یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آسیب شدید به فراری F40 در تصادف
آسیب شدید به فراری F40 در تصادف

آسیب شدید به فراری F40 در تصادف

۱۴۰۳-۰۲-۰۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

یک فراری F40 صبح یکشنبه در آلمان دچار سانحه شد و با دیوار تونل Engelberg برخورد کرد. به نظر تعمیر این خودرو اصلا ارزان نخواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، یک کارمند جوان ۲۴ ساله یک نمایشگاه اتومبیل لوکس، در حالی که برای شرکت در نمایشگاه اتومبیل در حال رانندگی بود، به نحوی با این فراری تصادف کرد که کل قسمت جلوی خودرو پس از برخورد با هر دو طرف تونل، جدا شد.

این حادثه حدود ساعت ۸ صبح روز ۲۱ آوریل در نزدیکی اشتوتگارت و حدود ۱۸ کیلومتر دورتر از Motorworld در Böblingen رخ داد. سخنگوی پلیس به Bild گفت که مشخص نیست علت حادثه سرعت زیاد بوده یا نقص فنی. امدادگران اورژانس به سرعت در محل حاضر شدند و راننده را برای معاینه به بیمارستان منتقل کردند.

سخنگوی Mechatronik، پاسکال استفان،  گفت که راننده در این حادثه آسیبی ندیده است. با این حال، گزارش خبری SWR Aktuell این موضوع را رد کرد و گفت که راننده در این حادثه آسیب دیده است، اما شدت جراحات او را ذکر نکرد.

یک پست فیس بوکی که در تاریخ ۱۵ مارس از Mechatronik منتشر شد، از ورود این خودرو به نمایشگاه اتومبیل لوکس خبر داد و خدمات گسترده و سابقه مالکیت آن را تبلیغ کرد. این خودرو دیگر در وب‌سایت شرکت برای فروش فهرست نشده است، جایی که ابتدا آن را به قیمت ۳.۲ میلیون دلار با مسافت ۲۰,۲۰۰ کیلومتر روی کیلومترشمار به فروش گذاشته بود.

به نظر می رسد این تصادف فقط به طور قابل توجهی به قسمت جلوی خودرو آسیب رسانده است، به طوری که کاپوت آن کنده شده است. کسی کل آن را برداشته و در کنار فراری روی زمین گذاشته است. سپر جلو نیز مفقود شده است و استفان بر این باور است که بیشتر آسیب ها به بدنه خودرو وارد شده است که قابل تعمیر است. امیدواریم سیستم تعلیق جلو از این حادثه بدون آسیب جان سالم به در برده باشد. این خودرو برای دور انداختن در گورستان ماشین‌ها خیلی کمیاب و باارزش است.

فراری F40 که در سال ۱۹۸۷ برای کمک به جشن چهلمین سالگرد این شرکت معرفی شد، آخرین خودرویی بود که به طور شخصی توسط انزو فراری تایید شد. به گفته استفان که F40 را “آخرین شاهکار بزرگ” انزو می‌نامد، این خودروساز تنها ۱۳۱۵ دستگاه از آنها را تولید کرد و مشخص نیست که امروز چند دستگاه از آنها باقی مانده است. این خودرو با یک موتور V8 دو توربوشارژ ۲.۹ لیتری با ۴۷۱ اسب بخار قدرت و یک گیربکس دستی پنج سرعته که تنها گیربکس موجود بود، به فروش رسید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×