شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵: قدرتمند و برقی
آئودی Q6L e-tron مدل 2025

آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵: قدرتمند و برقی

۱۴۰۳-۰۲-۰۶ زمان مطالعه: 4 دقیقه

آئودی Q6L e-tron مدل 2025، شاسی بلند برقی لوکس چینی، رقیب جدید تسلا در بازار خودروهای برقی، با برد بیش از 700 کیلومتر و طراحی ظریف و پویا، گامی بلند در تحول آئودی به سمت عرضه‌کننده‌ی پیشرو در زمینه‌ی خودروهای برقی لوکس در چین به شمار می‌رود.

به گزارش مجله ماشین، سری خودروهای برقی آئودی Q6 e-tron اولین مدل‌های تولیدی بر روی پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی (PPE) هستند که نشان دهنده‌ی گام بعدی در تحول این شرکت به سمت عرضه‌ی خودروهای برقی لوکس می‌باشد. برند چهار حلقه در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ از نسخه‌ی ویژه‌ای برای بازار چین با نام آئودی Q6L e-tron رونمایی کرد.

این خودروی برقی در نمایشگاه بهاری خودرو در پکن به صورت یک مدل نمایشی از نمای بیرونی به نمایش گذاشته شد و سپس نسخه تولیدی آن در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد. همانند دیگر مدل‌های PPE برای بازار چین، آئودی Q6L e-tron نیز در کارخانه‌ی جدیدی در چانگچون تولید خواهد شد. اولین تحویل‌ها به مشتریان در سال ۲۰۲۵ انجام می‌گیرد.

آئودی Q6L e-tron با عملکرد فوق‌العاده در رانندگی و شارژ، بازدهی عالی و حتی بردی بیشتر از مدل جهانی شناخته می‌شود. فاصله‌ی محوری چرخ‌ها که ۱۰۵ میلی‌متر افزایش یافته است، امکان نصب یک باتری بزرگ‌تر را نیز فراهم می‌کند. بدین ترتیب طبق استاندارد CLTC، دستیابی به برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر امکان‌پذیر خواهد بود. حرف “L” در نام خودرو نشان دهنده‌ی فاصله‌ی محوری زیاد (Long) است که به ویژگی بارز قابلیت پیمایش مسافت‌های طولانی تبدیل شده است.

آئودی برای چندین دهه است که مدل‌های “L” با فاصله‌ی محوری افزایش یافته را برای بازار چین تولید می‌کند. A6L و A4L شناخته‌شده‌ترین نسخه‌های با حجم بالا هستند و در کنار آن‌ها Q5L، A8L و A8L Horch نیز قرار دارند. اکنون، آئودی مدل L را به خانواده‌ی Q6 e-tron اضافه می‌کند تا فضای بیشتر، راحتی و کاربردی بودن بیشتری را برای استفاده‌ی روزانه به ارمغان آورد. Q6L e-tron به همراه فلسفه‌ی جدید طراحی داخلی، فضایی بسیار اختصاصی و جادار را برای سرنشینان در این بازار ایجاد می‌کند.

آئودی Q6L e-tron مدل 2025
نمای عقب آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

آئودی Q6L e-tron با زبان طراحی اختصاصی e-tron که به طور مداوم توسعه پیدا کرده است، نماد طراحی برجسته‌ی خودروهای شاسی‌بلند آئودی به شمار می‌رود. آئودی Q6L e-tron از نسخه‌ی جهانی خود متمایز است و این تمایز از همان ابتدا مشهود است. مهم‌تر از همه، نمای جلوی بازطراحی‌شده با تکامل چهره‌ی برند آئودی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی را برای نسخه‌ی مخصوص چین ارائه می‌دهد.

برای تأکید بر طراحی بیرونی پیشرو و منحصربه‌فرد Q6L e-tron، رنگ‌های خاصی برای این نسخه‌ی مخصوص چین ارائه خواهد شد. رنگ خاکستری یاسی که روی مدل نمایشی در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش گذاشته شد، یکی از این رنگ‌ها است.

