معرفی نیسان آرمادا ۲۰۲۵: قدرت، فناوری و راحتی در نسل جدید
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، نیسان آرمادا نسخهای از پاترول است که برای بازار آمریکا طراحی شده و بیشتر بر راحتی، امکانات لوکس و تجربه رانندگی در جادههای شهری تمرکز دارد. اگرچه هر دو خودرو از یک پلتفرم مشترک استفاده میکنند و در بسیاری از ویژگیها مانند سیستم تعلیق و موتور مشابه هستند، اما آرمادا به گونهای تنظیم شده که بیشتر برای رانندگی در جادههای آمریکایی مناسب باشد، در حالی که پاترول به گونهای طراحی شده که بتواند در شرایط دشوار آفرود بهترین عملکرد را داشته باشد.
با ارائه نسخه PRO-4X برای اولین بار، رانندگان میتوانند با اطمینان بیشتر به ماجراجوییهای خارج از جاده بپردازند، و سفرهای طولانی را به راحتی با کمک سیستم ProPILOT Assist 2.1 انجام دهند.
نسل جدید نیسان آرمادا ۲۰۲۵ برای بهبود عملکرد در تمامی شرایط طراحی شده است. در مقایسه با مدل قبلی، شاسی جدید آن ۲۵ درصد سختی پیچشی بیشتر و ۵۷ درصد سفتی جانبی بالاتری دارد که منجر به بهبود کیفیت سواری و کاهش صدای کابین میشود. این ارتقاها پایهای محکم برای نسخه PRO-4X آرمادا ایجاد کرده است.
نسخه PRO-4X با سیستم ۴WD هوشمند به صورت استاندارد عرضه میشود و به دیفرانسیل عقب قفل شونده الکترونیکی، سیستم تعلیق هوای الکترونیکی تطبیقی، چرخهای ۲۰ اینچی با تایرهای تمامجادهای ۲۷۵/۶۰R20، صفحه فلزی محافظ زیر بدنه و جلوپنجرهای منحصر به فرد با زاویه برخورد بهبود یافته مجهز است.
با افزایش ارتفاع سیستم تعلیق به ۲.۱ اینچ بالاتر از حد استاندارد، آرمادا PRO-4X قابلیتهای بینظیری در زمینه آفرود ارائه میدهد:
- ۹.۶ اینچ فاصله از سطح زمین
- زاویه برخورد ۳۳ درجه
- زاویه شکست ۲۵.۵ درجه
- زاویه خروج ۲۴.۵ درجه
اما اعداد به تنهایی نمیتوانند همه چیز را بیان کنند؛ PRO-4X دارای چندین فناوری است که رانندگی در زمینهای دشوار را آسانتر میکند. این نسخه دارای هشت حالت رانندگی قابل انتخاب (استاندارد، اقتصادی، اسپرت، یدککشی، برف، شن، سنگ و گل/شن) است که عملکرد سیستمهای خودرو را برای هر شرایط بهینه میسازد و سیستم کنترل پایین آمدن از تپه به مدیریت سرعت در سراشیبی کمک میکند.
نمایشگر اطلاعات آفرود شامل شیبسنج، نشانگر لغزش و نشانگر زاویه فرمان است.
فناوریهای دوربین پیشرفته نیز دید اطراف PRO-4X را بهبود میبخشند: نمای “کاپوت نامرئی” که به شناسایی موانع با ارائه نمای مجازی از “داخل” محفظه موتور کمک میکند؛ نمای گسترده جلو برای دید وسیعتر به سمت جلو؛ و سیستم ۳D Intelligent Around View® Monitor که به راننده اجازه میدهد زاویه دید را بر روی نمایشگر سرگرمی تغییر دهد و موانع را از تقریباً هر زاویهای مشاهده کند.
