شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کار کمتر و حقوق بیشتر برای کارمندان لامبورگینی
کارگری در حال کار بر روی لامبورگینی آونتادور

کار کمتر و حقوق بیشتر برای کارمندان لامبورگینی

۱۴۰۲-۰۹-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

لامبورگینی اعلام کرد که کارمندان این خودروساز از این پس 4 روز کار خواهند کرد. با وجود اینکه ساعات کار کاهش می یابد ولی حقوق آنها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مجله ماشین، بر اساس تقاضای عمومی کارمندان، لامبورگینی تصمیم گرفت تا ۴ روز در هفته را برای کارمندان تولید تغییر دهد. واضح ترین دلیل روی آوردن بسیاری از شرکت ها به ویژه در انگلستان و بلژیک به این سیستم کاهش هزینه های حمل و نقل و به طور غیرمستقیم آلودگی هوا است.

اگرچه این تصمیم لامبورگینی برای اولین بار در صنعت خودروسازی است، اما اخیراً شرکت‌های بسیاری از حوزه‌های مختلف ایتالیا تصمیم خود را برای کار ۴ روزه اعلام کرده‌اند. علاوه بر این سیستم که گفته می‌شود شرکت‌هایی که شیفت اداری ۵ روزه، ۲ روز حضور در دفتر و ۳ روز خارج از منزل را اجرا می‌کنند، به سلامت روانی کارکنان کمک می‌کند.

در برخی موارد در انگلستان، شرکت هایی که سعی در کاهش روز کاری و افزایش ساعات کاری روزانه داشتند متوجه شدند که این تصمیم منفی تر است و منصرف شدند.

طبق سیستمی که به تازگی توسط لامبورگینی اجرا شده است، کارکنانی که با سیستم دو شیفت صبح و عصر کار می کنند، ۲۲ روز کمتر در سال کار خواهند کرد. کسانی که در یک سیکل سه گانه صبح-عصر-شب کار می کنند، ۳۱ روز کمتر در سال کار خواهند کرد.

سیستم ساعات کاری جدید این سازنده ایتالیایی بخشی از تصمیم بزرگی است که در آن گروه فولکس واگن اعلام کرد ۵۰۰ کارگر جدید استخدام خواهد کرد. طبق یکی از مواد دیگر، پاداش های پرداختی به کارمندان ۵۰ درصد افزایش می یابد و هر کارمند در این ماه ۱۰۰۰ یورو ارتقاء دریافت می کند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.75

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×