یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نیسان زد نیسمو مدل ۲۰۲۴
نیسان زد نیسمو مدل 2024

نیسان زد نیسمو مدل ۲۰۲۴

۱۴۰۲-۰۵-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه 42

نیسان زد نیسمو مدل 2024 با 420 اسب بخار قدرت معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، نیسان زد نیسمو همچنان از موتور ۳.۰ لیتری V6 توئین توربوی موجود در مدل استاندارد استفاده می کند. اما مهندسان ژاپنی راهی پیدا کرده اند که با تغییرات جزئی می توانند ۲۰ اسب بخار بیشتر از موتور بگیرند. به این ترتیب این مدل قادر به تولید ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور شده است. این موتور فقط با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. تمام نیروی تولید شده به لطف این گیربکس به چرخ های عقب منتقل می شود. مدل جدید به صورت استاندارد با تایرهای Dunlop SP Sport Maxx GT600 عرضه می شود.

قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به همراه دارد. مهندسان نیسان با دانستن این موضوع، تغییرات جدیدی ایجاد کرده اند تا بتوانند زد نیسمو را مهار کنند. بخش بزرگی از تغییرات در طراحی است که باعث می شود ترمزها سریع خنک شوند و نیروی رو به پایین را افزایش دهند.

بزرگترین تغییر طراحی، طراحی جدید به نام “Grand-Nose” است که در جلوی مدل استفاده شده است. برخلاف خطوط تیز مدل استاندارد، این مدل یادآور Fairlady 240ZG است. یک اسپلیتر در زیر این طرح اضافه شده است. اگر با دقت نگاه کنید، می بینید که در گوشه های قسمت جلویی باله های کوچکی وجود دارد. این باله ها همچنین با هدایت هوا به طرفین، ساختار آیرودینامیکی را تقویت می کنند.

سازنده ژاپنی حالت رانندگی جدید Sport+ را نیز به این معادله اضافه کرده است. البته این مدل با صندلی های مسابقه ای با آرم Recaro عرضه خواهد شد.

نیسان هنوز قیمت زد نیسمو را اعلام نکرده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.50

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×