جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ / خودرویی برای رانندگی در آینده
تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ / خودرویی برای رانندگی در آینده

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ زمان مطالعه: 5 دقیقه 10

تویوتا کمری با ظاهری جدید و عملکردی بهبود یافته و پیشرانه‌ای هیبریدی که برای حرکت ساخته شده است، وارد نسل نهم خود می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، این خودروی سدان میان‌ سایز پرفروش در کانادا، که در آمریکای شمالی طراحی و مونتاژ شده است، با قدرت بیشتر، ظاهری زیبا، امکانات رفاهی فراوان و هندلینگ عالی، ویژگی‌های محبوب رانندگان را به طرز ماهرانه‌ای تقویت می‌کند. حال، به عنوان بخشی از تلاش تویوتا برای برقی‌سازی همگانی، تویوتا کمری ۲۰۲۵ یک خودروی برقی هیبریدی (HEV) اختصاصی خواهد بود که ترکیبی از قدرت و مصرف سوخت بهینه را ارائه می‌دهد و آماده رویارویی با رانندگی‌های روزانه است.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
نمای عقب تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

سیریل دیمیتریس، معاون رئیس تویوتا کانادا می‌گوید: «تویوتا پیشرو صنعت در ارائه خودروهایی با آلایندگی کمتر و مصرف سوخت پایین‌تر به رانندگان بوده است. ما از سال ۱۹۹۷ بیش از ۲۰ میلیون خودروی برقی در سراسر جهان فروخته‌ایم و امروز طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را به کانادایی‌ها ارائه می‌دهیم تا مطمئن شویم برای هر سبک زندگی یک خودروی برقی وجود دارد. این شامل تعداد رو به رشدی از مدل‌های منحصراً هیبریدی-برقی مانند پریوس، کراون، ونزا، Sienna و سکویا می‌شود – و ما از اینکه یک مدل هسته‌ای دیگر، تویوتا کمری را به این لیست اضافه کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

قوای محرکه تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵

قلب تپنده کمری، اولین ترکیب موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر و نسل پنجم سیستم هیبریدی تویوتا (THS 5) در یک سدان تویوتا است. این سیستم هیبریدی پویا و جدید با ترکیب قدرت موتور با دو موتور الکتریکی، در مدل‌های دیفرانسیل جلو (FWD) دارای ۲۲۵ اسب بخار خالص ترکیبی و در مدل‌های مجهز به سیستم تمام چرخ محرک الکترونیکی عند Bedarf (AWD) دارای ۲۳۲ اسب بخار است. مهندسان تویوتا همچنین سیستم هیبریدی جدید را در سرعت‌های پایین تنظیم کرده‌اند تا دور موتور را کاهش داده و قدرت باتری کششی را برای ارائه شتاب و احساس گشتاور رضایت‌بخش افزایش دهند. تویوتا کمری همچنین نشان « فراتر از صفر » را به کار خواهد برد تا تعهد قوی تویوتا به کاهش انتشار کربن و چشم‌انداز آن برای آینده‌ای بدون کربن را نشان دهد.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
نمای جانبی تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

برای اولین بار در یک کمری هیبرید، سیستم تمام چرخ محرک الکترونیکی عند نیاز (AWD) تویوتا در تمامی مدل‌ها در دسترس خواهد بود. این سیستم AWD برای آسودگی خاطر بیشتر، در صورت نیاز مانند هوای نامناسب یا پیچیدن، کشش اضافی را فراهم می‌کند. توانایی سیستم AWD از یک ژنراتور موتور محرک الکتریکی عقب اختصاصی حاصل می‌شود که به طور خودکار در مواقع لزوم نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ با ظاهری براق

نسل نهم کمری که توسط استودیوهای نیوپورت بیچ کالیفرنیا و ان آربر میشیگان CALTY طراحی شده است، ظاهری براق‌تر و اسپرت‌تر را به طراحی این سدان محبوب ارائه می‌دهد. جلوپنجره‌ی متمایز چکش‌ماهی، ظاهری تازه و تمیز به ارمغان می‌آورد که مطمئناً جلب توجه خواهد کرد. تمامی مدل‌ها دارای چراغ‌های جلوی LED باریک، چراغ‌های روشنایی روز و چراغ‌های عقب خواهند بود.

