پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس آ‌ام‌گ E53هیبریدی ۲۰۲۵ شش سیلندر با ۶۰۳ اسب بخار قدرت
مرسدس آ‌ام‌گ ایی53هیبریدی 2025

مرسدس آ‌ام‌گ E53هیبریدی ۲۰۲۵ شش سیلندر با ۶۰۳ اسب بخار قدرت

۱۴۰۲-۱۲-۲۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه 16

محصول جدید آ‌ام‌گ که پورت شارژ دریافت می‌کند، مرسدس کلاس E جدید با کد «53» است که برای هر دو سبک بدنه سدان و استیشن در دسترس است.

به گزارش مجله ماشین، AMG E53 قدیمی ۴۲۹ اسب بخار قدرت داشت، در حالی که مرسدس آ‌ام‌گ  E53هیبریدی ۲۰۲۵، با موتور ۶ سیلندر توربوشارژ ،۴۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند. موتور احتراقی در حال حاضر همراه با یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار کار می کند و مجموع خروجی سیستم را ۵۷۷ اسب بخار می کند. با فعال کردن Race Start ، خروجی ترکیبی به ۶۰۳ اسب بخار موقت افزایش می یابد. همچنین این خودرو ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

مرسدس آ‌ام‌گ  E53هیبریدی ۲۰۲۵ سدان در ۳.۸ ثانیه  به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و این شتاب ۰ تا ۱۰۰ برای نسخه استیشن ۰.۱ ثانیه اضافی طول می کشد.

مرسدس آ‌ام‌گ E53هیبریدی 2025
نمای عقب مرسدس آ‌ام‌گ E53هیبریدی سدان

این خودرو از یک سیستم هیبریدی پلاگین استفاده می‌کنند. در زیر کف صندوق عقب یک بسته باتری با ظرفیت قابل استفاده ۲۱.۲۲ کیلووات ساعت نصب شده است. مرسدس ادعا می کند که برای پیمودن بیش از ۱۰۰ کیلومتر در چرخه WLTP بدون مصرف بنزین کافی است. بسته باتری انرژی خود را به موتور الکترونیکی تعبیه شده در گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک برای صرفه جویی در فضا می رساند.

E اسپرت با گلگیرهای جلوی عریض تر، جلوپنجره مشبک روشن و اگزوز چهارگوش طراحی تهاجمی تری دارد. جالب اینجاست که اکسل جلو کمی عریض تر از یک کلاس E معمولی است.

مرسدس در حال برنامه ریزی نسخه های دو در نیست زیرا AMG E53 کوپه و AMG E53 کانورتیبل برای نسل جدید برنمی گردند. با این حال، برند شیک آلمانی در حال جایگزینی آن خودروها با مدل های جدید CLE53 است. اینها همچنین دارای یک موتور شش خطی هستند اما پلاگین هیبریدی نیستند.

گالری تصاویر مرسدس آ‌ام‌گ E53هیبریدی ۲۰۲۵

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×