دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » موتور جدید ۱۶ سیلندر بوگاتی تنفس طبیعی است
موتور جدید 16 سیلندر بوگاتی تنفس طبیعی است

موتور جدید ۱۶ سیلندر بوگاتی تنفس طبیعی است

۱۴۰۳-۰۲-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

بوگاتی در حال کنار گذاشتن موتور W16 است، اما موتور جدید در نظر گرفته شده برای جانشین چیرون، تعداد سیلندرهای مشابهی خواهد داشت.

به گزارش مجله ماشین، حدود ۳۳ سال پس از موتور مبهم Cizeta-Moroder V16T، یک V16 جدید در راه است. ابرخودروی بعدی مولشیم در ماه ژوئن با یک نیرومحرکه عظیم بدون نیاز به توربوشارژر عرضه می‌شود. جزئیات جدیدی درباره‌ی این هیولای شانزده سیلندر منتشر شده است.

مدیرعامل بوگاتی-ریماک، آقای Mate Rimac، در کنفرانس “آینده خودرو” که این هفته در لندن برگزار شد، برخی جزئیات اولیه را به اشتراک گذاشت. این مهندس و کارآفرین ۳۶ ساله اهل کرواسی فاش کرد که این موتور V16 به طور کلی از توربوشارژر صرف نظر خواهد کرد. این یک خروج قابل توجه از چیرون و ویرون و همچنین EB110 قبل از آنهاست. هر سه خودرو از تنظیمات چهار توربوشارژ بهره می‌بردند.

بنیانگذار و مدیرعامل گروه ریماک – که ۵۵ درصد از سهام بوگاتی-ریماک را در اختیار دارد – اعلام کرد که موتور جدید V16 طول خیره‌کننده‌ی ۹۹.۸ سانتی‌متر خواهد داشت. این تقریباً ۴۰ سانتی‌متر از W-16 خروجی فعلی بلندتر است. پس از پایان تولید رودستر Mistral و مدل Bolide مخصوص پیست، W-16 قدیمی کنار گذاشته خواهد شد. تأیید شده است که موتورِ به‌تازگی توسعه‌یافته از سیستم هیبریدی نیز بهره می‌برد.

تاکنون این‌ها تنها جزئیات تأییدشده هستند، بنابراین حالا نوبت به حدس و گمان‌ها می‌رسد. مجله آلمانی Auto Motor und Sport ادعا می‌کند که این V16 دارای حجم غول‌پیکر ۸.۳ لیتری است و با همکاری شرکت Cosworth توسعه یافته است. این موتور تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه دور می‌خورد و با سه موتور الکتریکی کار می‌کند. در مجموع خروجی این موتور می‌تواند به ۱۸۰۰ اسب بخار برسد. گفته می‌شود خودِ موتور احتراقی به تنهایی حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

اعتقاد بر این است که دو موتور الکتریکی چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورند، در حالی که موتور سوم محور عقب را تأمین می‌کند. به نظر می‌رسد این موتور الکتریکی در یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته کلاچ دوگانه تعبیه شده است. با در نظر گرفتن گیربکس DCT، گفته می‌شود مجموعه موتور/گیربکس ۱۹۹.۹ سانتی‌متر طول دارد.

اگر گزارش‌ها درست باشند، مهندسان بوگاتی یک باتری ۲۴.۸ کیلووات ساعتی را برای دستیابی به ۶۰ کیلومتر برد الکتریکی در این خودرو جای داده‌اند.

جایگزین Bugatti Chiron می‌تواند ظرف ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. رسیدن از ۰ به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۰ ثانیه طول می‌کشد و گفته می‌شود طی کردن مسیر ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در کمتر از ۲۵ ثانیه انجام شود. حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد.

اگر گزارش دقیق باشد، تنها ۲۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود. لازم به ذکر است که تعداد ویرون به ۴۵۰ دستگاه و تعداد چیرون به ۵۰۰ دستگاه محدود شده بود. اگرچه رونمایی از این خودرو ماه آینده انجام می‌شود، اما به نظر می‌رسد تحویل آن به مشتریان تا سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد. قیمت؟ حداقل ۳.۶ میلیون یورو، که با نرخ ارز فعلی معادل ۳.۸۶ میلیون دلار آمریکا است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×