جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴ / لوکس، قدرت و فناوری در یک پکیج
استون مارتین DBX707 مدل 2024

استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴ / لوکس، قدرت و فناوری در یک پکیج

۱۴۰۳-۰۲-۰۳ زمان مطالعه: 5 دقیقه 10

ارتقاء جامع فضای داخلی، با به‌کارگیری سیستم سرگرمی اطلاعاتی جدید و پیشرفته‌ی ساخت داخل استون مارتین و معماری خیره‌کننده‌ی کابین، از ویژگی‌های کلیدی DBX707 جدید است.

به گزارش مجله ماشین، ترکیب منحصربه‌فرد عملکرد فوق‌العاده، دینامیک استثنایی، استایل بی‌نظیر و تجمل واقعی در استون مارتین DBX707 که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، به سرعت آن را به اوج این بخش رساند و تبدیل به یک ابرخودروی واقعی در بین شاسی بلندها کرد. محبوبیت فوق‌العاده‌ی DBX707 که چندین جایزه را نیز از آن خود کرده است، باعث شده تا اکنون تنها پیشرانه‌ی قابل دسترس برای این برند بریتانیایی در بخش شاسی بلندهای لوکس فوق العاده باشد.

این ارتقاء چشمگیر نمایشی از به‌کارگیری نمونه‌ای هنر و نوآوری است که طراحی بی‌عیب و نقص و تجمل بی‌حد را با مجموعه‌ای قدرتمند از فناوری خودروی متصل ترکیب می‌کند.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
نمای عقب استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

مارکو متیاچی، مدیر ارشد برند و امور بازرگانی استون مارتین درباره‌ی DBX707 جدید می‌گوید: «با بهترین عملکرد و دینامیک در کلاس خود، طراحی برجسته‌ی جهانی و بالاترین سطح تجمل، DBX707 بلافاصله معیاری جدید برای شاسی بلندهای لوکس فوق العاده تعریف کرد. اکنون با ارتقاء به فناوری پیشرفته و فضای داخلی کاملاً جدید، DBX707 بار دیگر بازی را تغییر می‌دهد و استانداردهایی را که همه رقبا بر اساس آن قضاوت می‌شوند، بیشتر بالا می‌برد.»

همزمان با بازطراحی جامع فضای داخلی، DBX707 اکنون جدیدترین نسل سیستم سرگرمی اطلاعاتی استون مارتین را دریافت می‌کند. این سیستم چند صفحه‌نمایش کاملاً سفارشی و یکپارچه، دارای Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم به همراه چندین اتصال USB-C و اتصال کامل آنلاین است که توسط برنامه‌ی مشتری استون مارتین پشتیبانی می‌شود.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
کابین استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

اطلاعات با استفاده از بهترین فناوری صفحه‌نمایش لمسی Pure Black با کنترل کامل تک انگشتی و چند انگشتی خازنی نمایش داده می‌شود. صفحه‌ی نمایش خوشه ابزار اصلی راننده ۱۲.۳ اینچی است (۱.۵ اینچ بزرگتر از آنچه در DB12 و وانتاژ یافت می‌شود) و یک صفحه‌ی نمایش اطلاعات سرگرمی مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی دیگر در داشبورد و کنسول وسط جدید تعبیه شده است.

DBX707 با دستیابی به تعادل کامل بین دستورات صفحه‌نمایش لمسی و حس لامسه‌ی دلپذیر کلیدهای فیزیکی، از دکمه‌هایی برای عملیات مکانیکی کلیدی انتخاب دنده، حالت رانندگی، گرمایش و تهویه استفاده می‌کند که فلسفه‌ی استون مارتین در ایجاد ترکیب ایده‌آل بین کنترل‌های دیجیتال و آنالوگ را ادامه می‌دهد. همچنین کلیدهای کنترلی برای سیستم تعلیق، ESP و اگزوز، دستیار حفظ لاین و کنترل فاصله پارک وجود دارد که اطمینان می‌دهد پرکاربردترین کنترل‌ها همیشه به‌راحتی در دسترس هستند.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

