دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » آیا فساد ولف و همسرش صحت دارد؟
توتو ولف و همسرش

آیا فساد ولف و همسرش صحت دارد؟

۱۴۰۲-۰۹-۱۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

توتو وولف، رئیس تیم فرمول یک مرسدس بنز و همسرش سوزی توسط FIA تحت بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش مجله ماشین، طبق اطلاعات اولیه، روسای تیم F1 اخیرا شکایات خود را در مورد فعالیت های توتو ولف و همسرش به FIA گزارش کرده اند. پس از آن، FIA تصمیم گرفت تا در مورد این موضوع اقدام کند.

توتو وولف مدیر تیم مرسدس بنز است، در حالی که همسرش سوزی به عنوان مدیر عامل آکادمی F1 که توسط مالک حقوق تجاری F1 اداره می شود، خدمت می کند.

نگرانی‌هایی وجود دارد که این زوج به اطلاعاتی که معمولاً از طریق کانال های اصلی در دسترس نیست دسترسی داشته اند و این می‌تواند به عنوان تضاد منافع تلقی شود.

ادعا می شود که توتو وولف به اطلاعات محرمانه ای در مورد فعالیت های FOM دسترسی داشت که روسای تیم های رقیب از آن بی بهره بودند، و سوزی از مکالمات بین روسای تیم که “می توانست برای FOM سودمند باشد” آگاه بود.

این باعث نگرانی‌هایی شده است که مذاکرات محرمانه بین روسای تیم ممکن است به مدیران ارشد F1 منتقل شود.

گزارشی در مجله BusinessF1 بیان می‌کند که اظهار نظر ولف در جلسه اخیر روسای تیم، بر اساس اطلاعاتی که فقط از FOM می‌آمد، باعث شکایت سایر روسای او شد.

در حالی که تیم های رقیب به طور علنی نگرانی خود را در مورد این وضعیت ابراز نکردند، معلوم شد که محمد بن سلیم، رئیس FIA برای تضاد منافع احتمالی لابی کرده است.

بن سلیم سپس از بخش انطباق FIA خواست تا تحقیقاتی را آغاز کند.

FIA در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد: FIA از گمانه‌زنی رسانه‌ها در خصوص انتقال ادعایی اطلاعات محرمانه توسط یکی از اعضای FOM به رئیس تیم F1 آگاه است. بخش انطباق FIA در حال بررسی این موضوع است.

سوزی ولف در ماه مارس به عنوان مدیرعامل آکادمی F1 منصوب شد. قبل از آن، او از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ رئیس و مدیرعامل تیم فرمول E ونتوری بود.

سوزی وولف در نقش خود به عنوان مدیر آکادمی F1، مستقیماً به استفانو دومنیکالی، رئیس F1 گزارش می دهد.

بیانیه مشترک همه تیم ها: ما از توتو ولف شکایت نکردیم

همه ۹ تیم به جز مرسدس اعلام کردند که شکایتی در مورد توتو وولف و سوزی ولف به FIA ارائه نکرده اند.

این اطلاعات حاکی از آن بود که اکثریت تیم‌ها به FIA شکایت کرده‌اند، اما تیم‌های F1 که عصر روز گذشته بیانیه مشترکی صادر کردند، اعلام کردند که هیچ شکایتی در مورد توتو وولف به FIA نکرده‌اند.

هشت تیم در بیانیه‌ای مشترک گفتند: ما می‌توانیم تأیید کنیم که هیچ شکایتی به FIA در رابطه با انتقال اطلاعات محرمانه بین رئیس تیم F1 و یکی از کارکنان FOM نکرده‌ایم.

ما خرسند و مفتخریم که هم از آکادمی F1 و هم از مدیرعامل این سری که متعهد شده‌ایم با ارائه طرح رنگی خودمان از فصل آینده مشارکت کنیم، حمایت کنیم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×