جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » افزایش دوباره قیمت گواهی اسقاط خودرو / گرانی بیشتر در انتظار خریداران خودرو
دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

افزایش دوباره قیمت گواهی اسقاط خودرو / گرانی بیشتر در انتظار خریداران خودرو

۱۴۰۳-۰۲-۱۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

دولت در اقدامی جدید، قیمت گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی را بار دیگر افزایش داد. بر اساس مصوبه هیات وزیران، از این پس برای شماره‌گذاری هر دستگاه خودروی مونتاژی، به جای یک گواهی اسقاط، به 1.5 گواهی اسقاط نیاز خواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، این مصوبه که به دنبال ابلاغ و اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو صادر شده است، قیمت هر گواهی اسقاط را نیز از ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده است.

به این ترتیب، متقاضیان شماره‌گذاری هر دستگاه خودروی مونتاژی، باید ۷۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برای خرید ۱.۵ گواهی اسقاط هزینه کنند.

افزایش قیمت گواهی اسقاط در حالی صورت می‌گیرد که قیمت خودرو در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این موضوع، بار دیگر بر دوش خریداران خودرو سنگینی خواهد کرد و قدرت خرید آنها را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

از سوی دیگر، این مصوبه می‌تواند به نفع تولیدکنندگان داخلی خودرو تمام شود. چرا که با افزایش قیمت گواهی اسقاط، تقاضا برای خودروهای اسقاطی افزایش خواهد یافت و این موضوع به نفع تولیدکنندگان داخلی خودرو خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که این مصوبه چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد داشت. برخی کارشناسان معتقدند که این مصوبه می‌تواند به افزایش قیمت مجدد خودرو در بازار آزاد منجر شود.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که این مصوبه چه تاثیری بر بازار خودرو و قدرت خرید مردم خواهد داشت.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×