در تکمیل یکپارچه‌سازی سیستم سرگرمی اطلاعاتی نسل بعدی استون مارتین، DBX707 همچنین فضای داخلی کاملاً جدیدی را به نمایش می‌گذارد؛ آخرین تکامل از طراحی جسورانه‌ی جدید استون مارتین که برای اولین بار در DB12 و Vantage معرفی شد. خطوط تمیز و معاصر، با القای اعتماد به نفس و کیفیت، حس فوق‌العاده‌ای از فضا و انسجام ایجاد می‌کند، با یک خط طراحی افقی چشمگیر که بخش‌های بالایی و پایینی داشبورد جدید را از هم جدا می‌کند.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
صندلی‌های استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

این تم خطی قوی به کاهش ارتفاع کلی فضای داخلی منجر می‌شود و استفاده بیشتر از مواد متناوب کروم، روکش‌های معاصر و کنسول وسط ساده شده باعث تقویت حس کیفیت می‌شود و در عین حال تعادلی کامل بین حس اسپرت و تجمل مدرن و چشمگیر ایجاد می‌کند.

**از فرمان جدید گرفته تا دستگیره‌های باز شدن در بازطراحی‌شده با طرح D و دریچه‌های هوای عمودی شیک که هر دو اکنون با تزئینات داخلی کروم روشن یا کروم تیره مطابقت دارند، هر ناحیه‌ای از فضای داخلی ارتقا یافته است. پنل‌های روکش درهای جلو جدید بزرگ‌تر هستند.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

سه نوع مشخصات تریم داخلی وجود دارد که هر کدام جزئیات خاص خود را دارند:

Inspire Comfort: دارای روکش و لحاف‌کاری ماتریسی است.
Inspire Sport: دارای روکش‌کاری برداری است.
Accelerate with Alcantara:برای ایجاد عنصر اضافی اسپرت، از آلکانترا استفاده می‌کند. جزئیات اضافی به صورت لبه‌های ریز و روکش ساتن ارائه می‌شود. و البته، از طریق خدمات سفارشی استون مارتین، Q by Aston Martin، امکان شخصی‌سازی بیشتر به‌طور گسترده وجود دارد.

DBX707 اکنون به‌صورت استاندارد به سیستم صوتی Aston Martin Premium Audio 800W 14 بلندگو مجهز شده است. این سیستم با استفاده از سخت‌افزار پیشرفته، دارای حالت صدای فراگیر با پردازش صدای فراگیر QuantumLogic® برای یک چشم‌انداز صوتی کاملاً فراگیر است.

با این حال، علاقه‌مندان واقعی به موسیقی از سیستم اختیاری که با همکاری شریک صوتی استون مارتین، Bowers & Wilkins، توسعه یافته است، لذت خواهند برد. این سیستم استثنایی که به‌صورت آکوستیک برای حجم و شکل فضای داخلی DBX707 مهندسی شده است، از فناوری‌ها و نوآوری‌های موجود در بلندگوهای مشهور جهانی Bowers & Wilkins استفاده می‌کند. توییترهای گنبد دوتایی آلومینیومی و بلندگوهای میان‌برد Continuum® به این سیستم صوتی فراگیر ۲۳ بلندگو و دو آمپلی‌فایر ۱۶۰۰ وات، صدایی متعادل و دقیق می‌دهند. بلندگوهای ۳D اختصاصی، بلندگوهای باس و یک ساب‌ووفر قدرتمند تجربه‌ای صوتی قدرتمند و پویا ارائه می‌کنند که ویژگی‌های DBX707 را منعکس می‌کند.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

DBX707، جدیدترین مدل در خط تولید اصلی که بال‌های جدید استون مارتین را به نمایش می‌گذارد، تعدادی تغییر جزئی در نمای بیرونی را نیز معرفی می‌کند. مهم‌ترین اینها پنج رنگ جدید هستند: Epsilon Black، Helios Yellow، Sprint Green، Malachite Green و Aura Green – به همراه اضافه شدن Podium Green که برای اولین بار به‌طور انحصاری در DBX707 AMR23 Edition در دسترس بود. علاوه بر این، دو روکش جدید چرخ وجود دارد: Satin Black روی چرخ ۲۳ اینچی Fortis و Copper Bronze روی چرخ ۲۳ اینچی Forged. طراحی رینگ‌های ۲۲ اینچی Sport، ۲۳ اینچی Fortis و ۲۳ اینچی Forged بدون تغییر باقی می‌ماند، با روکش‌های Silver، Gloss Black، Textured Black، Satin Black و Satin Black Diamond Turned نیز روی چرخ‌های منتخب موجود است.

