پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پدال گاز را فشار ندهید؛ معابر لغزنده و خلوت است
Snow and cars in Tehran 1

پدال گاز را فشار ندهید؛ معابر لغزنده و خلوت است

۱۴۰۲-۱۱-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بارش برف از رانندگان درخواست کرد با توجه به لغزندگی مسیرها با سرعت مطمئنه در معابر شهری حرکت کنند.

به گزارش مجله ماشین، سرهنگ علی اصغر شریفی روز پنجشنبه اظهار کرد: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس از وضعیت تردد خودروها در این ساعات ابتدایی از معابر سطح شهر داشتیم شاهد خلوتی در اکثر معابر شهری و بزرگراهی پایتخت و شروع بارش برف و نزولات آسمانی در اغلب معابر مناطق سه و یک بودیم.

وی ادامه داد: محدوده‌های پل پارک وی، میدان الف، میدان تجریش محدوده خیابان باهنر و در محدوده‌ای از ولنجک شاهد شروع باری برف و سفید پوش شدن سطح معابر بودیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد : معابر خلوت است و در این خلوتی شاهد بارش نزولات آسمانی نیز در معابر شمالی شهر هستیم که جای دارد از رانندگانی که در این مسیرها در حال تردد هستند بخواهیم سرعت و سبقت را فراموش کرده و به هیچ عنوان پا را بر روی پدال فشار ندهند تا در این شرایط و لغزنده بودن معابر شاهد وقوع تصادفات نباشیم.

سرهنگ شریفی گفت: به همین دلیل و بخاطر لغزنده بودن معابر می طلبد که رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کرده و فاصله طولی را با خودروی مقابل رعایت کنند و از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری کنند همچنین رانندگان باید در این شرایط از پر بودن باک بنزین مطمئن و نسبت به بازدید از سیستم های خودرویی خود همچون سیستم های گرمایشی و فنی خودرو و نیز همراه داشتن زنجیر چرخ و بازدید از عاج لاستیک اقدام کنند.

وی اظهار کرد: باز هم تاکید می‌شود تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد کنند.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران سامانه بارش برف تا ۲۴ ساعت آینده در تهران فعال خواهد بود.

منبع: پلیس راهور

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×