پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » افزایش تولید تویوتا در مرداد ماه
خط تولید تویوتا

افزایش تولید تویوتا در مرداد ماه

۱۴۰۲-۰۷-۰۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تویوتا موتور اعلام کرد که آمار تولید جهانی با 4 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 798771 دستگاه رسید تا رکوردی را برای مرداد ماه ثبت کند.

به گزارش مجله ماشین، تولید داخلی بزرگترین خودروساز جهان نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافت که کاهش ۲ درصدی تولید خارج از کشور را جبران کرد و نشان دهنده بهبود آن از مشکلات و زنجیره تامین در سال گذشته بود.

لازم به ذکر است، نقصی که در اواخر ماه گذشته تمام کارخانه‌های مونتاژ داخلی آن را برای یک روز تعطیل کرد، تأثیر کمی بر تولید داشت.

تویوتا تولید را در هند با همکاری سوزوکی موتور، به بیش از ۳۲۰۰۰ دستگاه رساند. وب‌سایت مجله ماشین روز چهارشنبه گزارش داد که این خودروساز قصد دارد سومین کارخانه خودروسازی را در این کشور بسازد.

این گزارش از جهش ۹.۸ درصدی در فروش جهانی در مرداد ماه ( ۸۵۳۲۸۵ دستگاه خودرو) خبر داد که همچنین یک رکورد برای ماه است.

ارقام تولید و فروش شامل برند لوکس تویوتا، لکسس هم می‌شود.

در چین، فروش محصولات تویوتا حدود ۷ درصد کاهش یافت. در مقابل، فروش داخلی حدود ۴۶ درصد و در ایالات متحده ۱۵ درصد افزایش یافت.

این خودروساز در مرداد ماه ۱۱۸۸۰ خودروی برقی باتری دار در سراسر جهان فروخت. به این ترتیب تعداد کل خودروهای برقی با باتری فروخته شده در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۳ به حدود ۶۵۰۰۰ دستگاه رسید که تقریباً همه آنها در بازارهای خارج از کشور فروخته شدند.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×