چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نجات یک فورد F-250 مدل ۱۹۷۷ با کارکرد کم بعد از ۳۵ سال!
فورد F-250 مدل 1977

نجات یک فورد F-250 مدل ۱۹۷۷ با کارکرد کم بعد از ۳۵ سال!

۱۴۰۳-۰۲-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

این کامیون که جزو پکیج اکسپلور بوده، مدت‌هاست که به دنبال یه زندگی دوباره می‌گرده و حالا بالاخره به آرزوش می‌رسه.

به گزارش مجله ماشین، قبل از اینکه فورد Explorer شاسی‌بلند به بازار بیاد، یه کامیون پیکاپ سری F با پکیج ظاهری اکسپلور وجود داشت. این پکیج روی تمام مدل‌های سری F از F-100 تا F-350 ارائه می‌شد.

اینجاست که تیم دیتیلینگ WD وارد میشه. بعد از ۳۵ سال که این فورد تو انباری پارک بوده، بالاخره صاحبش تصمیم گرفته بهش رسیدگی کنه. اما قبل از هر کاری، لازمه که اون رو از زندان بشکه‌ها، پالت‌ها و وسایلی که جلوی در رو گرفتن آزاد کنن. اوضاع رو بدتر از اون، لاستیک‌ها هم پنچر هستن و کف خاکی انباری هم حسابی گلی شده. بالاخره بعد از کلی زحمت، این کامیون قدیمی به بیرون کشیده میشه و اونجا می‌تونیم بهتر چالشی که پیش رومونه رو ببینیم. یه لایه کلفت از خاک روی بدنه‌اش چسبیده و یه نگاه کوتاه به داخل هم نشون می‌ده که متاسفانه موش‌ها اونجا حسابی خوش گذروندن.

تو حین بیرون کشیدن کامیون، متوجه می‌شیم که روی کیلومترشمارش فقط حدود ۲۷ هزار کیلومتر کارکرد داره. اگه موتور این فورد آسیب جدی نب دیده باشه، بعد از تمیز شدن می‌تونه حسابی گرون قیمت باشه. یه فرورفتگی بزرگ روی درِ سمت راننده می‌بینیم که به گفته صاحبش کار یه گاو تو انباری بوده! همچنین رنگ روی گلگیر سمت شاگرد هم کمی پوسته پوسته شده. با این حال، به نظر نمی‌رسه جای نگرانی‌ای از بابت زنگ‌زدگی وجود داشته باشه و میشه گفت نشونه‌های اولیه برای این F-250 خیلی خوبن.

فورد F-250 مدل 1977
فورد F-250 مدل ۱۹۷۷

اما قضیه جالب‌تر می‌شه وقتی لایه‌های کثیفی با دستگاه واترجت شسته می‌شن. خط‌های سفید پکیج اکسپلور با رنگ قرمز بدنه خیلی خوب ست می‌شه و داخلش هم با وجود لونه موش توی داشبورد، به طرز عجیبی تمیز می‌شه. در مورد کارکرد پایین ماشین هم، یه نگاه به زیرِ صندلی جلو که تقریبا هیچ ساییدگی‌ای نداره، نشون می‌ده که به احتمال زیاد کیلومترشمار دستکاری نشده.

تیم دیتیلینگ فعلا تلاشی برای روشن کردنش نمی‌کنه. یه موتور V8 400 اینچی زیر کاپوتش داره که احتمالا قبل از روشن شدن به یه سرویس اساسی نیاز داره. اما یه پولیش حسابی، برق خاصی به رنگش انداخته و حالا به نظر آماده‌ست تا دوباره تو مسیرهای آف‌رود بدرخشه.

به نظر می‌رسه گذر زمان با لطف زیادی با وانت‌های آمریکایی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی رفتار کرده. یه سرچ ساده تو اینترنت نشون می‌ده که وانت‌های F-250 اواخر دهه ۷۰ میلادی با قیمتی بین ۲۰ تا ۶۰ هزار دلار به فروش می‌رسن. یه مدل کابین‌دار مشابه که پکیج اکسپلور نداشته، سال گذشته تو یه حراجی آنلاین با قیمت ۳۸ هزار دلار فروخته شده، در حالی که کارکردش دو برابر این بوده. حالا چه بره سراغ مسیرهای آف‌رود و چه بره حراجی، دیدن این فورد تمیز شده حس خوبی به آدم می‌ده.

مشخصات فنی فورد F-250 مدل ۱۹۷۷:

مشخصات کلی:

سال تولید: ۱۹۷۷
مدل: F-250
نوع بدنه: کابین‌دار (Single Cab)
پکیج: اکسپلور (Explorer Package)
رنگ: قرمز با خطوط سفید
کارکرد: ۱۷,۰۰۰ مایل (حدود ۲۷,۰۰۰ کیلومتر)

مشخصات فنی:

موتور: V8 400 اینچی (۶.۶ لیتری)
قدرت: حدود ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور: حدود ۳۰۰ پوند-فوت
جعبه دنده: دستی (احتمالا ۴ سرعته)
سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب
ترمزها: دیسک جلو، کاسه‌ای عقب
سیستم تعلیق: فنر لوله‌ای جلو، اکسل عقب
رینگ: آلومینیومی
لاستیک:
مصرف سوخت: حدود ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (شهری) و ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (جاده)

امکانات:

تهویه مطبوع
رادیو AM/FM
فرمان هیدرولیک
شیشه‌های برقی
آینه‌های جانبی برقی
کروز کنترل

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×