سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » رنو ۵ E-Tech برقی رونمایی شد / بازگشت نماد فرانسه
رنو 5 E-Tech

رنو ۵ E-Tech برقی رونمایی شد / بازگشت نماد فرانسه

۱۴۰۲-۱۲-۰۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه 14

زمان تنها چیزی است که بشر با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی نمی تواند آن را کنترل کند. رنو 5 که تا مدت ها یکی از نمادهای رنو بود، با تسلیم شدن در برابر زمان ما را ترک کرد. نمادی که پس از سال ها بازگشته است، این بار نمایانگر باز شدن صفحه جدیدی در تاریخ این سازنده فرانسوی خواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، رنو ۵ در حال حاضر از بسیاری از رقبای خود در اروپا جلوتر است و قیمت اولیه آن نزدیک به ۲۵۰۰۰ دلار است.

طراحی بیرونی رنو ۵ E-Tech برقی

این برند فرانسوی طراحی R5 را “آینده‌نگر” می‌داند و بعید می‌دانم که فردی با آن مخالف باشد. وقتی به مجموعه چراغ‌های جلو نگاه می‌کنیم، این مدل که به گذشته خود چشمک می‌زند، از یک استاپ بسیار مدرن‌تر در عقب استفاده می‌کند. پالت رنگی که با مدل ارائه می شود نیز باعث برجسته شدن مدل می شود.

ویژگی‌های رنو ۵ E-Tech برقی

این مدل که نام کامل آن Renault 5 E-Tech Electric خواهد بود، مجهز به فناوری های مدرن است. به عنوان مثال، مجموعه چراغ های جلو LED هنگام باز کردن وسیله نقلیه با یک انیمیشن خاص از شما استقبال می کنند.

رنو 5 E-Tech برقی
نمای عقب رنو ۵ E-Tech برقی

رنو ۵ که رینگ های ۱۸ اینچی دارد، از این نظر یکی از پیشتازان سگمنت B است. این مدل که از نظر آیرودینامیک نیز تقویت شده است، یک اسپویلر کوچک نیز دارد. اما جزئیات واقعی این است که ما می توانیم این اسپویلر را در رنگ های مختلف تهیه کنیم. این باعث می شود که علاقه مندان به رنو ۵ توربو در بین ما بسیار خوشحال شوند.

ابعاد رنو ۵ E-Tech برقی

رنو ۵ E-Tech برقی دارای طول ۳.۹۲ متر، عرض ۱.۷۷ متر، ارتفاع ۱.۵۰ متر، فاصله بین دو محور ۲.۵۴ متر و حجم چمدان ۳۲۶ لیتر است.  برخی از جزئیات فنی نیز باید در این قسمت ذکر شود. اولین مدلی که از پلتفرم جدید رنو به نام «AmpR Small» استفاده کرد R5 بود. این پلت فرم ویژه که برای مدل های سگمنت B طراحی شده است، با فاصله بین دو محور بلند و مرکز ثقل بسیار نزدیک به زمین، جلب توجه می کند. علاوه بر این، این پلت فرم می تواند از سیستم تعلیق عقب مستقل نیز پشتیبانی کند.

 

کابین رنو ۵ E-Tech برقی

کابین مدل نیز که به لطف پلت فرم AmpR Small دارای حجم چمدان ۳۲۶ لیتری است، بسیار راحت و آشناست. طراحان فرانسوی با وفادار ماندن به طراحی رنو ۵ توربو، کنسول جلو را با المان‌های عمودی درست مانند مدل نمادین تکمیل کردند. شما همچنین این فرصت را دارید که کابین را با پارچه “جین” روکش کنید.

رنو 5 E-Tech برقی
کابین رنو ۵ E-Tech برقی

یعنی نمی شود به این صندلی ها نگاه کرد و نگفت رنو ۵ توربو. آنها واقعاً کار بزرگی انجام دادند.

پشتیبانی از ChatGPT که امروزه یک امر ضروری است (!) نیز به صورت استاندارد ارائه می شود. رنو این سیستم را با دستیار صوتی خود به نام «رنو» جفت کرده است. بنابراین، هنگامی که در جاده خسته می شوید، اکنون می توانید با Reno چت کنید. رنو حتی یک سبد مخصوص برای حمل باگت های کلاسیک فرانسوی برای شما ساخته است.

 

مشخصات فنی رنو ۵ E-Tech برقی

رنو ۵ از موتورهای سه فاز آسنکرون استفاده خواهد کرد. در مرحله اول تنها با ۳ گزینه مختلف ظاهر می شوند: ۹۰ اسب بخار – گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر، ۱۲۰ اسب بخار – گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر، ۱۵۰ اسب بخار – گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر.

گزینه های دو مرحله اول با یک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی به صورت استاندارد ارائه می شوند. مدل برتر این خانواده دارای موتور ۵۲ کیلووات ساعتی است. رنو همچنین تاکید می کند که این مدل شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸ ثانیه دارد.

رنو ۵ برقی به لطف سیستم تعلیق مستقل عقب خود هندلینگ بالایی ارائه می دهد. مهندسان فرانسوی همچنین با سیستم ترمز احیا کننده کار کردند. به این ترتیب اطمینان حاصل می شود که راننده انتقال بین ترمز هیدرولیک و ترمز احیا کننده را احساس نمی کند.

بیشتر بخوانید: لوازم جانبی همراه با رنو ۵ ذهن شما را متحیر می کند

گفته می شود که باتری ۴۰ کیلووات ساعتی می تواند طبق داده های WLTP برد ۳۰۰ کیلومتر را ارائه دهد. با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی، این برد تا ۴۰۰ کیلومتر می رسد.

با شارژ AC استاندارد، این مدل قادر خواهد بود حداکثر ۱۱ کیلووات برق مصرف کند. در شارژ سریع DC این رقم تا ۸۰ کیلو وات افزایش می یابد. اگر شارژ سریع را انتخاب کنید، تقریباً ۳۰ دقیقه بین ۱۵ تا ۸۰ درصد شارژ خواهد شد. با این حال، باید توجه داشته باشیم که مدل پایه با ۹۵ اسب بخار فقط از شارژ AC پشتیبانی می کند.

شما می توانید سطح باتری وسیله نقلیه خود را از نشان “۵” روی کاپوت درک کنید. این صفحه نمایش کوچک که اشاره ای هم به گذشته دارد، به نظر من جزییاتی است که رنو ۵ جدید را به بهترین شکل توصیف می کند.

رنو ۵ با دستیارهای رانندگی زیادی عرضه خواهد شد. برخی از این موارد به شرح زیر است: سیستم هشدار توجه راننده، دستیار ترمز اضطراری خودکار، سنسورهای جلو و عقب.

گالری تصاویر رنو ۵ E-Tech برقی

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×