سایر تغییرات قابل مشاهده شامل دستگیره‌های درب جدید “ارائه دهنده” است که هنگام باز شدن قفل خودرو به بیرون می‌چرخند و آینه‌های درب چرخشی سرپوشیده جدید با شیشه صاف است. با توجه به استفاده از سیستم کمک راننده پیشرفته‌تر (ADAS)، طراحی جدید آینه دارای دوربین‌های کاملاً یکپارچه‌ی بهبودیافته برای پشتیبانی از عملکرد دوربین پارک ۳D است.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

برخلاف طراحی قدیمی که در آن آینه قابل تنظیم در داخل پوسته بیرونی ثابت حرکت می‌کرد، در راه‌حل جدید کل مجموعه آینه و پوسته به‌صورت یکپارچه برای ایجاد تنظیم می‌چرخند. علاوه بر ارائه بسته‌بندی بهتر دوربین، طراحی آینه لبه به لبه با تناسب تخت، اندازه سطح بازتابنده را برای میدان دید بیشتر به حداکثر می‌رساند.

**زیربنای این مجموعه تغییرات گسترده، پکیج سخت‌افزاری قدرتمندی است که DBX707 به خاطر آن شناخته شده است. ستاره این نمایش، موتور V8 4.0 لیتری توین توربوشارژ ۷۰۷ اسب بخاری/۹۰۰ نیوتن متر و گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته “کلاچ مرطوب” است. این موتور با سیستم تمام چرخ متحرک پیشرفته‌ای که می‌تواند در صورت تقاضا تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به محور عقب ارسال کند، جفت می‌شود و DBX707 می‌تواند در ۳.۱ ثانیه از ۰ به ۶۰ مایل در ساعت شتاب گرفته و به سرعت ۱۹۳ مایل در ساعت برسد.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

مهندسان استون مارتین پویایی پیشرو در کلاس DBX707 را بیشتر ارتقا داده‌اند و تلاش برای بهبود مستمر منجر به کالیبراسیون جدیدی برای کمک‌فنرها و فنرهای بادی الکترونیکی شده است. این ارتقا در پاسخگویی، دقت و اعتماد به نفس راننده که برای افزایش برتری دینامیکی DBX707 در کلاس ابرخودروی شاسی بلند آن اجرا شده است، حاصل می‌شود.

استون مارتین DBX707 مدل 2024
استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴

تولید DBX707 جدید قرار است در Q2 سال ۲۰۲۴ آغاز شود و اولین تحویل‌ها در Q2 برنامه‌ریزی شده است.

مشخصات فنی استون مارتین استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۴:

مشخصهمقدار
موتورV8 4.0 لیتری توین توربوشارژ
قدرت۷۰۷ اسب بخار
گشتاور۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک “کلاچ مرطوب”
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۳.۱ ثانیه
سرعت نهایی۱۹۳ مایل در ساعت (۳۱۰ کیلومتر در ساعت)
مصرف سوخت (ترکیبی)۱۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ظرفیت مخزن سوخت۸۵ لیتر
ابعادطول ۵۱۴۵ میلی متر، عرض ۲۰۵۹ میلی متر، ارتفاع ۱۷۴۸ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۹۸۹ میلی متر
وزن۲۲۴۵ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین۵ نفر
ظرفیت بار۴۲۲ لیتر
حجم صندوق عقب۸۳۲ لیتر (با صندلی‌های عقب خوابیده)
سیستم تعلیقبادی تطبیقی ​​با کمک‌فنرهای الکترونیکی
ترمزهادیسک‌های کربن سرامیکی ۴۲۰ میلی‌متری جلو و ۳۹۰ میلی‌متری عقب
رینگ‌ها۲۲ اینچی آلیاژی (استاندارد)
لاستیک‌ها۲۸۵/۴۵ R22 (استاندارد)
سیستم صوتیAston Martin Premium Audio 800W 14 بلندگو (استاندارد)
سیستم سرگرمی اطلاعاتیصفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی برای راننده، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی برای سرنشین جلو، Apple CarPlay، Android Auto، اتصال آنلاین
امکانات ایمنیترمز ضد قفل (ABS)، کنترل کشش (TCS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC)
قیمت
هنوز مشخص نشده

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×