یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ماشین فقط برای رانندگی نیست! عجیب‌ترین دکوراسیون‌ آپارتمانی جهان
مک لارن سنا GTR در پنت هاوس یک برج

ماشین فقط برای رانندگی نیست! عجیب‌ترین دکوراسیون‌ آپارتمانی جهان

۱۴۰۲-۰۹-۰۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه 5

مک لارن سنا gtr توسط جرثقیل به یک پنت هاوس 57 طبقه لوکس منتقل شد و اکنون در اتاق نشیمن اقامت دارد.

به گزارش مجله ماشین، تصمیم آدریان پورتلی یک مولتی میلیونر استرالیایی، برای قرار دادن سنا در آپارتمان مجلل خود جنجال زیادی را به همراه داشت. مردم او را سرزنش می‌کردند که به جای رانندگی ماشین را به خانه برده است.

اما با این ماشین نمی توان به طور قانونی رانندگی کرد، زیرا این یک ماشین مسابقه‌ای است.

مک لارن سنا GTR  در پنت هاوس یک برج
مک لارن سنا GTR

تاجر استرالیایی که به تازگی پنت هاوس موجود در برج Sapphire by the Gardens را به قیمت ۳۹ میلیون دلار خریداری کرده بود، برای این معامله یک شرط داشت و آن این بود که او باید مک لارن سنای خود را در اتاق نشیمن داشته باشد. هیچ آسانسوری به اندازه کافی بزرگ برای وسیله نقلیه وجود نداشت پس تنها راه بالا رفتن از طریق جرثقیل بود.

برای طی کردن تمام مسیر با انتقال ماشین از زمین به طبقه ۵۷ برج، چندین پنجره باید به طور موقت بیرون آورده می شد. کل خدمه که روی یک سکوی تازه نصب شده در آن بالا قرار گرفته بودند، ماشینی را که جرثقیل شده بود دریافت و مانور دادند و سپس آن را در داخل پنت هاوس قرار دادند.

مک لارن سنا GTR در پنت هاوس یک برج
مک لارن سنا GTR

تنها یک باد می‌توانست سوپراسپرت را به هر پنجره‌ای از ساختمان یا از جرثقیل، ۵۷ طبقه پایین‌تر بفرستد. اما اینطور نشد، بنابراین اکنون مک لارن روی میز چرخشی مشرف به شهر نشسته است. رنگ این ماشین نیز که در ابتدا مشکی-قرمز-بود به به یک سایه برنزی که به طرح پنت هاوس مطابقت دارد تغییر کرد.

صدها نفر تماشا کردند که میلیونر جوان سوپراسپرت خود را به آپارتمان پنت هاوسش رساند. اکنون سنا در اتاق نشیمن خود به عنوان یکی از عجیب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین دکوراسیون‌های آپارتمانی جهان می‌نشیند.

مک لارن سنا GTR  در پنت هاوس یک برج
مک لارن سنا GTR در پنت هاوس یک برج

مشخصات فنی مک‌لارن سنا GTR

او با ۳۵۰ میلیون دلار دارایی، ۳ میلیون دلار برای خودرویی که هرگز نمی توانست در جاده های عمومی رانندگی کند، پرداخت کرد. سنا GTR از موتور ۴.۰ لیتری V8 توربوشارژ دوقلو مک لارن M840TR استفاده می کند. ۸۲۵ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

مک لارن سنا GTR  در پنت هاوس یک برج
مک لارن سنا GTR

این مدل به یک بال عقب عظیم مجهز شده است که نیروی رو به پایین ۱۰۰۰ کیلوگرم ایجاد می کند. مک لارن همچنین نسخه‌های جاده‌ای این خودروی مسابقه‌ای را در یک دوره تولید محدود به ۷۵ دستگاه تولید کرد. اما آدریان پورتلی به سراغ نسخه مسابقه ای رفت.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×