شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بن بست سایپا در روسیه
سایپا شاهین در نمایشگاهی در مسکو

بن بست سایپا در روسیه

۱۴۰۲-۰۹-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت بست موتورز که قصد داشت توزیع کننده محصولات سایپا شود، در حال انحلال است. تغییر شرایط اقتصادی دلیل امتناع از معرفی برند ایرانی به بازار روسیه عنوان شده است.

به گزارش مجله ماشین، برنامه های بست موتورز برای اولین بار در ابتدای سال جاری مشخص شد.

این توزیع کننده قرار بود در صورتی که اتفاقات خوب پیش برود، سالانه ۱۰ هزار سایپا در روسیه بفروشد و چشم انداز داخلی سازی مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه را در نظر بگیرد.

قرار بود فروش با سه مدل ساینا، شاهین و همچنین هاچ بک کویک آغاز شود و آنها به قیمت ۱-۱.۷ میلیون روبل فروخته شوند، به این معنی که آنها به مقرون به صرفه ترین خودروهای خارجی در روسیه تبدیل می شوند. با این حال، فروش هرگز آغاز نشد.

پس از این، شروع فروش بارها به تعویق افتاد. حال الکساندر استپانوف، رئیس بست موتورز؛ اعلام کرده است که تصمیم گرفته شده تا در نهایت از عرضه سایپا به بازار روسیه صرف نظر شود.

به گفته وی، قیمت خودروی ایرانی باید ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از خودروی چینی باشد و این برند به دلیل تغییر در وضعیت اقتصادی، از نظر مالی جذابیت خود را از دست داده است.

اخبار رسانه‌های روس در این مورد حاکی از آن است که افزایش هزینه بازیافت و نوسانات نرخ ارز، فروش خودروهای ایرانی را با قیمتی که در ابتدا در نظر گرفته شده بود غیرممکن کرده است.

در بهار گزارش شد که سایپا در همان بخش قیمتی لادا ظاهر می شود. ظاهرا این شرکت در نظر گرفته بود که خودروهای ایرانی با قیمت بالاتر خریدار پیدا نمی کنند.

AvtoVAZ به نوبه خود قصد دارد برند لادا را در ایران بفروشد. خودروها این خودروساز برای نمایشگاه به تهران آورده شده اند و رونمایی شده‌اند. مدیریت این بنگاه از ایران به عنوان یکی از بازارهای اولویت دار نام برد، اما هنوز زمان و حجم عرضه احتمالی آن اعلام نشده است.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×