با افزایش فاصله‌ی محوری چرخ‌ها و خط سقفی کشیده و متناسب، خطوط جانبی به طور خاص ظریف و با تناسبی بی‌نقص هستند. فناوری‌های پیشگام، به ویژه در واحدهای روشنایی، فصل جدیدی را در زمینه‌ی حمل‌ونقل برقی برای برند چهار حلقه آغاز می‌کنند و همچنان باعث می‌شوند تا شعار “Vorsprung durch Technik” (پیشرفت از طریق فناوری) به تجربه‌ای روزانه در چین تبدیل شود.

پلتفرم PPE که به طور مشترک با پورشه توسعه یافته است و معماری الکترونیکی E3 1.2، نقاط عطفی مهمی در گسترش مجموعه‌ی جهانی مدل‌های برقی آئودی به شمار می‌روند. آن‌ها آغازگر تقویت و تجدید قوای گسترده‌ی سبد محصولات هستند.

«با Q6L e-tron، مزایای فناورانه‌ی پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی جدیدمان را به چین می‌آوریم. این مدل بر تعهد ما برای عرضه‌ی خودروهای برقی در تمام بخش‌های اصلی تا سال ۲۰۲۷ تأکید می‌کند.» این گفته‌ی آقای گرنوت دالر، رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت سهامی آئودی، در جریان premi جهانی در نمایشگاه خودروی پکن بود.

آئودی Q6L e-tron مدل 2025
نمای جانبی آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

برد و عملکرد شارژ فوق‌العاده آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

موتورهای برقی قدرتمند، جمع‌وجور و بسیار کارآمد و یک باتری لیتیوم یون تازه توسعه‌یافته که از ۱۲ ماژول و ۱۹۲ سلول棱ه‌ای با ظرفیت ناخالص کل ۱۰۷ کیلووات ساعت (۷ کیلووات ساعت بیشتر از نسخه‌ای که در Q6 e-tron quattro و SQ6 e-tron در دسترس خواهد بود) بردی بیش از ۷۰۰ کیلومتر را طبق استاندارد CLTC تضمین می‌کنند.

با تشکر از فناوری ۸۰۰ ولت و ظرفیت شارژ DC حداکثر ۲۷۰ کیلووات به عنوان استاندارد، توقف‌های کوتاه شارژ با آئودی Q6L e-tron امکان‌پذیر است. در یک ایستگاه شارژ مناسب (High Power Charging, HPC) می‌توان در عرض ده دقیقه تا ۲۶۰ کیلومتر برد را شارژ کرد. میزان شارژ (SoC) در عرض ۲۵ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

آئودی Q6L e-tron مدل 2025
آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

مدیریت حرارتی هوشمند نقش اساسی در عملکرد شارژ بالا و طول عمر باتری ولتاژ بالا در Q6L e-tron ایفا می‌کند.

آئودی Q6L e-tron به عنوان یک نسخه‌ی دیفرانسیل عقب با قدرت سیستم ۲۵۵ کیلووات و یک نسخه‌ی تمام چرخ متحرک quattro با قدرت ۳۴۵ کیلووات عرضه خواهد شد. نسخه‌ی دیفرانسیل عقب بازدهی و برد قابل توجهی را ارائه می‌دهد و نسخه‌ی quattro کشش و پویایی رانندگی عالی را به ارمغان می‌آورد.

ظرافت و تکامل: نمای بیرونی آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

آئودی Q6L e-tron در بخش شاسی‌بلند سایز متوسط پریمیوم قرار می‌گیرد. با طول خودرو ۴۸۸۴ میلی‌متر، عرض ۱۹۶۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۸۷ میلی‌متر، این SUV فضای حداکثر، راحتی و کاربردی بودن را برای استفاده‌ی روزانه ارائه می‌دهد. فاصله‌ی محوری ۲۹۹۵ میلی‌متر، فضای پای بی‌نظیری را در صندلی‌های عقب فراهم می‌کند.

