جمعه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » قیمت چراغ جلوی بوگاتی شیرون به اندازه یک پورشه ۹۱۱
قیمت جلوی بوگاتی شیرون به اندازه یک پورشه 911 است

قیمت چراغ جلوی بوگاتی شیرون به اندازه یک پورشه ۹۱۱

۱۴۰۳-۰۶-۰۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، یک آگهی در ای‌بی آلمان، یک جفت چراغ جلوی والئو برای شیرون را با قیمت بسیار بالایی لیست می‌کند. این چراغ‌های LED که با مدل‌های Pur Sport و Super Sport 300+ سازگار هستند، با قیمت ۱۴۷۰۰۰ یورو عرضه می‌شوند. با نرخ‌های فعلی ارز، شما در حال خرج کردن ۱۶۴۰۰۰ دلار هستید. بله، فقط برای یک جفت چراغ جلو. با این مقدار پول، می‌توان یک پورشه ۹۱۱ کاررا GTS کاملاً جدید (۱۶۴۹۰۰ دلار) خرید.

فروشنده در واقع در لهستان مستقر است اما چراغ‌های جلوی شیرون را به کشورهای اروپایی با هزینه اضافی ۱۰۰۰ یورو (۱۱۰۰ دلار) ارسال می‌کند. فروشگاه ارسال به کشورهای خارج از اروپا را ارائه می‌دهد اما هزینه‌های تحویل ذکر نشده است. با این حال، می‌توان فرض کرد که آنها بالاتر هستند.

با توجه به تعداد کم این خودروها که تاکنون ساخته شده است، آگهی مخاطب محدودی را هدف قرار می‌دهد. آنها به عنوان اقلام استفاده شده لیست شده‌اند اما فروشنده “وضعیت عالی” را تضمین می‌کند. لازم به ذکر است که اینها به عنوان چراغ‌های جلوی اصلی با کد قطعه OEM: 5B4941035C 5B4941036C تبلیغ می‌شوند. ما کمی تحقیق کردیم و آنها را در یک سایت لهستانی پیدا کردیم که با قیمت بسیار معقول ۴۲۰۰۰۰ PLN (98000 یورو یا ۱۱۰۰۰۰ دلار) لیست شده‌اند.

برچسب قیمت دیوانه‌وار برای یک جفت چراغ جلو، ما را به یاد ویدیویی از The Hamilton Collection درباره هزینه‌های مالکیت شیرون می‌اندازد: ۱۰۰۰۰ دلار برای هر چراغ عقب، ۱۳۵۴۷ دلار برای کلید جایگزین، ۸۴۴۹ دلار برای یک ست لاستیک، ۱۸۳۱۷ دلار برای روتورهای ترمز جلو، ۶۷۶۴ دلار برای لنت‌های ترمز جلو، ۱۸۳۱۷ دلار برای روتورهای ترمز عقب، ۴۰۲۴ دلار برای لنت‌های ترمز عقب، ۱۸۵۰۰۰ دلار برای گیربکس و ۱۱۵۰۰ دلار هزینه خدمات سالانه.

هزینه‌های مالکیت ویرون نیز طبق گفته مانی خشبین، سرمایه گذار املاک، به طرز پیش‌بینی‌ناپذیری دیوانه‌وار است. تعویض تمام مایعات ۲۵۰۰۰ دلار هزینه دارد در حالی که لاستیک‌ها ۳۸۰۰۰ دلار دیگر هزینه دارند. چرخ‌ها باید هر ۱۰۰۰۰ مایل یک بار با هزینه ۵۰۰۰۰ دلار تعویض شوند. چند سال پیش، یک درخواست صدور گواهینامه EPA منتشر شد که نشان می‌داد تعویض توربوشارژر ۶۴۰۰ دلار هزینه دارد. ویرون چهار عدد از اینها دارد. این سند همچنین نشان داد که تعویض دو توربو ۹۰۰۰ دلار هزینه کار دارد.

مالکان ویرون ۲۰۰۰۰ دلار برای تعویض مخزن سوخت می‌پردازند، به علاوه ۲۲۰۰۰ دلار دیگر برای کار. تعویض تنظیم‌کننده‌های میل بادامک تقریباً به همین مقدار هزینه دارد، اما خود قطعه تنها حدود ۸۰۰ دلار است. چرا هزینه‌های کار اینقدر بالاست؟ زیرا برخی از جدا کردن موتور لازم است. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها چند سال پیش ظاهر شده‌اند و ممکن است دیگر معتبر نباشند. منظور ما این است که آنها احتمالاً بالاتر هستند. به عنوان مثال، لاستیک‌های سفارشی میشلین پایلوت اسپورت PAX ویرون در سال ۲۰۲۰ قبلاً ۴۲۰۰۰ دلار بودند که نسبت به سال قبل ۴۰۰۰ دلار افزایش یافته بود.

توربیلیون جدید چهار توربوشارژر خود را از دست داده است اما یک تنظیم هیبریدی اضافه کرده است که قطعاً کار کردن روی آن در صورت خرابی ارزان نخواهد بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×