یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هیوندای در سال ۲۰۲۸ با eVTOL SA-2 پرواز می کند
هیوندای SA-2

هیوندای در سال ۲۰۲۸ با eVTOL SA-2 پرواز می کند

۱۴۰۲-۱۰-۲۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

سوپرنال، شرکت تحرک هوایی پیشرفته (AAM) گروه هیوندای موتور، یک کانسپت الکتریکی کاملا متفاوت را در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی  CES 2024 که در لاس وگاس، ایالات متحده برگزار شد، معرفی کرد.

به گزارش مجله ماشین، این کانسپت به نام SA-2 که می تواند به صورت عمودی برخاسته و فرود بیاید و از آن به عنوان جابجایی هوایی آینده یاد می شود، ظرفیت نشستن پنج نفر از جمله خلبان را دارد. این کانسپت که نشان دهنده آخرین نقطه عطف در نقشه راه تحرک هیوندای است، سفر هوایی مسافری روزانه ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه را امکان پذیر می کند.

S-A2 به طور خلاقانه ای بر اساس مفهوم چشم انداز S-A1 که برای اولین بار در CES 2020 معرفی شد، توسعه یافته است. این کانسپت که به طور مشترک توسط هیوندای با مهندسی هوافضا توسعه یافته است، طراحی زیبایی‌شناسی صنعت خودرو را با پویایی هواپیماها و هلیکوپترها گرد هم می‌آورد.

هیوندای SA-2

هیوندای که قصد دارد مردم شهر را از نقطه A به نقطه B سریع‌تر، ایمن‌تر و با قیمتی مقرون به صرفه‌تر منتقل کند، قصد دارد در سال ۲۰۲۸ به طور رسمی وارد بازار شود.

eVTOL S-A2 در ابتدا برای رفع نیازهای حمل و نقل شهری در مقیاس کوچک با برد ۴۰ تا ۶۵ کیلومتر استفاده خواهد شد. ارتفاع پرواز SA-2 که می تواند به سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت (۱۹۳ کیلومتر در ساعت) برسد، ۴۵۷ متر خواهد بود.

این وسیله نقلیه که دارای معماری محرک الکتریکی است، دارای هشت پروانه روتور کاملاً کج‌شونده است. SA-2 که به آرامی مانند ماشین ظرفشویی کار می کند، می تواند به راحتی فرود بیاید و حتی در سخت ترین مناطق از زمین بلند شود.

هیوندای SA-2

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×