با تشکر از پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی، خانواده‌ی مدل‌های آئودی Q6 e-tron تناسبات کاملی دارند. نسخه‌ی L با ظرافت چشمگیر فاصله‌ی محوری بلند و خط سقفی کشیده، از ظاهر دیگر مدل‌ها فراتر می‌رود. در ترکیب با این ظرافت، ظاهر شاسی‌بلند چشمگیر آن، ظاهری بی‌نظیر و پویا را تضمین می‌کند. سطوح شکل‌گرفته‌ی ارگانیک توسط خطوط دقیق بدنه ساختار یافته‌اند و حتی در حالت سکون، رابطه‌ی مشخصی بین نور و سایه ایجاد می‌کنند.

آئودی Q6L e-tron مدل 2025
آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

این قسمت به سمت عقب باریک می‌شود و ستون‌های D شیب‌دار به طور ظریفی به شانه‌های بدنه با شکل مشخص جریان می‌یابند. باز شدن ستون‌های D به سمت سقف، خودرو را پویاتر می‌کند و باعث می‌شود کابین بزرگ‌تر به نظر برسد. خطی چشمگیر که از چراغ‌های عقب تا درب‌های عقب امتداد دارد، قسمت بالایی “برجستگی‌های quattro” را برجسته می‌کند – خطوط بدنه که کابین به نظر می‌رسد روی آن‌ها قرار گرفته است. این تأکید مجسمه‌سازی بر روی چرخ، عنصری اساسی در DNA طراحی آئودی است. آئودی این اصل طراحی مرکزی را “نمایش فناوری” می‌نامد.

نمای پشتی پویا ترکیبی از ظرافت و قدرت ورزشی را ایجاد می‌کند. با نوار نوری پیوسته، این معماری پشتی، وضوح و اقتدار مشخص آئودی را به Q6L e-tron می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: لامبورگینی اوروس SE مدل ۲۰۲۵: هیبریدی قدرتمند و لوکس

رینگ‌های ۲۱ اینچی به طور آیرودینامیکی بهینه شده‌اند و توزیع سطح کلاسیک پره‌های باریک و ورودی‌های هوای صاف را به صورت بصری معکوس می‌کنند. در اینجا، بازشوهای جمع‌وجور فقط کمی طراحی صاف چرخ‌ها را مختل می‌کنند زیرا از دیسک‌های ترمز به ندرت استفاده می‌شود و بنابراین به هوای خنک‌کننده‌ی کمی نیاز دارند.

دستگیره‌هایی که تقریباً با سطح درب‌ها ادغام شده‌اند نیز جدید و اولین بار برای آئودی هستند. یک حسگر مجاورت در زیر دستگیره‌ها در صورت نیاز قفل را باز می‌کند – درب به راحتی و بدون هیچ تلاشی باز می‌شود و فقط باید به صورت دستی باز شود.

نمای جلوی عمودی، تکاملی از چهره‌ی برند e-tron است. همانطور که برای یک آئودی برقی معمول است، قسمت مرکزی Q6L e-tron به طور آیرودینامیکی بهینه شده و ادغام شده است. برای اولین بار، برند برای بازار چین یک طراحی جلوی کاملاً جدید را توسعه داده است: طراحان آئودی عنصر مرکزی را در فاشیای عریض‌تر ادغام کرده‌اند و هر دوی آن‌ها به رنگ مشکی براق رنگ‌آمیزی شده‌اند. این امر جلو را به یک مجسمه‌ی افقی قاطع تبدیل می‌کند که تا حد زیادی به پهلوها امتداد می‌یابد و باعث می‌شود SUV صاف‌تر و به سمت جاده متمایل به نظر برسد. ورودی‌های هوای جانبی بزرگ، ظاهر پویا را تأکید می‌کنند، در حالی که تناسبات صاف واحد نوری مجزا، به Q6L e-tron چهره‌ای مصمم می‌بخشد.

