویی با این ابعاد مناسب است.
دانگ فنگ شاین مکس دارای دو مدل بنزینی و هیبریدی بوده که ایران خودرو در گام نخست قصد عرضه مدل بنزینی آن را داشته و در آینده مدل هیبریدی این خودرو نیز به بازار عرضه خواهد شد. نسخه بنزینی به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که قادر به تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه از سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته که بازده آن را نسبت به پیشرانه هایی بنزینی با سیستم سوخت رسانی مولتی پورت MPI بیشتر کرده است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه WET به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو دارای سه حالت (مود) رانندگی اسپرت، نرمال و اکو بوده که توسط راننده قابل انتخاب است.
دانگ فنگ شاین مکس در مدل بنزینی در بهترین شرایط در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۲ لیتر بنزین مصرف می کند. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل بوده که ضمن بهبود پایداری این سدان اسپرت در پیچ‌ها، سواری نرم‌تر و راحت‌تری را نیز برای آن نسبت به سدان‌هایی با تعلیق یک‌پارچه عقب رقم می زند.
دانگ فنگ شاین مکس در نسخه هیبریدی هم یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور برقی با آهن‌ربای دائمی Permanent Magnet Synchronous Motor دارد. این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. البته به دلیل نصب موتور برقی و باتری و ادوات آن، وزن این نسخه ۷۴ کیلوگرم نسبت به مدل بنزینی بیش‌تر شده است. نیروی تولیدی موتور هم توسط گیربکس اتوماتیک مولتی مود به چرخ های جلو منتقل می شود. این نسخه در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۴.۳ لیتر بنزین مصرف می کند که برای سدانی با این ابعاد رقم بسیار مناسبی محسوب می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

دانگ فنگ شاین مکس در رده لوکس‌ترین سدان های صفر کیلومتر داخل بازار قرار می گیرد. این خودرو دارای چراغ های LED جلو و عقب، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین، صندلی های Zero Gravity، چراغ های روشنایی محیطی برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب، سانروف شیشه ای بزرگ پانورامیک، سنسور باران به همراه امکان بسته شدن اتوماتیک سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سوییچ هوشمند با قابلیت قفل و باز کردن اتوماتیک درها به محض نزدیک شدن به خودرو و دور شدن از خودرو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به صورت دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان در ردیف عقب، محفظه کنسول میانی با قابلیت کول باکس و گرم کن، آینه های برقی جانبی با قابلیت جمع شدن خودکار، پاور ویندوز، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت و تنظیم گودی کمر با مموری، ماساژور صندلی راننده، سردکن صندلی راننده، گرم کن صندلی راننده، صندلی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به صورت برقی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب با رزولوشن بالا، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعت ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، هشدار خروج از مسیر، کمکی تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، کمکی حرکت در مرکز خطوط، تابلوخوان مسیر، هشدار بازکردن درها، هشدار برخورد از عقب، کمکی رانندگی در ترافیک، در برقی صندوق عقب، رادار خط خوان، شارژر بدون سیم برای تلفن همراه است.
این خودرو به لطف بهره گیری از کروز تطبیقی و سیستم های کمکی راننده، دارای قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح دو بوده که در شرایط کنترل شده با فعال کردن سیستم کروز تطبیقی ACC می‌توان پدال گاز و ترمز را رها کرد و صرفا روی کنترل خودرو نظارت داشت.

منبع: ایکوپرس

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×