مدل‌های SE و XSE دارای استایل بیرونی اسپرت با خط سقف براق و بدنه‌ای تراش‌خورده هستند. مدل‌های اسپرت دارای مجاری هوای آیرودینامیکی کاربردی الهام‌گرفته از مسابقات، سپرهای جلویی و دیفیوزر عقب هستند. قسمت عقب همچنین دارای خروجی اگزوز دوگانه‌ی نمایان و یک اسپویلر لب عقب است. XSE با یک جلوپنجره‌ی همرنگ با بدنه‌ی منحصر به فرد و تزئینات مشکی صندوق عقب، سبک اسپرت را بیشتر می‌کند. با رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی چند پره با روکش مشکی موجود در مدل‌های SE و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی چند پره با روکش مشکی و خاکستری دودی موجود در XSE، این مدل‌ها مطمئناً در میان همتایان خود برجسته خواهند بود.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
نمای عقب تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

رنگ‌های بدنه موجود شامل نمونه‌های جدید Ocean Gem و Heavy Metal هستند که به رنگ‌های محبوب کمری مانند سفید، Wind Chill Pearl، نقره‌ای متالیک Celestial، Underground، مشکی متالیک Midnight، قرمز Supersonic و آبی Reservoir می‌پیوندند. مدل‌های XSE ظاهری دو رنگ را با Ocean Gem، Wind Chill Pearl، Heavy Metal و قرمز Supersonic ارائه می‌دهند که با سقف Midnight Black Metallic جفت می‌شوند.

کابین تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ با چیدمان باز

با ترکیب با ظرافت بی‌نظیر کمری، مواد مدرن و تصفیه‌شده‌ی چیدمان باز و مفهومی، تجربه‌ای منحصر به فرد را در طراحی داخلی هر مدل ارائه می‌دهد.

از مدل‌های اسپرت شروع می‌کنیم، SE صندلی‌های با روکش SofTex®-مشکی با لهجه‌های سفید جسورانه را به عنوان استاندارد ارائه می‌دهد، در حالی که XSE یک کابین داخلی با روکش چرمی استاندارد با طرح‌های سوراخ‌دار “تیغه‌ی شلیک” هنری را که هم در روکش درب‌های جانبی و هم در سطوح نشیمن یافت می‌شود، اضافه می‌کند. کابین XSE در دو رنگ مشکی با سوراخ‌های آبی یا قرمز محبوب Cockpit ارائه می‌شود. هر دو مدل SE و XSE به طور استاندارد به پدال‌های اسپرت آلومینیومی و فرمان چرمی با دکمه‌های تعویض دنده مجهز شده‌اند. در کانادا، هر کمری دارای صندلی‌های جلوی گرم‌شونده و فرمان گرم‌شونده به عنوان استاندارد است.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
کابین تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

مدل XLE نیز شخصیت و سبک داخلی خاص خود را به نمایش می‌گذارد. این اولین کمری است که صندلی‌های روکش چرم و میکروفیبر Dinamica® را در رنگ‌های خاکستری روشن یا مشکی ارائه می‌دهد. الگوی لحافی در این مواد نیز در پنل‌های درب‌های جلو و داشبورد یافت می‌شود.