لوگوهای برند با چهار حلقه که برای اولین بار روشن می‌شوند، در جلو و عقب جدید هستند. یک نور پروژکتور نرم آن‌ها را به چراغ‌های جلو در جلوپنجره به صورت بصری متصل می‌کند. Q6L e-tron در طراحی شبانه نیز به وضوح به عنوان یک آئودی قابل تشخیص است.

آئودی Q6L e-tron مدل 2025
آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

فناوری آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

با خانواده‌ی Q6 e-tron، آئودی فصلی جدید را در حمل‌ونقل برقی و فناوری روشنایی آغاز می‌کند. با امضای نوری دیجیتال فعال، این SUV برقی عصری جدید را آغاز می‌کند که با طراحی و زیبایی منحصربه‌فردی که فقط در آئودی یافت می‌شود، مشخص می‌شود.

یک ماژول نرم‌افزاری در یکی از پنج کامپیوتر دامنه‌ی آئودی Q6L e-tron این فرم از امضای نوری را امکان‌پذیر می‌کند. در مورد چراغ‌های عقب دیجیتال OLED نسل دوم، شش پنل OLED با ۳۶۰ بخش با استفاده از یک الگوریتم توسعه‌یافته‌ی خاص، هر ده میلی‌ثانیه یک تصویر جدید ایجاد می‌کنند.

با تشکر از ترکیب کامل طراحی نور و فناوری پیشگام، نور در آئودی Q6L e-tron جدید از همیشه زنده‌تر و هوشمندتر به نظر می‌رسد.

امضای نوری دیجیتال فعال، جایگاه آئودی را به عنوان پیشگام صنعت در فناوری روشنایی تأیید می‌کند.

در جلو، امضای نوری دیجیتال فعال با تعامل الگوریتم با دوازده بخش که کم‌نور و پرنور می‌شوند، ایجاد می‌شود. در عقب، از تمام بخش‌های دیجیتال OLED برای این منظور استفاده می‌شود. بخش‌های نوری جداگانه به گونه‌ای با هم تعامل دارند که تصویر کلی امضای نوری، حتی از نظر روشنایی، همیشه ثابت بماند.

این فناوری که برای اولین بار در آئودی Q6L e-tron استفاده می‌شود، در زمینه شخصی‌سازی نیز استانداردهای جدیدی را تعیین می‌کند: با هشت امضای نوری دیجیتال در چراغ‌های روز بازطراحی‌شده‌ی LED ماتریس و چراغ‌های عقب دیجیتال OLED نسل دوم اختیاری، Q6L e-tron می‌توان به طور کاملاً جدیدی شخصی‌سازی کرد. جابجایی بین امضاها در منوی مربوطه در خودرو سریع و آسان است.

آئودی Q6L e-tron مدل 2025
آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

با نسل دوم چراغ‌های عقب دیجیتال OLED، آئودی طراحی نور، عملکرد و در نتیجه، ایمنی جاده را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. برای اولین بار، چراغ‌های عقب دیجیتال OLED می‌توانند به طور هدفمند با محیط اطراف ارتباط برقرار کنند.

آئودی همچنین عملکردهای ایمنی خود را به طور سیستماتیک ارتقا داده است. عملکرد تشخیص مجاورت که قبلاً در سایر مدل‌های آئودی وجود داشت، در Q6L e-tron جدید با نور ارتباطی ارتقا یافته است. این امر سایر کاربران جاده را از تصادفات و خرابی‌ها آگاه می‌کند. برای این منظور، در شرایط رانندگی یا ترافیک بحرانی، نور ارتباطی امضای نوری عقب استاتیک خاصی را با نمادهای هشدار یکپارچه در چراغ عقب ترکیبی دیجیتال OLED نمایش می‌دهد.

