دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بنای یادبود مرسدس سنگی را برای کارگران مهاجر
بنای یادبود مرسدس سنگی را برای کارگران مهاجر

بنای یادبود مرسدس سنگی را برای کارگران مهاجر

۱۴۰۲-۱۱-۲۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه 4

بنای یادبود مرسدس سنگی را برای کارگران مهاجر در شهر کوچک کرواسی ساخته خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، روکو درزیسلاو ربیچ، مجسمه‌ساز محلی کروات؛ در حال حکاکی ماکت سنگی در اندازه واقعی از یک خودروی مرسدس بنز مینیکا به عنوان یادبود هزاران کارگری است که وطن خود را در جستجوی ثروتی بهتر در خارج از کشور ترک کردند.

مرسدس بنز به عنوان نمادی از موفقیت برای آن دسته از کارگرانی شناخته شد که با ماشین های خود به خانه می روند تا نشان دهند که پس از فرار از فقر و بیکاری پول در آورده اند.

این بنای یادبود در ۸ ژوئن در ایموتسکی، شهر کوچکی که در دامنه‌های کوه دینارا، ۳۰ کیلومتری از ساحل معروف آدریاتیک قرار دارد، رونمایی خواهد شد. جمعیت این شهر طی چند دهه به دلیل موج های مهاجرت پی در پی کاهش یافته است.

ایوان تاپیک، مدیر کلوپ وسایل نقلیه قدیمی؛ درباره این موضوع گفت: پدرها و پدربزرگ‌های ما به آلمان غربی رفتند تا چیزی به دست آورند.

تاپیک که صاحب هشت خودروی مرسدس بنز است، به رویترز اعلام کرد: به‌خاطر قدردانی از آنها، امروز در حال ساخت این بنای تاریخی هستیم.

یکی از بزرگترین موج های مهاجرت اقتصادی در سال ۱۹۷۱ آغاز شد، زمانی که هزاران نفر در جستجوی کار عازم آلمان شدند. دیگری در سال ۲۰۱۸ و پس از پیوستن کرواسی به اتحادیه اروپا و هزاران نفر از جوانان این کشور را ترک کردند تا در اروپای غربی کار کنند.

ربیک بیان داشت که این سنگ از مناطق نزدیک ایموتسکی آورده شده است و پس از اتمام بنای یادبود ۵۰ تن وزن خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس برآوردهای وی تا ۸۰۰۰ خودرو مرسدس در ایموتسکی که ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد وجود دارد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×