سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آیا رهبری هیبریدی تویوتا در اروپا ادامه دارد ؟
تویوتا یاریس

آیا رهبری هیبریدی تویوتا در اروپا ادامه دارد ؟

۱۴۰۲-۱۲-۰۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تویوتا به عنوان "پادشاه هیبریدی‌ها" به ویژه در مرزهای اروپا شناخته می شود.

به گزارش مجله ماشین، این سازنده ژاپنی که برای مدت طولانی در صدر فهرست فروش هیبریدی قرار داشت، جایگاه خود را در سال ۲۰۲۳ از دست نداد. با این حال، به نظر می رسد سایر سازندگانی که عملکرد خود را در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داده اند، تاج و تخت تویوتا را به لرزه درآورند.

رنو که در بازار هیبریدی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، پس از آن نیسان قرار دارد که در سال ۲۰۲۳ عملکرد بسیار خوبی داشته است. نیسان که فروش هیبریدی خود را ۵۰۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داده است، در مجموع ۱۱۰۹۰۴ مدل هیبریدی فروخته است.

فناوری E-Power سهم بزرگی در پشت این افزایش رکورد دارد. قشقایی جدید با برخورداری از این فناوری بسیار محبوب، به پرفروش‌ترین مدل هیبریدی نیسان در سال جاری تبدیل شده است. ایکس تریل و جوک نیز از این مدل پیروی می کنند.

سازنده فرانسوی فروش هیبریدی خود را نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داد و به ۱۸۸۲۳۷ دستگاه رسید. مدل های جدید مانند کلیو، کپچر، آرکانا و آسترال سهم زیادی در افزایش فروش دارند. در بالای لیست هیبریدی، Austral هیبریدی با ۵۱۷۳۰ دستگاه قرار دارد.

اما تویوتا همچنان در صدر فهرست قرار دارد. تویوتا هنوز هم تقریباً ۵۰ درصد از کل فروش ۱.۲۶ میلیون دستگاهی هیبریدی در اروپا را به خود اختصاص داده است. این سازنده ژاپنی با رسیدن به رقم مجموع فروش ۶۱۴۱۵۹ دستگاهی توانسته است بار دیگر ثابت کند چرا از آن به عنوان “سلطان هیبریدی” یاد می شود.

از هر دو مدل هیبریدی که در اروپا فروخته می‌شود، یکی هنوز نشان تویوتا را دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×