کمری همچنین راحتی صندلی را افزایش داده است. مهندسان تویوتا با تغییر شکل و چگالی کوسن صندلی و افزایش طول کوسن به این مهم دست یافتند. همچنین تکیه‌گاه سر نرم‌تر شده و به عقب منتقل شده است تا راحتی صندلی و سواری را افزایش دهد. این راحتی را می‌توان در مدل‌های XLE و XSE با صندلی‌های جلوی گرم‌شونده و تهویه‌شده استاندارد که می‌توان آنها را در سه سطح تنظیم کرد، افزایش داد. این مدل‌های رده بالاتر همچنین به لطف شیشه‌های لمینت آکوستیک جانبی جلو استاندارد، کابینی آرام‌تر خواهند داشت تا به کاهش صدای باد و سختی کمک کند.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
صندلی‌های تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

تویوتا کمری همچنین استاندارد راحتی را تعیین می‌کند. مدل نسل بعدی با دکمه‌ی استارت استاندارد و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای با دریچه‌های هوای عقب عرضه می‌شود. برای کسانی که ممکن است چندین راننده در خانه داشته باشند، مدل XLE صندلی حافظه‌دار راننده و آینه‌های دید جانبی حافظه‌دار را به عنوان آپشن ارائه می‌دهد. برای راحتی بیشتر، XLE دارای برف پاک‌کن‌های شیشه جلو با حسگر باران استاندارد است. و برای اولین بار در یک کمری هیبرید، مدل‌های XLE و XSE دارای سقف پانوراما برقی شیب‌دار و کشویی با سایه‌بان برقی جمع‌شونده استاندارد خواهند بود.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
کابین تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

بیشتر از آنچه به چشم می‌آید

زیر کاپوت، کمری به طور استاندارد به نسل پنجم سیستم هیبریدی تویوتا (THS 5) مجهز شده است که تجربه‌ی رانندگی جذاب‌تر و قابل‌کنترل‌تر را ارائه می‌دهد. این سیستم از موتورهای الکتریکی سبک‌تر و فشرده‌تر برای تولید قدرت بیشتر و عملکرد بهتر نسبت به سیستم هیبریدی قبلی استفاده می‌کند. THS 5 و سیستم تمام چرخ محرک الکترونیکی عند نیاز (AWD) تویوتا در ترکیب با هم ۲۳۲ اسب بخار خالص ترکیبی – ۳۰ اسب بخار بیشتر از مدل بنزینی فعلی با سیستم تمام چرخ محرک مکانیکی – تولید می‌کنند.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

سیستم تمام چرخ محرک الکترونیکی عند نیاز (AWD) برای کارکرد روان با سیستم هیبریدی تطبیق داده شده است. AWD کنترل‌شده الکترونیکی توزیع گشتاور جلو و عقب را به طور دقیق و متناسب با شرایط رانندگی برای پشتیبانی از شتاب اولیه، هندلینگ، مصرف سوخت و پایداری هنگام رانندگی در سطوح لغزنده مانند برف فراهم می‌کند.

کمری همچنین دارای سیستم تعلیق دوباره تنظیم‌شده برای پاسخگویی و هندلینگ چابک‌تر است که هنگام رانندگی در جاده‌های پرپیچ و خم، حسی هیجان‌انگیز را به ارمغان می‌آورد. مدل‌های اسپرت دارای سیستم تعلیق اسپرت مخصوص با راحتی بیشتر هستند، در حالی که همچنان پایداری، هندلینگ و اعتماد به نفس بیشتری در پشت فرمان ارائه می‌دهند.

تکنولوژی پیشرفته تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵

برای مدل ۲۰۲۵، یک خوشه ابزار دیجیتال ۷ اینچی در مدل‌های SE به عنوان استاندارد ارائه می‌شود، در حالی که یک خوشه ابزار دیجیتال کاملاً ۱۲.۳ اینچی در مدل‌های XLE و XSE یافت می‌شود. مدل‌های XLE و XSE همچنین دارای نمایشگر هدآپ ۱۰ اینچی استاندارد هستند تا رانندگان بتوانند سرعت خود را بررسی کنند، نشانگرهای هشدار را ببینند و مسیریابی گام به گام را مشاهده کنند.

