پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بی‌توجهی سایپا به مطالبه مردم
کوییک

بی‌توجهی سایپا به مطالبه مردم

۱۴۰۲-۰۵-۰۹

گروه خودروسازی سایپا مطالبه مردم برای تعیین تکلیف قیمت کوییک GX را بی‌جواب گذاشت و هیچ توضیحی در این باره ارائه نکرد.

به گزارش مجله ماشین، با وجود اینکه شرکت سایپا اقدام به فروش فوق‌العاده کوییک GX در سال گذشته و همچنین عرضه این خودرو در سامانه یکپارچه کرده است اما هنوز قیمت این خودرو از سوی شورای رقابت اعلام نشده است.

مخاطبان عنوان کرده‌اند که با گذشت ۷ ماه از اولین پیش فروش این خودرو هنوز قیمتی از طرف شورای رقابت و سایپا اعلام نشده و حواله‌داران این خودرو با سردرگمی مواجه شده‌اند، بنابراین‌ با نزدیک شدن موعد دعوتنامه‌‌های این خودرو که از شهریور آغاز می‌شود، خودروساز شرایط تبدیل کوییک GX را به کوییک اتومات پلاس فراهم کرده است.

حواله‌داران پیش فروش سال قبل این خودرو وجه خود را جهت مشارکت در تولید داخلی در اختیار خودروساز گذاشته‌اند اما اکنون خودروساز خلاف مصوبات شورای رقابت رفتار می‌کند.

بنابراین گزارش شورای رقابت در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ طی مصوبه ۴۷۳ اعلام کرد‌ چنانچه مراجع ذیصلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است در اینصورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.

‌با وجود‌ چندین بار پیگیری برای‌ دریافت پاسخ از روابط عمومی این شرکت خودروساز، هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نشده است و به نظر می‌رسد سایپا تمایلی ندارد درباره تعیین‌تکلیف خریداران ‌کوییک GX و قیمت آن اقدامی کند.

منبع: فارس

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×