دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کیمرا EVO38 در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد
کیمرا EVO38

کیمرا EVO38 در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد

۱۴۰۲-۱۲-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه 8

کیمرا EVO38 دارای سیستم چهار چرخ متحرک است و 38 دستگاه از آن تولید خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، بسیاری از خودروهای اسپرت و مسابقه ای نمادین بین سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۲ در تورین متولد شدند. کیمرا EVO38 که چند ماه پیش تیزرهایش را دیدیم بالاخره رونمایی شد.

تنها ۳۸ نمونه از کیمرا EVO38 که پس از مدل EVO37 معرفی شد، تولید خواهد شد. EVO38 با داشتن شخصیتی که از اجداد خود به ارث رسیده است، قصد دارد احساسات فراموش شده را به زمان حال بیاورد. به همین دلیل در طراحی شاهد خطوط دهه ۸۰ و ۹۰ هستیم.

طرح شاسی عقب دارای کمک فنر مرکزی دو فنر معمولی گروه B های دهه ۱۹۸۰ است، در حالی که جلو دارای طرح کمک فنر مدرن است. کیمرا EVO38 مجهز به کنترل کننده توزیع گشتاور مدرن، سیستم قفل دیفرانسیل الکتروهیدرولیک و سیستم چهار چرخ محرک است.

این سیستم اجازه می دهد تا درست مانند اتومبیل های WRC در اوایل دهه ۲۰۰۰، دیفرانسیل‌ها توسط راننده تنظیم شوند و این فرصت را برای مدیریت درصد کشش و قفل دیفرانسیل بین محورهای جلو و عقب ارائه می دهد. این راه حل همچنین اجازه می‌دهد تا دیفرانسیل جلو کاملاً غیرفعال شود و اساساً یک وسیله نقلیه دیفرانسیل عقب داشته باشد.

به لطف دکمه های روی فرمان، می توان سفتی سیستم تعلیق و ارتفاع خودرو را نیز کنترل کرد. اگرچه یک گیربکس ۶ سرعته دستی در EVO38 ارائه شده است، اما کیمرا اظهار داشت که آنها روی یک گیربکس متوالی نیز کار می کنند.

EVO38 که به لطف موتور توربوی پیشرفته خود می تواند ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید بکند.

گالری تصاویر کیمرا EVO38 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.50

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×