سیستم چندرسانه‌ای تویوتا شامل نمایشگر لمسی ۸ اینچی استاندارد یا صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی آپشن است. این سیستم شامل سازگاری استاندارد Apple CarPlay® و Android Auto™ و جفت شدن با پد شارژ بی‌سیم Qi استاندارد است. کمری همچنین ترکیبی از پورت‌های USB-A و USB-C را به صورت استاندارد ارائه می‌دهد که در سراسر مدل‌ها سه پورت در جلو و دو پورت در عقب وجود دارد.

همچنین دسترسی به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های اتصال پیشرفته وجود دارد. سیستم چندرسانه‌ای تویوتا به رانندگان اجازه می‌دهد تا به طور همزمان دو تلفن Bluetooth® را به هم متصل کنند.

با یک آزمایش یا اشتراک Drive Connect فعال، رانندگان کمری می‌توانند از طریق برنامه تویوتا با سیستم از طریق لمس و فعال‌سازی صوتی تعامل داشته باشند. با دستیار هوشمند که از طریق Drive Connect در دسترس است، عبارات ساده‌ای مانند “Hey Toyota” سیستم را برای دستورات فعال‌شده با صدا از جمله جستجوی مسیر، یافتن نقاط مورد علاقه (POI)، تنظیم کنترل‌های صوتی، تغییر دمای کابین و موارد دیگر بیدار می‌کند. به‌روزرسانی‌های Over-the-Air (OTA) نیز در دسترس خواهد بود.

با ارتقای قابلیت پخش صوتی با رادیو HD، داده USB و اشتراک آزمایشی ۳ ماهه SiriusXM® Platinum Plan، کمری سیستم صوتی پریمیوم JBL® ۹ بلندگو را در مدل‌های XLE و XSE ارائه می‌دهد.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

خدمات متصل اضافی نیز در کمری موجود است. آزمایش تا ۱۰ ساله Safety Connect شامل دکمه کمک اضطراری (SOS)، کمک جاده‌ای پیشرفته ۲۴/۷، اعلان برخورد خودکار و ردیاب خودرو سرقتی می‌شود. آزمایش تا ۱۰ ساله Service Connect به رانندگان امکان می‌دهد گزارش‌های سلامت خودرو، هشدارهای نگهداری و یادآوری‌ها را دریافت کنند.

اشتراک ۱ ساله Remote Connect به رانندگان اجازه می‌دهد از طریق برنامه تویوتا از طریق ساعت هوشمند خود با وسیله نقلیه خود از راه دور تعامل داشته باشند. بسته به مدل، به شما امکان می‌دهد قفل‌ها را باز و قفل کنید، وسیله نقلیه را روشن و خاموش کنید، آخرین مکان پارک شده را پیدا کنید، وضعیت وسیله نقلیه را بررسی کنید و رانندگان مهمان را رصد کنید.

یک کلید دیجیتال در مدل‌های XLE و XSE موجود است. با یک آزمایش یا اشتراک Remote Connect فعال، رانندگان می‌توانند از کلید دیجیتال از طریق برنامه تویوتا برای باز کردن قفل درب‌های جلو و صندوق عقب به طور غیرفعال و یا استارت بدون کلید در داخل کابین با استفاده از تلفن هوشمند خود به عنوان کلید استفاده کنند.

ویژگی‌های کمک راننده و ایمنی تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵

تویوتا کمری به طور استاندارد به Blind Spot Monitor مجهز شده است که برای کمک به تشخیص و هشدار در مورد وسایل نقلیه در حال نزدیک شدن یا قرار گرفتن در خطوط مجاور، با Rear Cross-Traffic Alert برای آرامش خاطر بیشتر با کمک به تشخیص وسایل نقلیه در حال نزدیک شدن از هر دو طرف هنگام دنده عقب و هشدار به شما با یک هشدار بصری و صوتی طراحی شده است.