در پی ظاهر برجسته دیگر مدلهای PRO-4X نیسان، آرمادا PRO-4X دارای جزئیات قرمز لاوا در بخشهای مختلف از جمله قلابهای یدککش کاربردی، نوشتهها روی درپوش چرخها و عناصر تزئینی روی ستون D است.
تفاوتهای ظاهری دیگر شامل چراغهای مهشکن LED، فلاپهای مشکی روی گلگیرها، پوشش آینههای سیاهرنگ و ریلهای سقفی، جلوپنجره سیاهرنگ و تزئینات داخلی مخصوص PRO-4X است.
مشخصات فنی نیسان آرمادا ۲۰۲۵
نیروی پیشرانه نیسان آرمادا ۲۰۲۵ از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 دو توربو با تزریق مستقیم تامین میشود. این موتور با قدرت ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر، ۲۵ اسب بخار و ۱۰۳ پوند فوت بیشتر از موتور V8 مدل قبلی دارد که بالاترین قدرت استاندارد در میان رقبا (به جز هیبریدیها و خودروهای الکتریکی) محسوب میشود.
این موتور دارای فناوریهای متعددی برای بهبود کارایی است، از جمله سیستم توقف-استارت و پوشش آینهای در سیلندرها که اصطکاک را کاهش میدهد.
موتور با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با شیفترهای پشت فرمان جفت شده است که نسبت به گیربکس ۷ سرعته مدل قبلی دو دنده بیشتر دارد و بهبود در شتابگیری و کارایی در کروز را فراهم میکند.
آرمادا ۲۰۲۵ دارای ظرفیت یدککشی استاندارد تا ۸۵۰۰ پوند است، با یک قلاب یدک کشی کلاس IV و سیمکشی ۷ پین در تمامی نسخهها. نسخههای PRO-4X و Platinum Reserve دارای سیستم کنترل ترمز تریلر یکپارچه هستند.
سیستم مانیتورینگ نقاط کور تریلر نیز به عنوان یکی از ویژگیهای جدید نیسان، میتواند هنگام یدککشی خودروهای در نقاط کور را هشدار دهد؛ رانندگان به سادگی طول تریلر خود را وارد سیستم میکنند تا آن را تنظیم کنند.
طراحی نیسان آرمادا ۲۰۲۵
نسل جدید آرمادا ۲۰۲۵ دارای طراحی آماده برای ماجراجویی با حضور قوی و فاصله بیشتر از سطح زمین است و با تناسبات قوی و سطوح بدنه دقیق کنترل شده ظاهر بصری تأثیرگذاری دارد. تمامی چراغهای خارجی LED جلوهای خیرهکننده در شب ارائه میدهند و به ایجاد امضای بصری قوی کمک میکنند.
آرمادا در مدلهای ۱۸، ۲۰ و ۲۲ اینچی عرضه میشود. در قسمت عقب، پاککن شیشه بهطور هوشمندانه در بالای شیشه جلو مخفی شده است تا ظاهر شیکتری داشته باشد و دید عقب را بهبود ببخشد.
در قسمت جلو، یک پرده هوای کاربردی که در جلوپنجره قرار گرفته است، به هدایت هوا در اطراف چرخهای جلو کمک میکند تا کارایی آیرودینامیکی بهبود یابد.
طراحی داخلی نیسان آرمادا ۲۰۲۵
آرمادا ۲۰۲۵ حداکثر راحتی را در کابین خود ارائه میدهد، با مواد باکیفیت، فناوریهای پیشرفته و بهبود قابلتوجه در فضای افراد و بار. داشبورد دارای ترکیبی از کنترلهای فیزیکی و صفحهنمایشهای بزرگ با وضوح بالا برای استفاده بهینه است.
آرمادا ۲۰۲۵ بهصورت استاندارد دارای دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی (یکی برای دسته ابزار و دیگری صفحهنمایش لمسی برای سیستم سرگرمی) است؛ نسخههای PRO-4X، Platinum و Platinum Reserve به صفحهنمایشهای ۱۴.۳ اینچی ارتقا پیدا میکنند.
