شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آئودی و سایک برای توسعه پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی در چین همکاری می‌کنند
لوگو آئودی

آئودی و سایک برای توسعه پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی در چین همکاری می‌کنند

۱۴۰۳-۰۲-۳۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت آئودی، برند لوکس فولکس‌واگن، روز دوشنبه اعلام کرد که به طور مشترک با سایک موتور، شریک چینی خود، یک پلتفرم جدید اختصاصی چین برای خودروهای برقی هوشمند را توسعه خواهد داد.

به گزارش مجله ماشین، این حرکت که حدود ۱۰ ماه پس از توافق مشارکت تاریخی فولکس‌واگن با چین انجام می‌شود، بر فشار فزاینده بر برندهای غربی و خودروسازان سنتی برای بازسازی خود به منظور بقا در رقابت شدید خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودرو جهان تاکید می‌کند.

آئودی در بحبوحه جنگ قیمتی طولانی‌مدت خودروهای برقی، از تسلا و سایر رقبای چینی در فروش خودروهای برقی بسیار عقب افتاده است.

آئودی و سایک مدل‌هایی را بر اساس معماری جدیدی به نام «پلتفرم دیجیتالی پیشرفته» توسعه خواهند داد که به گفته شرکت آئودی آلمانی، «این امکان را به آئودی می‌دهد تا زمان عرضه به بازار را به میزان قابل توجهی بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد».

طبق این بیانیه، انتظار می‌رود اولین مدل از سه مدل خودروی برقی که روی پلتفرم جدید کار می‌کنند، در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

این اعلامیه، برنامه‌های همکاری بیشتر بین آئودی و سایک را که فولکس‌واگن اعلام کرد، روشن می‌کند. در آن زمان، فولکس‌واگن اعلام کرد که قصد دارد ۴.۹۹ درصد از سهام شرکت چینی XPeng را به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون دلار خریداری کند و همچنین برنامه‌هایی برای عرضه مشترک دو مدل خودروی برقی با برند فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۶ دارد.

در نمونه دیگری از وابستگی روزافزون اروپا به تخصص چین در زمینه خودروهای برقی، شرکت خودروسازی فرانسوی-ایتالیایی استلانتیس (Stellantis) اوایل این ماه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری مشترک آن با شریک چینی Leapmotor فروش دو مدل از خودروهای Leapmotor را در اروپا از سپتامبر آغاز خواهد کرد.

آئودی از پلتفرم MEB اختصاصی خودروهای برقی فولکس‌واگن برای دو مدل خودروی برقی در چین، یعنی Q4 e-tron و Q5 e-tron، از طریق دو سرمایه‌گذاری مشترک خود، یکی با سایک و دیگری با FAW استفاده کرده است، در حالی که همزمان با پورشه در حال توسعه یک پلتفرم جدید خودروی برقی است.

آئودی ساخت اولین خودروی برقی خود را که بر اساس معماری پلتفرم الکتریکی پریمیوم (PPE) توسعه یافته توسط دفتر مرکزی‌اش ساخته شده است، زودتر از سال ۲۰۲۵ در چین در سرمایه‌گذاری مشترک خود با FAW آغاز خواهد کرد.

آئودی Q6L e-tron در چین به سیستم پیشرفته کمک رانندگی (ADAS) هوآوی مجهز خواهد شد.

کل فروش دو مدل خودروی برقی آئودی که در چین عرضه می‌شود، بر اساس محاسبات رویترز بر اساس داده‌های انجمن خودروهای سواری چین و پلتفرم اطلاعات خودروی ByteDance Dongchedi، در چهار ماه اول ۶۴۲۰ دستگاه بوده است که معادل ۰.۴۵ درصد از کل فروش خودروهای برقی است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×