یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » برقی‌ها در راهند اما نه برای همه!
هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو در اصفهان

برقی‌ها در راهند اما نه برای همه!

۱۴۰۳-۰۲-۱۷ زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که زمزمه‌های ورود خودروهای برقی به ایران از سال گذشته شنیده می‌شد، بالاخره شاهد عرضه محدود این خودروها در قالب فروش چهار دستگاه به ثبت‌نام کنندگان سال 1401 بودیم.

به گزارش مجله ماشین، این اتفاق، با هیاهوی رسانه‌ها و البته ابهامات و تناقضات متعددی همراه بود. در این میان، برخی از رسانه‌ها با تیتر “آغاز فروش اولین خودروی برقی” به این موضوع پرداختند، غافل از اینکه این خودروها صرفاً به متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفند ۱۴۰۱ تعلق می‌گیرد و ثبت‌نام جدیدی برای عموم مردم انجام نمی‌شود.

همانطور که در اسفند ۱۴۰۱ شاهد وعده‌های طلایی وزارت صمت برای واردات ۲۰۰ هزار خودروی خارجی در سال ۱۴۰۲ بودیم، این بار نیز عرضه محدود ۴ دستگاه خودرو با حاشیه‌های فراوانی همراه شده است.

انتقاداتی که سال گذشته به “خالی‌فروشی” وزارت صمت در خصوص خودروهای خارجی مطرح شد، بار دیگر در این مورد نیز قابل طرح است. در حالی که مدل خودروها، شرکت‌های واردکننده و فرآیند عرضه آنها مشخص شده، اما ابهامات زیادی در مورد زمان ورود، ترخیص از گمرک، صدور مجوزهای لازم و زمان نهایی تحویل به مشتریان وجود دارد.

چه خودروهایی عرضه شده‌اند؟

در این مرحله از فروش، دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (واردشده توسط معین‌‌‌خودرو) و ‌‌‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌‌‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (واردشده توسط معین‌‌‌خودرو) ، یک خودروی هیبریدی لاماری و یک خودروی بنزینی نیسان سانی (وارد شده توسط معین خودرو) به متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام اسفند ۱۴۰۱ عرضه شده است.

متقاضیان تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند از بین این ۴ خودرو، یکی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: این ون کمپر لوکس با فضای داخلی‌اش شما را متحیر می‌کند

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×