یک دکمه چرخشی فیزیکی برای کنترل حالتهای رانندگی خودرو و دکمههای فشاری فیزیکی برای گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به کار گرفته شدهاند.
صندلیهای ردیف اول با قابلیت گرمایش، سرمایش، ماساژ و تنظیم برقی ۱۲ حالته عرضه میشوند.
ردیف دوم نیز با صندلیهای نیمکتی با تقسیم ۴۰/۲۰/۴۰ یا صندلیهای کاپیتانی با کنسول مرکزی در دسترس است. صندلیهای ردیف دوم نیز میتوانند گرم شوند (در نسخههای Platinum و Platinum Reserve).
برای راحتی بیشتر خانوادهها، فضای داخلی آرمادا ۲۰۲۵ در چندین ابعاد کلیدی افزایش یافته است. فضای پای ردیف اول ۴.۲ اینچ و فضای پای ردیف سوم ۵.۷ اینچ بیشتر شده است.
فضای بار نیز در تمامی پیکربندیها افزایش یافته و به رانندگان اجازه میدهد تا وسایل بیشتری را با خود به همراه داشته باشند.
مانند تمامی مدلهای نیسان، آرمادا ۲۰۲۵ نیز از فناوری پیشرفتهای برای بهبود تجربه سفر تمامی سرنشینان بهره میبرد.
یکی از فناوریهای قابل مشاهده، Google built-in است که برنامههای معروف مانند Google Maps، Google Assistant و Play Store را به داشبورد خودرو میآورد و بدون نیاز به اتصال تلفن، ناوبری بهروز و برنامههای سرگرمی دیگر را فراهم میکند.
سیستم صوتی Klipsch® Premium Audio با ۱۲ بلندگو، از جمله یک سابووفر DualPower™ و ۶۰۰ وات توان خروجی، در دسترس است.
کمکرانندههای هوشمند
آرمادا ۲۰۲۵ در سه سطح مختلف از فناوریهای کمکراننده عرضه میشود که میتواند سفرهای طولانی یا حتی رفتوآمدهای روزانه را راحتتر کند.
ProPILOT Assist که در نسخههای SV و PRO-4X به صورت استاندارد وجود دارد، ترکیبی از کروز کنترل هوشمند و کمک به حفظ مسیر است که به راننده کمک میکند تا در مسیر خود بماند و سرعت و فاصله مناسبی با خودروی جلویی حفظ کند.
در نسخههای SL، Platinum و Platinum Reserve، آرمادا ۲۰۲۵ به ProPILOT Assist 1.1 مجهز شده است که تجربه کمکراننده را با استفاده از اطلاعات ناوبری برای تنظیم پیشگیرانه سرعت خودرو در پیچها و تقاطعها بهبود میبخشد.
در نسخههای SL، Platinum و Platinum Reserve، به صورت اختیاری ProPILOT Assist 2.1، پیشرفتهترین فناوری کمکراننده نیسان ارائه میشود. این سیستم به رانندگان اجازه میدهد در هنگام رانندگی در یک لاین بزرگراه، دستهای خود را از روی فرمان بردارند، در حالی که سیستم وظایف شتابگیری، فرماندهی و ترمزگیری را برعهده دارد.
آرمادا ۲۰۲۵ همچنین بهطور استاندارد با سیستم ایمنی Nissan Safety Shield® ۳۶۰ در تمامی نسخهها ارائه میشود که شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، دستیار نوربالا، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری عقب و هشدار ترافیک پشت خودرو است. همچنین سیستمهای هشدار برخورد جلوی هوشمند، مداخله هوشمند در نقاط کور و مداخله هوشمند در خروج از خط به ایمنی این خودرو افزوده شدهاند.
