یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » جنرال موتورز به عنوان تولید کننده موتور از سال ۲۰۲۸ به F1 می پیوندد
موتور کادیلاک بر روی خودروی فرمول یک

جنرال موتورز به عنوان تولید کننده موتور از سال ۲۰۲۸ به F1 می پیوندد

۱۴۰۲-۰۸-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

جنرال موتورز درخواست رسمی به FIA برای شرکت در فرمول یک به عنوان تولید کننده واحد قدرت از فصل 2028 ارائه کرده است.

به گزارش مجله ماشین، خودروسازی جنرال موتورز قصد دارد با برند کادیلاک وارد فرمول یک شود و با آندرتی کادیلاک به یازدهمین تیم این ورزش تبدیل شود.

تاییدیه FIA برای پروژه آندرتی دریافت شده است و در حال حاضر در انتظار تصمیم FOM هستند. FOM نیز با مقاومت ۱۰ تیم روبرو است که می ترسند بخشی از درآمد تجاری خود را از دست بدهند.

انتظار می‌رود آندرتی و روسای جنرال موتورز این آخر هفته در جایزه بزرگ لاس وگاس شرکت کنند تا از FOM تایید را بگیرند و تیم جدید قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۵ وارد مسابقات شود.

در حالی که در ابتدا انتظار می رفت آندرتی با آلپاین قرارداد تامین موتور ببندد، جنرال موتورز تصمیم گرفت پیشرانه F1 خود را برای فصل ۲۰۲۸ تولید کند. جنرال موتورز که این تصمیم را به FIA گزارش کرده، برای فصل ۲۰۲۸ نیز ثبت نام کرده است.

مارک رویس، رئیس جنرال موتورز گفت: ما هیجان زده هستیم که آندرتی کادیلاک F1 ما با پیشرانه جنرال موتورز زنده می شود. با تخصص عمیق مهندسی و مسابقه‌ای خود، مطمئن هستیم که یک موتور موفق برای این سری ایجاد خواهیم کرد و آندرتی کادیلاک را به عنوان یک تیم قوی وارد مسابقات می‌کنیم.

در همین حال جنرال موتورز کار موتور را شروع کرده است. این شرکت مشهور جهانی که صاحب برندهایی مانند شورولت و کادیلاک است، قبلاً «فناوری نمونه اولیه» را برای درک مسائل مورد نیاز برای موتور F1 توسعه داده است. این موضوعات شامل اجزای هیبریدی، قطعات الکتریکی، سوخت های تجدیدپذیری که فرمول ۱ استفاده خواهد کرد، راندمان بالای موتور و دوام واحد قدرت را شامل می شود.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×