همچنین یک مزیت واضح برای ایمنی: یک عنصر نوری LED در قسمت پایین اسپویلر عقب قرار دارد که هنگام ترمزگیری، چراغ ترمز مرکزی را در یک ناحیه بزرگ و بسیار قابل مشاهده روی شیشه عقب تاب می‌اندازد.

متناسب‌تر با چین از همیشه: فضای داخلی، سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و سیستم‌های کمک راننده

«Q6L e-tron تمایز بیشتری نسبت به مدل جهانی خواهد داشت، هم در مورد طراحی بیرونی و هم در تجربه‌ی دیجیتال داخلی. فضای داخلی آئودی Q6L e-tron بیش از هر زمان دیگری به نیازهای مشتریان چینی اختصاص خواهد داشت.» این گفته‌ی آقای گرنوت دالر، مدیر عامل، بود.

بیشتر بخوانید: مرسدس G580 با فناوری EQ مدل ۲۰۲۵ / غول افسانه‌ای آفرود، اکنون با قلب تپنده‌ی برقی

علاوه بر یک پیشنهاد طراحی داخلی منحصر به فرد، مهندسان آئودی در دپارتمان‌های توسعه فنی در پکن و آلمان، تعدادی عملکرد سیستم اطلاعات و سرگرمی را برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان و انعکاس الزامات بازار چین، یکپارچه کرده‌اند. بدین ترتیب، فضای داخلی خودرو به تجربه‌ی دیجیتال منحصربه‌فرد برای رانندگان و سرنشینان چینی

بدین ترتیب، فضای داخلی خودرو به یک تجربه‌ی دیجیتال منحصربه‌فرد برای رانندگان و سرنشینان چینی تبدیل می‌شود.

آئودی Q6L e-tron مدل 2025
آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

برای اولین بار، مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک راننده‌ی بسیار پیشرفته نیز به طور خاص برای برآورده کردن انتظارات مشتریان چینی توسعه یافته است. آئودی طیف وسیعی از عملکردهای کمک راننده‌ی مخصوص چین را در Q6L e-tron ارائه می‌دهد که شامل دستیار رانندگی تطبیقی ​​Pro و دستیار پارک Pro می‌شود. بر اساس یک سیستم حسگر جامع (شامل حسگرهای لیدار و رادار، دوربین‌ها و حسگرهای التراسوند) و فناوری‌های V2X، این عملکردها در سناریوهای رانندگی و پارک به مراتب گسترده‌تری نسبت به هر مدل آئودی قبلی به راننده کمک می‌کنند. Q6L e-tron به همراه چندین عملکرد اضافی مانند دستیار دنده عقب، ابعاد جدیدی از راحتی و ایمنی را برای مشتریان چینی به ارمغان خواهد آورد.

پایه – هم برای سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و هم برای سیستم‌های کمک راننده – معماری الکترونیکی جدید E3 1.2 است.

نام E3 مخفف End-to-End Electronic Architecture است. در طول توسعه، هدف اصلی ایجاد یک چارچوب استاندارد و آینده‌نگر بود. معماری مبتنی بر عملکرد بر اساس ساختار جدید کامپیوتر دامنه با پنج کامپیوتر با کارایی بالا (High-Performance Computing Platform, HCP) است که تمام عملکردهای خودرو را کنترل می‌کند – از سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و عملکردهای رانندگی تا رانندگی نیمه‌خودکار در مراحل بعدی تکاملی. قدرتمندترین معماری الکترونیکی تا به امروز از نظر قدرت محاسباتی به طور مداوم بر روی نیازهای مشتری تمرکز دارد.

یکی از تمرکزهای توسعه بر روی شبکه‌ی با کارایی بالا و امن کامپیوترهای دامنه، واحدهای کنترل، حسگرها و عملگرها برای تسلط بر سیستم‌های پیچیده‌تر و حفظ مدولار بودن بود. علاوه بر این، E3 1.2 با اتصال پشت صحنه با کارایی بالا برای برنامه‌های داده‌ی انبوه Car-to-X و عملکردهای خارج از خودرو با محاسبات فشرده مشخص می‌شود.

