سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هیوندای به دنبال عرضه خودروهای هیبریدی در هند تا سال ۲۰۲۶
هیوندای به دنبال عرضه خودروهای هیبریدی در هند تا سال ۲۰۲۶

هیوندای به دنبال عرضه خودروهای هیبریدی در هند تا سال ۲۰۲۶

۱۴۰۳-۰۲-۱۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

گروه خودروسازی هیوندای موتور در حال تغییر استراتژی خود در بازار هند است. بر اساس گفته سه منبع آگاه، این گروه قصد دارد تا زودتر از سال ۲۰۲۶ اولین خودروهای هیبریدی خود را در هند عرضه کند.

به گزارش مجله ماشین، این تغییر استراتژی نشان دهنده تمایل هیوندای برای گسترش حضور خود در بازار مهم هند و حرکت فراتر از تنها تمرکز بر خودروهای الکتریکی است.

گروه هیوندای که شامل شرکت‌های هیوندای موتور و کیا می‌شود، در حال بررسی عرضه یک خودروی شاسی‌بلند هیبریدی با ابعادی مشابه ک Creta، پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند سایز متوسط خود در هند است.

هر دو شرکت هیوندای (دومین خودروساز بزرگ هند) و کیا، عرضه خودروهای شاسی‌بلند هیبریدی را در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ هدف قرار داده‌اند. این در حالی است که برنامه‌های مربوط به خودروهای الکتریکی آن‌ها برای هند همچنان به قوت خود باقی است.

گروه هیوندای در بیانیه‌ای گفت: «ما متعهد به آینده‌ای با تحرک الکتریکی هستیم و استراتژی‌های محصول خود را برای هر بازار بهینه‌سازی خواهیم کرد.»

این تغییر رویکرد به سمت خودروهای هیبریدی (که از ترکیب موتور بنزینی و موتور الکتریکی استفاده می‌کنند) به دلیل افزایش فروش این فناوری در هند صورت می‌گیرد. این موضوع هیوندای را به سمت کنار گذاشتن استراتژی اولیه خود که تنها بر خودروهای الکتریکی باطری متمرکز بود، سوق داده است.

در حال حاضر هیوندای و کیا که فقط خودروهای بنزینی و دیزلی و همچنین خودروهای الکتریکی وارداتی مانند IONIQ 5 و EV6 را به فروش می‌رسانند، در تلاش هستند تا اولین خودروهای الکتریکی ساخت هند خود را در سال ۲۰۲۵ به عنوان سومین بازار بزرگ خودرو در جهان عرضه کنند.

اما به دلیل قیمت‌های بالا و زیرساخت شارژ ناکافی، فروش خودروهای الکتریکی به کندی صورت گرفته است و این موضوع شرکت را برای روی آوردن به خودروهای هیبریدی به عنوان یک «استراتژی موقت» ترغیب کرده است.

یکی از منابع آگاه گفت: «هیوندای فناوری هیبریدی را در بازارهای دیگر دارد. اکنون کار خود را برای تطبیق این فناوری با خودروهای هند برای تبدیل آن به فناوری جریان اصلی آغاز کرده است.» او در ادامه افزود: «افزایش تقاضای مصرف‌کننده و پذیرش خودروهای هیبریدی در ماه‌های اخیر منجر به این تغییر رویکرد شده است.»

کل فروش خودرو در هند در سال ۲۰۲۳ از مرز ۴ میلیون دستگاه گذشت که سهم خودروهای الکتریکی از آن بیش از ۲ درصد بود. سهم خودروهای هیبریدی که به رهبری تویوتا موتور هدایت می‌شود، در حال نزدیک شدن به ۲ درصد است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×