دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تعرفه بالا واردات خودرو فرصت الزام خودروسازان داخلی به رقابت با خارجی‌ها را از بین می‌برد
دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

تعرفه بالا واردات خودرو فرصت الزام خودروسازان داخلی به رقابت با خارجی‌ها را از بین می‌برد

۱۴۰۲-۰۹-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت:در حال حاضر با وجود اینکه واردات خودرو آزاد است اما ازآنجاکه تعرفه واردات بالا است رقابتی بین خودروهای داخلی و خارجی ایجاد نشده است.

به گزارش مجله ماشین، علی اصغر عنابستانی درباره واردات خودرو، گفت: خودرو مسئله‌ی تک مولفه‌ای نبوده و به هم پیوسته است بنابراین دولت باید به همه موضوعات مرتبط به این حوزه توجه داشته باشد؛ متاسفانه از یک سو به دلیل فشارهایی که از داخل و توسط خودروسازان و قطعه‌سازان به دولت وارد می‌شود و از سوی دیگر از آنجاکه دولت در خودروسازی مشارکت دارد و تعارض منافع ایجاد خواهد شد، اراده لازم برای واردات خودرو نو و کارکرده در دولت وجود ندارد البته این موضوع در همه دولت‌ها برقرار است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت تا زمانی که دولت در خودروسازی‌ها سهام داشته باشد، ادامه دارد، دولت باید از ساختار خودروسازی‌ها خارج شود و ساختار خودروسازان در رقابت خارجی‌ها ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: دولت زمانیکه از خودروسازی‌ها خارج شود و فرصت مناسبی از طریق ارائه مجوز فراهم کند تا سرمایه‌گذاران در این حوزه حاضر شوند و تولید و بازار خودرو از انحصاری بودن خارج شود و از سوی دیگر واردات را با نرخ تعرفه به گونه‌ای مدیریت کند، می‌تواند شرایطی ایجاد کند خودروسازان داخلی ناچار به رقابت با همتایان خارجی خود شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در حال حاضر با وجود اینکه واردات خودرو آزاد است اما ازآنجاکه تعرفه واردات بالا است رقابتی بین خودروهای داخلی و خارجی ایجاد نشده است.

عنابستانی با بیان اینکه نرخ تعرفه واردات خودروها باید به گونه‌ای باشد که مردم عادی نیز توان خرید این خودروها را داشته باشند، افزود: دولت برای واردات خودرو، مشکلاتی مانند ارزبری را مطرح و بیان می‌کند در شرایط تحریمی منابع ارزی باید برای کالاهای اساسی هزینه شود که برای این موضوع نیز راهکار مناسبی وجود دارد و آن استفاده از ظرفیت ارز منشا خارجی است؛ دولت باید وارد میدان شود اما ما تاکنون اراده‌ای در این زمینه ندیدم.

منبع: خانه ملت

بیشتر بخوانید

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×