جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فناوری هنوز به خوبی انسان عمل نمی کند
فناوری هنوز به خوبی انسان عمل نمی کند

فناوری هنوز به خوبی انسان عمل نمی کند

۱۴۰۲-۱۱-۳۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

انجمن خودروی آمریکا (AAA) که اخیراً یک گزارش تحقیقاتی منتشر کرده است، می‌گوید که کمک‌های ترمز اضطراری معکوس ایمن نیستند.

به گزارش مجله ماشین، امروزه در دنیا خودروها در اوج تکنولوژی خود هستند. بسیاری از ویژگی ها مانند دستیار ردیابی خطوط و دستیار نقاط کور در هر وسیله نقلیه گنجانده شده است.

AAA که در مجموع ۴۰ بار مدل‌های شاسی‌بلند از سازندگان مختلف را تحت آزمایش یکسان قرار داد، مشاهده کرد که تنها طی یک آزمایش از تصادف جلوگیری شد. بخش واقعاً جالب این است که در هنگام تست بر روی عابر پیاده ثابت، میزان خرابی ۵۰٪ ثبت شد. در ۱۰ مورد از ۲۰ آزمایش، مانکن سایز کودک آسیب دید و در ۵ مورد کمک ترمز خودکار اصلاً فعال نشد.

خودروهای انتخاب شده برای این تست عبارتند از هیوندای توسان، فولکس واگن تیگوان، مزدا CX-30 و لکسوس RX 350  که همه خودروها مدل ۲۰۲۳ هستند و همه دستیارها به عنوان آپشن ارائه می شوند.

هر دو تست ترافیک متقاطع و تست ترمز شامل دو سناریو هستند. در هر دو مورد، وسایل نقلیه از پارکینگ های عمودی و زاویه دار خارج می شوند و وسیله نقلیه بزرگی در کنار آنها پارک شده است. یک مانکن ۱۱۵ سانتی متری به عنوان عابر پیاده بی حرکت تقریباً ۲ متر پشت وسیله نقلیه قرار می گیرد.

یک خودروی مدل با پوشش نرم در تست های ترافیک متقابل استفاده می شود. هنگامی که فاصله خودرویی که با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت به SUV نزدیک می شود ۶۰ متر است، دنده عقب راه اندازی می شود و پدال ها لمس نمی شوند. از این تست‌ها که ۵ بار برای هر خودرو انجام می‌شود، فقط تیگوان از برخورد جلوگیری می‌کند و فقط در حالت عمودی ثبت می‌شود.

پارک مورب برای این دستیار یک سناریوی بسیار چالش برانگیز به نظر می رسد و ما آن را ثابت می کنیم زیرا هیچ وسیله نقلیه ای قادر به جلوگیری از برخورد نبود. ترمزها در ۴۵ درصد از تست های متقاطع و ۸۵ درصد از تست های عمودی فعال هستند و RX 350 تنها وسیله نقلیه ای است که در هیچ یک از تست های متقاطع ترمز نمی کند.

میزان موفقیت کلی ۵۰ درصد در تست های عابر پیاده ثبت شد و تیگوان با هر ضربه زدن به آدمک رکورد را شکست. در ۲ مورد از آزمایشات، CX-30 عملکرد بدتری نسبت به تیگوان داشت که ترمز را فعال نکرد. به همین ترتیب، وسیله نقلیه ای که هر بار به آدمک برخورد کرد در طی ۳ آزمایش، ترمز را فعال نکرد.

با بررسی کل گزارش منتشر شده توسط AAA می توانید به اطلاعات دقیق دسترسی پیدا کنید. اما مهمترین چیزی که باید از این گزارش بفهمیم این است که فناوری هنوز به خوبی انسان عمل نمی کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×