معرفی مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن بازسازی شده: ۳ میلیون دلار برای یک شکست
به گزارش مجله ماشین، مرسدس بنز این مدل ۶۰۰ پولمن ۱۹۷۵ را طی یک بازسازی هفت ساله قرار داد که در آن برند ۳.۲ میلیون دلار سرمایهگذاری کرد و به این ترتیب به یک لیموزین قدیمی جان دوباره داد و آن را به استانداردهای امروزی رساند. از بیرون هنوز مانند یک کلاسیک به نظر میرسد، اما از درون کاملاً یک مایباخ مدرن است.
در اواسط دهه ۱۹۷۰، هر کسی که کسی بود، چه یک دیکتاتور جهان سوم، یک ستاره موسیقی یا یک بازیگر هالیوود، باید یکی از این ماشینها را میداشت. به همین دلیل است که مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن در گاراژهای متعلق به الویس پریسلی، جان لنون، کوکو شانل یا صدام حسین قرار گرفت.
این لیموزین در سال ۱۹۷۵ در آلمان با رنگ خاکستری متالیک آنتراسیت روی چرم آبی از خط تولید خارج شد و مجهز به سیستم تعلیق خود تراز و پنجرههای هیدرولیکی بود که میتوانست هر انگشتی را که به سمت آن میآمد قطع کند. این مدل در سال ۱۹۷۵ به لبنان تحویل داده شد.
مرسدس بنز کلاسیک آن را در سال ۲۰۰۷ در مالاگا، اسپانیا خریداری کرد. امروزه، ۶۰۰ پولمن به رنگ متالیک مروارید سفید (Perlmutt Weiss) رنگآمیزی شده است، سایهای که مرسدس در آن زمان در پورتفولیوی خود نداشت.
این اولین نشانهای است که نشان میدهد این خودرو از نسخه استاندارد خود فاصله گرفته است. در را باز کنید و فضای داخلی مجلل به نظر میرسد که تمام جعبههای تیک دار آن دوران را بررسی کرده و برخی دیگر را نیز اختراع کرده است.
سپس، این خودرو در مرسدس بنز کلاسیک در فل باخ آلمان با کمک دایملر ای جی تحت بازسازی کامل قرار گرفت. همه چیز در سال ۲۰۰۷ آغاز شد. هفت سال و ۳.۲۳ میلیون دلار بعد، ما با یک سدان لوکس روبرو شدیم که هنوز کلاسیک بود اما از ویژگیهای معاصر نیز بهره میبرد. مرسدس بنز اعلام کرد که این یکی از گرانترین پروژههای بازسازی آنها تاکنون بوده است.
چرا اینقدر طول کشید؟ حتی اگر شما مرسدس بنز باشید، تهیه قطعات برای خودرویی که بسیار نادر است و دههها است از تولید خارج شده، کار سادهای نیست.
خوشبختانه، صاحب خودرو نخواست که وسیله نقلیه به چیزی غیرقابل تشخیص تبدیل شود. او از هیچ چرخ بزرگ، کیت آیرودینامیکی یا هرگونه افزودنی که باعث شود از حالت اولیه و ظریف خود خارج شود، درخواست نکرد.
او فقط خواهان راحتی بیشتر بود و امیدوار بود که بتواند بدون نیاز به پرواز، لوکس بودن یک جت خصوصی را تجربه کند. بنابراین، مرسدس با چیزی که مایباخ مدرن ارائه میدهد، آمد. به همین دلیل است که عناصر مرسدس مایباخ ۶۲ کشیده، که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ ساخته شد، در ۶۰۰ پولمن قرار گرفت.
این خودرو اکنون دارای سقف شیشهای پانوراما الکترو شفاف مایباخ است که با فشار یک دکمه میتواند از شفاف به مات تغییر کند. سقف دارای گیجهای آنالوگ مایباخ از سدان ۶۲ است. آنها اطلاعاتی در مورد سرعت، زمان و دمای خارجی ارائه میدهند.
دکمه دیگری میتواند پارتیشن شیشه برقی را بالا یا پایین بیاورد که محفظه مسافر عقب را از محفظه راننده جدا میکند.
صندلیهای عقب رو به جلو و رو به عقب در چرم قرمز گارنت نیز از یک سدان لوکس ۶۲ گرفته شدهاند و دارای تنظیم برقی، گرمایش و سرمایش هستند.
پردههایی که از سرنشینان عقب محافظت میکنند هنوز هم وجود دارند.