انواع پیکربندیهای نیسان آرمادا ۲۰۲۵
نیسان آرمادا ۲۰۲۵ در پنج نسخه مختلف عرضه میشود: SV، SL، PRO-4X، Platinum و Platinum Reserve. تمامی نسخهها امکان انتخاب بین دیفرانسیل عقب یا سیستم ۴WD هوشمند را دارند، به جز نسخه PRO-4X که به صورت استاندارد با سیستم ۴WD ارائه میشود.
نسل جدید نیسان آرمادا با ترکیبی از عملکرد قوی، فناوریهای پیشرفته و طراحی ماجراجویانه، تجربهای بینظیر و مطمئن را برای رانندگان در تمامی شرایط فراهم میکند.
جدول مشخصات نیسان آرمادا ۲۰۲۵
ویژگی | مشخصات |
---|---|
موتور | ۳.۵ لیتری V6 دو توربو، تزریق مستقیم |
قدرت موتور | ۴۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک با شیفترهای پشت فرمان |
سیستم انتقال قدرت | دیفرانسیل عقب یا ۴WD هوشمند (بسته به نسخه) |
ظرفیت یدککشی | تا ۸۵۰۰ پوند |
سیستم تعلیق | تعلیق هوای الکترونیکی تطبیقی (در نسخههای PRO-4X و Platinum Reserve) |
فاصله از سطح زمین | ۹.۶ اینچ (در نسخه PRO-4X) |
زاویه برخورد | ۳۳ درجه (در نسخه PRO-4X) |
زاویه شکست | ۲۵.۵ درجه (در نسخه PRO-4X) |
زاویه خروج | ۲۴.۵ درجه (در نسخه PRO-4X) |
چرخها | ۱۸، ۲۰ یا ۲۲ اینچی (بسته به نسخه) |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی (۱۴.۳ اینچی در نسخههای بالاتر) |
ظرفیت سرنشینان | ۷ تا ۸ نفر (بسته به پیکربندی داخلی) |
فضای بار | ۲۰.۴ فوت مکعب (پشت ردیف سوم)، ۵۶.۳ فوت مکعب (پشت ردیف دوم)، ۹۷.۱ فوت مکعب (پشت ردیف اول) |
تجهیزات ایمنی | Nissan Safety Shield® ۳۶۰، ProPILOT Assist، مانیتورینگ نقاط کور و غیره |
حالا حساب کنید با این همه هوشمند بازی راننده چندبار اعتماد کنه وبعد در سفری یهو وسط رانندگی و سرعت قاطی کنه خرابه بشه هه کل خودرو وسرنشینانش بفنا میرن با اینکه علاقه چندانی به خودرو جز برای مطالعه و اطلاعات از پیشرفت صنعتشون نمیخونم ولی تاسف میخورم برای حماقتهای بشر که اسم چه چیز رو پیشرفت میذارن و از اون بیشتر برا هموطنانمان اونا که علاقه دارن به کدام گناه نباید بتونن داشته باشن با قیمت ارزان همینا رو که انقد اعتقادمون ضعیف شده به قوطی فلزی لندکروزی بگیم حضرت و حسرت داشتن یه خودرو خوب به دل جوونا وخانواده ها بمونه.تاسف بحالمون و حال بشر غافل و جاه طلب و پول پرست و آهن پرست کاغذ و آهن ساخته دست خودمون دلمونو ببره ستم نیس که جایگاه خالقمون باید باشه بشخصه حاضر بودم تا آخر عمر پیاده برم ولی یارکوچک امام اعتقادم بودم و هدیه طی الارض رو از خالق میگرفتم تا نیسانpro-4x.امان از جهالت قوم یاجوج وماجوج که دارن زمینو به ورطه نابودی میبرن با تکنولوژی تولید ماشینها.پیشرفته هه نهایت شون تولید جنگنده نسل۵و۶هست دیگه خشم خدا رو دربیارن مث پشه ساقط میشن.افسوس….