آئودی Q6L e-tron مدل 2025
آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

در چین، برای چین – تولید در چانگچون

آئودی Q6L e-tron و سایر مدل‌های بازار چین بر اساس پلتفرم PPE در یک کارخانه‌ی جدید در چانگچون ساخته خواهند شد. محل تولید و دفتر مرکزی شرکت Audi FAW NEV Company نه تنها اولین کارخانه‌ی آئودی در چین است که به طور انحصاری خودروهای تمام برقی تولید می‌کند، بلکه استانداردهای جدیدی را نیز در زمینه‌ی دیجیتالی‌سازی، کارایی و پایداری تعیین می‌کند. با برنامه‌ی زیست‌محیطی جهانی خود “Mission:Zero”، آئودی متعهد به کاهش انتشار کربن، استفاده مسئولانه از آب، کارایی منابع و تنوع زیستی – در این کارخانه‌ی جدید نیز هست.

این به این معنی است که شرکت Audi FAW NEV از فناوری‌های کارآمد و پایدار در تمام بخش‌های تولید استفاده می‌کند. این شرکت همچنین به طور مداوم بر کارایی تمام تجهیزات نظارت می‌کند.

تولید محلی Q6L e-tron در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و تحویل به مشتریان از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. مدل‌های حجمی بیشتر از سال ۲۰۲۵ با نسخه‌هایی از آئودی A6 e-tron دنبال خواهد شد.

آئودی Q6L e-tron با ترکیب عملکرد رانندگی و شارژ فوق‌العاده، بازدهی عالی و برد بیشتر از مدل جهانی، گامی بلند در تحول آئودی به سمت یک عرضه‌کننده‌ی پیشرو در زمینه‌ی خودروهای برقی لوکس در چین به شمار می‌رود. طراحی بیرونی ظریف و پویا، فضای داخلی جادار و راحت با تجربه‌ی دیجیتال منحصربه‌فرد و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک راننده‌ی پیشرفته، Q6L e-tron را به انتخابی ایده‌آل برای مشتریان چینی تبدیل می‌کند که به دنبال ترکیبی از لوکس، عملکرد و فناوری هستند.

جدول مشخصات فنی آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵

مشخصهمقدار
نوع موتوربرقی
قدرت موتور۲۵۵ کیلووات (دیفرانسیل عقب) / ۳۴۵ کیلووات (quattro)
گشتاور موتورنامشخص
ظرفیت باتری۱۰۷ کیلووات ساعت
برد (CLTC)بیش از ۷۰۰ کیلومتر
سرعت شارژ DC۲۷۰ کیلووات
زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد۲۵ دقیقه
نوع دیفرانسیلدیفرانسیل عقب / quattro
طول۴۸۸۴ میلی‌متر
عرض۱۹۶۵ میلی‌متر
ارتفاع۱۶۸۷ میلی‌متر
فاصله‌ی محوری چرخ‌ها۲۹۹۵ میلی‌متر
وزننامشخص
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتنامشخص
سرعت حداکثرنامشخص
مصرف انرژینامشخص
نوع فرمانبرقی
نوع تعلیقمستقل پنوماتیکی
نوع ترمزدیسکی در هر چهار چرخ
رینگ‌ها۲۱ اینچی
لاستیک‌هانامشخص
ظرفیت صندلی‌ها۵
حجم صندوق عقبنامشخص
امکاناتچراغ‌های LED جلو و عقب، سانروف، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی، سیستم صوتی Bang & Olufsen، صندلی‌های چرمی، تهویه‌ی مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی‌ها، فرمان گرمکن، کروز کنترل تطبیقی، دستیار پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم‌های کمک راننده متعدد
قیمتنامشخص
تاریخ عرضه در چیناواخر سال ۲۰۲۴

 

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×