دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » جیلی سهام خود در ولوو را می فروشد
خودروهای ولوو

جیلی سهام خود در ولوو را می فروشد

۱۴۰۲-۰۸-۳۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

هلدینگ ژجیانگ جیلی، در حال آماده شدن برای فروش سهام خود در ولوو است. جیلی که سهام بسیاری از تولیدکنندگان اروپایی را در اختیار دارد، قصد دارد با این فروش حدود 350 میلیون دلار به دست آورد.

به گزارش مجله ماشین، جیلی که نزدیک به ۱۰۰ میلیون از سهام این شرکت را در اختیار دارد، این سهام را با قیمت ۳.۴۹ دلار برای فروش عرضه خواهد کرد. این سهام تقریباً ۳.۴ درصد ولوو را شامل می شود. بدین ترتیب، سهام جیلی در ولوو به ۷۸.۷ درصد کاهش خواهد یافت.

در بیانیه این شرکت آمده است: طرح عرضه عمومی ما نرخ شناور آزاد ولوو را افزایش می دهد و پایگاه سهامداران آن را بیشتر گسترش می دهد. هلدینگ جیلی از درآمد حاصل از آن برای توسعه تجارت خود در گروه استفاده می کند.

جیلی در بیانیه خود تاکید کرد که حمایتش از ولوو ادامه خواهد داشت. اما حتی یک پنی از درآمد فروش به ولوو نمی رسد.

بر اساس اظهارات تحلیلگران برجسته این صنعت، این فروش می تواند صفحه جدیدی را برای ولوو باز کند. اگرچه ولوو در سال های اخیر فروش خود را افزایش داده است، اما ارزش سهام آن کاهش یافته است. ادعا می شد که دلیل این امر ضریب شناور آزاد بسیار پایین این شرکت بوده است. جیلی با این فروش سعی در افزایش حاشیه سود ولوو خواهد داشت.

جیم روآن مدیر عامل ولوو، در این زمینه بیان کرد: به لطف این افزایش نرخ شناور آزاد، ما شاهد بهبود نقدینگی خرید و فروش خواهیم بود. سرمایه گذاران جدید و فعلی از این وضعیت منتفع خواهند شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×