برای کسانی که به دنبال ویژگی‌های کمک رانندگی اضافی هستند، مدل‌های XLE و XSE به طور استاندارد با ویژگی‌های اضافی مانند موارد زیر ارائه می‌شوند:

دستیار ترافیک
هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابر پیاده
دستیار تغییر خط
مانیتور نمای پانوراما
کمک پارک جلو و عقب با ترمز خودکار

تویوتا کمری به طور استاندارد با Toyota Safety Sense 3.0 (TSS 3.0) عرضه می‌شود. مجموعه ایمنی شامل موارد زیر است:

سیستم کروز کنترل تطبیقی رادار دینامیکی با محدوده سرعت کامل: کروز کنترل تطبیقی رادار دینامیکی (DRCC) که برای استفاده در بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده است، یک سیستم کروز کنترل تطبیقی است که برای تنظیم در سرعت‌های بالاتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت و استفاده از کنترل فاصله خودرو به خودرو برای کمک به حفظ فاصله از پیش تعیین شده با خودروی جلویی طراحی شده است.
هشدار خروج از خط با فرمان کمکی: هنگامی که علامت‌گذاری خطوط سفید/زرد یا خطوط مرزی خاصی از جاده در سرعت‌های بالاتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت تشخیص داده شود، هشدار خروج از خط با فرمان کمکی (LDA w/SA) در صورت تشخیص خروج ناخواسته از خط، یک هشدار صوتی/تصویری خروج از خط را ارائه می‌دهد. اگر راننده اقدامات اصلاحی انجام ندهد، این سیستم همچنین برای کمک به حفظ خط با فرمان اصلاحی ملایم طراحی شده است.
دستیار ردیابی خط: هنگامی که کروز کنترل تطبیقی رادار دینامیکی (DRCC) فعال است و علامت‌گذاری خطوط یا وسایل نقلیه جلویی تشخیص داده می‌شوند، دستیار ردیابی خط (LTA) از خطوط روی جاده و/یا وسایل نقلیه جلویی برای ارائه کمک رانندگی فعال و کمک به حفظ خودرو در مرکز خط خود استفاده می‌کند.
دستیار علائم راهنمایی و رانندگی: با استفاده از یک دوربین هوشمند، دستیار علائم راهنمایی و رانندگی (RSA) برای تشخیص علائم محدودیت سرعت، علائم ایست، علائم ورود ممنوع، علائم تسلیم شدن و برخی علائم هشدار و نمایش نماد علامت در صفحه نمایش اطلاعات چندگانه (MID) طراحی شده است.
چراغ‌های بلند خودکار: چراغ‌های بلند خودکار (AHB) برای کمک به شما در دید واضح‌تر در شب در سرعت‌های بالاتر از ۳۵ کیلومتر در ساعت طراحی شده‌اند. سیستم AHB برای تشخیص چراغ‌های جلوی وسایل نقلیه روبرو و چراغ‌های عقب وسایل نقلیه جلویی طراحی شده است و سپس به طور خودکار بین نور بالا و نور پایین به تناسب جابجا می‌شود.
دستیار رانندگی پیشگیرانه: دستیار رانندگی پیشگیرانه (PDA) از دوربین و رادار خودرو، در صورت برآورده شدن شرایط عملکرد سیستم، برای ارائه ترمز ملایم و/یا فرمان برای پشتیبانی از وظایف رانندگی مانند کنترل فاصله بین خودروی شما و خودروی جلویی، عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار استفاده می‌کند. PDA همچنین می‌تواند ترمز ملایمی را در پیچ‌ها اعمال کند.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.
تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵.

جمع‌بندی

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ با طراحی جدید، فضای داخلی جادار، پیشرانه‌های متنوع و کارآمد، امکانات و فناوری‌های پیشرفته، انتخابی ایده‌آل برای خانواده‌ها و ماجراجویان است. این سدان جمع و جور با قیمتی رقابتی به بازار عرضه می‌شود و به دنبال ایجاد نوآوری در بازار با جایگاهی جدید در میان سدان‌های اروپایی است.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×