یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » توقف تولید برخی از مدل‌های مازراتی
مازراتی گرن توریسمو

توقف تولید برخی از مدل‌های مازراتی

۱۴۰۲-۰۷-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تولید برخی از مدل های مازراتی به طور موقت متوقف می شود.

به گزارش مجله ماشین، استلانتیس به طور موقت تولید در کارخانه میرافیوری خود در ایتالیا را متوقف می کند. سخنگوی شرکت اعلام کرد که هر دو خط مونتاژ در طول این هفته تعطیل خواهند بود. تولید خودرو از ۱۹ اکتبر تا ۳ نوامبر متوقف خواهد شد. این تصمیم بر ۲۴۰۰ کارگری که این روزها حقوق نخواهند گرفت تاثیر می گذارد.

کارخانه میرافیوری در ایتالیا
کارخانه میرافیوری در ایتالیا

کارخانه میرافیوری چهار مدل از مازراتی از جمله سدان های گیبلی و کواتروپورته ، گرن توریسمو و شاسی بلند لوانته را تولید می کند. کراس اوور کوچکتر گریکاله در کارخانه کاسینو در منطقه لاتزیو تولید می شود، در حالی که مدل MC20 در مودنا مونتاژ می شود. استلانتیس قصد دارد تولید نسل فعلی مدل های گیبلی و کواتروپورته را در ماه دسامبر پایان دهد. از بین این دو مدل سدان، تنها کواتروپورته در سال ۲۰۲۴ تمدید شده و با نسخه تمام برقی روانه بازار خواهد شد.

مازراتی لوانته
مازراتی لوانته

مدل جانشینی که جایگزین لوانته قدیمی می شود که از سال ۲۰۱۶ به فروش می رسد تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار نخواهد شد و این مدل جدید نیز برقی خواهد بود. علاوه بر این، مدل گرن توریسمو حدود یک سال پیش معرفی شد و تا پایان سال ۲۰۲۳ در کنار مدل گرن کابریو در چندین نسخه از جمله نسخه تمام برقی فولگور عرضه خواهد شد.

استلانتیس همچنین مدل ۵۰۰ Electric را در کارخانه میرافیوری خود تولید می کند. نسل قبلی موتور بنزینی هنوز در کارخانه Tychy در لهستان تولید می شود. این مدل که با نام “۵۰۰ جدید” به بازار عرضه می شود، از سال ۲۰۲۰ تولید می شود و در سال ۲۰۲۲ سومین خودروی الکتریکی پرفروش اروپا شد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×