شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » ورشتاپن برای ششمین بار متوالی در پول پوزیشن
ورشتاپن برای ششمین بار متوالی در پول پوزیشن

ورشتاپن برای ششمین بار متوالی در پول پوزیشن

۱۴۰۳-۰۲-۱۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

مکس ورشتاپن راننده ردبول، در گرندپری میامی برای ششمین مسابقه متوالی در این فصل، به مقام پول پوزیشن دست پیدا کرد.

به گزارش مجله ماشین، این ششمین پول پوزیشن متوالی ورشتاپن است که به روند فوق العاده او در این آخر هفته ادامه می‌دهد. او روز جمعه در تمرین و تعیین خط سرعت، نفر اول بود و سپس در همان روز، مسابقه سرعت را نیز به برتری رسید.

آخرین راننده‌ای که توانسته بود در ابتدای فصل، در شش مسابقه متوالی پول پوزیشن را کسب کند، آلن پروست فرانسوی با تیم ویلیامز در سال ۱۹۹۳ بود.

ورشتاپن که برای اولین بار در میامی به پول پوزیشن رسیده است، گفت:

“نمی‌دانم مشکل کجاست، اما هر سال که به اینجا می‌آیم، احساس ثبات و کنترل خوبی روی ماشین و لاستیک‌ها ندارم، مخصوصا در یک دور زمان‌گیری. امروز هم همین‌طور بود و برای پیدا کردن تعادل تلاش می‌کردم. فکر می‌کنم عملکردمان بد نبود. به خاطر لغزندگی پیست، این دلچسب‌ترین دور زمان‌گیری دوران حرفه‌ای‌ام نبود و اعتماد به نفس کافی نداشتم، اما در نهایت پول گرفتیم و این مهم‌ترین چیز است.”

شارل لکلرک از فراری که در مسابقه سرعت نیز دوم شده بود، در کنار ورشتاپن در ردیف اول قرار خواهد گرفت. دیگر راننده فراری، کارلوس ساینز، تنها راننده‌ای به غیر از ورشتاپن است که در این فصل برنده شده و در کنار سرجیو پرز، راننده دوم ردبول، از رده سوم استارت می‌زند.

لکلرک گفت:

“فردا یک مسابقه طولانی در پیش داریم. امروز صبح (در مسابقه سرعت) سرعت خوبی داشتیم، پس امیدوارم بتوانیم کمی فشار بیشتری روی مکس بگذاریم.”

ردیف سوم به طور کامل در اختیار مک‌لارن خواهد بود. لاندو نوریس از بریتانیا با کسب زمان پنجم، یک رده جلوتر از هم‌تیمی استرالیایی‌اش، اسکار پیاستری، قرار خواهد گرفت.

جورج راسل از مرسدس در ردیف چهارم و به دنبال او هفت بار قهرمان جهان، لوئیس همیلتون، قرار خواهند گرفت.

ورشتاپن تاکنون تنها راننده‌ای بوده که در میامی روی سکوی اول رفته است و این هلندی به دنبال کسب سه برد پیاپی در روز یکشنبه خواهد بود.

در حالی که در داخل پیست، همه چیز طبق روال بوده، خارج از آن، فصل برای ردبول با آشفتگی و حواشی مختلف همراه بوده است.

اختلافات داخلی ناشی از اتهامات آزار و اذیت یک کارمند زن علیه مدیر تیم، کریستین هورنر (که از این اتهامات تبرئه شده) همچنان سایه بر این تیم انداخته و با خروج قریب الوقوع طراح ارشد فرمول یک، آدریان نیوی، مرتبط شده است.

اعلام خروج نیوی ۶۵ ساله که خودروهای طراحی‌شده‌اش ۲۵ قهرمانی رانندگان و سازندگان را به ارمغان آورده است، اوایل این هفته شوک بزرگی به دنیای فرمول یک زد. زک براون، مدیر تیم مک‌لارن، معتقد است نیوی اولین نفر از افراد ردبول خواهد بود که این تیم را ترک می‌کند.

هورنر نیز به دلیل شایعات مربوط به مشکلات با یوس ورشتاپن، پدر مکس ورشتاپن، و مشاور موتوراسپرت ردبول، هلموت مارکو، در کانون توجه قرار گرفته است.

دنیل ریکاردو، راننده استرالیایی ردبول، پس از کسب اولین امتیازات خود در این فصل با کسب مقام چهارم در مسابقه سرعت، نتوانست از مرحله اول تعیین خط عبور کند. خبر بد دیگری برای ریکاردو این است که به دلیل جریمه سه رده‌ای باقی‌مانده از چین، در ردیف آخر مسابقه یکشنبه قرار خواهد گرفت.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×