سرنشینانی که در طرح رو در روی هم ۱۹۷۵ مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن نشستهاند، از تمام فضایی که یک فاصله بین دو محور ۱۵۳.۵ اینچی (۳۹۰۰ میلیمتری) میتواند فراهم کند، بهرهمند خواهند شد، بلکه از وجود کنترل اتوماتیک جلو و عقب و نور محیطی نیز بهرهمند خواهند شد.
و در حالی که آنها از سواری روی فرش جادویی به سبک مایباخ لذت میبرند، یک یخچال شامپاین را در طول سفر خنک نگه میدارد. فلوتهای نقرهای هنوز در جعبه اصلی برند مایباخ خود قرار دارند.
میزهای تاشو قابل استقرار و صفحه نمایشهای ناوبری داخلی در منو هستند. علاوه بر این، یک دکمه یک صفحه نمایش تلویزیون LCD را که در دیوار وسط تعبیه شده است روشن میکند و بالا و پایین میلغزد. سیستم صوتی دالبی سرفراند با اتصال بلوتوث تجربه صوتی نوع سالن کنسرت را فراهم میکند.
پردههای کتان چیندار برای پنجرههای عقب زمین خود را حفظ کردهاند و فرمان با لبه سفید، پنل ابزار و رادیو AM/FM Becker Grand Prix در داشبورد نیز بدون هیچ پورت USB در دید قرار دارند.
سیستم ارتباط داخلی که امکان مکالمه بین مسافر و راننده را فراهم میکند، از مرسدس بنز کلاس S W221 پولمن منتقل شده است. یک دوربین جلو و عقب نیز روی آن نصب شده است.
صاحب خودرو در برابر وسوسه قرار دادن موتور V12 مرسدس AMG زیر کاپوت مقاومت کرد. بنابراین، مرسدس کلاسیک موتور V8 تک میل بادامک ۶.۳ لیتری اصلی را بازسازی کرد. گیربکس اتوماتیک چهار سرعته بازسازی شده ۲۴۷ اسب بخار (۲۵۰ اسب بخار متریک) را از طریق چرخهای عقب به زمین میفرستد. با بازسازی تمام اجزای اصلی، پولمن توانست وضعیت خودروی کلاسیک خود را حفظ کند.
پس از اتمام بازسازی، مرسدس وارد بازار خودروهای دست دوم شد، اما هرگز فروخته نشد، حتی اگر با قیمتی بسیار پایینتر از هزینه بازسازی فهرست شده بود. هر کسی که ۲.۳۲ میلیون دلار داشت میتوانست آن را به خانه ببرد و کلیدهای اصلی (بدون ورود بدون کلید) و اسناد کامل را نیز دریافت کند.
نمایندگی خودرو از آلکمار، شمال غربی آمستردام، حتی میتوانست حمل و نقل آن را به ایالات متحده ترتیب دهد. قبلاً هم آنجا بوده است؛ از این گذشته، قلمرو شناخته شدهای بود. در زمان فهرست شدن، در سال ۲۰۲۰، این خودرو تنها ۶۹۱ مایل (۱۱۱۲ کیلومتر) روی کیلومترشمار داشت، اما شمارش احتمالاً پس از بازسازی موتور شروع شد.
مرسدس ۲۶۷۷ دستگاه از سدان لوکس ۶۰۰ را با نام داخلی W100 ساخت. این مدل با فاصله بین دو محور کوتاه یا بلند و با چهار یا شش در موجود بود.
تنها ۳۰۴ دستگاه از آنها پولمن بودند که همگی با دست ساخته شده بودند. نادر بودن آنها به آنها اعتبار خودروهای کلکسیونر را میدهد، به خصوص اگر برچسب “لاندوله” کنار نام آنها چسبیده باشد. تنها ۵۹ نفر از آنها به دنیا آمدند.
این خودرو در سال ۲۰۲۰ فروخته نشد و چندین بار دیگر فهرست شد. قبلاً با قیمت ۱,۸۴۴,۵۰۰ یورو که تقریباً ۲ میلیون دلار میشود، عرضه میشد و اکنون، هر کسی که عاشق آن شود میتواند آن را با قیمت ۱.۵ میلیون یورو (۱.۶ میلیون دلار) به خانه ببرد، که حتی نصف هزینه بازسازی را هم پوشش نمیدهد. حتی اگر واقعاً یک معامله خوب باشد، به نظر میرسد ۱۹۷۵ مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن مدتی در وب سایت فروشنده آلمانی مینشیند.