یکشنبه , ۱ مهر ۱۴۰۳
» تازه‌ها و اخبار » معرفی بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵: سرعت و تجمل بی‌نظیر
بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025

معرفی بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵: سرعت و تجمل بی‌نظیر

۱۴۰۳-۰۷-۰۱ زمان مطالعه: 5 دقیقه 25

به گزارش مجله ماشین، بنتلی موتورز با معرفی نسل چهارم کانتیننتال GT Speed، سنت ۲۱ ساله خانواده کانتیننتال GT را با  ترکیبی نهایی از عملکرد ابرخودرو، تجملات دست‌ساز و قابلیت استفاده روزانه دنبال می‌کند.

بازطراحی جامع فضای داخلی و خارجی با جزئیات مدرن و تمیز، مطابق با DNA طراحی جدید که توسط بنتلی باکالار و باتور ساخته شده با بدنه سفارشی، ارائه شده است.

عملکرد فوق العاده توسط یک پیشرانه هیبریدی فوق عملکرد کاملا جدید با قدرت ۷۸۲ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر، حاصل همکاری یک موتور V8 چهار لیتری با یک موتور الکتریکی ۱۹۰ اسب بخاری به دست آمده است.

نتیجه این ترکیب، دستیابی به شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت در ۳.۱ ثانیه و همچنین بهره مندی از برد الکتریکی قابل استفاده ۸۱ کیلومتری (بر اساس چرخه رانندگی اتحادیه اروپا) و برد کلی ۸۵۹ کیلومتری است که یک ابرخودروی روزانه را خلق می کند.

عملکرد این پیشرانه با سیستم شاسی جدیدی مطابقت دارد که از کیسه های هوای دو محفظه جدید به همراه کمک فنرهای دو سوپاپ جدید، همراه با بنتلی داینامیک راید (کنترل ضد واژگونی فعال ۴۸ ولتی)، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و توزیع گشتاور مطابقت دارد.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025
نمای عقب بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵

کنترل بدنه فوق العاده و بهترین سواری کانتیننتال GT تا به امروز، برای اولین بار در تاریخ این خودرو با توزیع وزن ۴۹:۵۱ به نفع قسمت عقب حاصل شده است.

در زیر بدنه، مجموعه ای از فناوری های نوآورانه مدرن، قابلیت های پیشرو در کلاس را ارائه می دهد تا هر سفر از نظر دستیار راننده، سیستم های سرگرمی اطلاعاتی و خدمات خودروهای متصل به یک تجربه یکپارچه تبدیل شود.

نمای بیرونی جدید، انقلاب طراحی را برای سفر آینده بنتلی ادامه می دهد و با بزرگترین تجدید نظر در نمای جلوی کانتیننتال GT در دو دهه اخیر و اولین بنتلی جریان اصلی با چراغ های جلوی تکی از دهه ۱۹۵۰ همراه است.

پیشرانه هیبریدی

برای بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵، یک پیشرانه هیبریدی فوق عملکرد کاملاً جدید توسعه یافته است.

این پیشرانه جدید یک موتور V8 جدید ۴ لیتری را با قابلیت تولید ۶۰۰ اسب بخار (۵۸۴ اسب بخار) با یک موتور الکتریکی ۱۹۰ اسب بخار (۱۸۷ اسب بخار) ترکیب می کند.

بنتلی کانتیننتال GTC اسپید ۲۰۲۵
بنتلی کانتیننتال GTC اسپید ۲۰۲۵

خروجی سیستم ۷۸۲ اسب بخار (۷۷۱ اسب بخار) است که برای زمان صفر تا صد کیلومتر در ساعت تنها ۳.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت کافی است.

گشتاور سیستم نسبت به Continental GT Speed W12 خروجی، از ۹۰۰ نیوتن متر به بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین قدرت سیستم نسبت به مدل قبلی، از ۶۵۹ اسب بخار به ۷۸۲ اسب بخار افزایش یافته است. این امر بنتلی کانتیننتال GT Speed جدید را به قدرتمندترین بنتلی تا به حال، فراتر از سطوح سوپر اسپورت نسل دوم و باتور تبدیل می کند.

شاسی فعال

مدل‌های جدید Continental GT Speed و GTC Speed هر دو از شاسی فعال جدید Bentley Performance بهره می‌برند.

این شامل سیستم AWD فعال، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، فرمان‌پذیری تمام چرخ‌ها، توزیع گشتاور (جلو به عقب و در سراسر محورها)، سیستم ضد واژگونی فعال Bentley Dynamic Ride و نسل جدیدی از نرم‌افزار کنترل ESC می‌شود.

علاوه بر این، این خودرو به سیستم جدیدی از کمک فنر دو سوپاپ و کیسه‌های هوای دو محفظه مجهز شده است که امکان تنظیم‌های پیچیده‌تر را فراهم می‌کند.

نتیجه این است که خودروهای جدید می‌توانند به ترکیبی چشمگیرتر از عملکرد، هندلینگ و راحتی دست پیدا کنند.

دمپر جدید دو سوپاپ مزایای متعددی را به همراه دارد. این سیستم به افزایش دامنه نیرو بین تنظیمات نرم و سفت اجازه می دهد. نتیجه آن کاهش مصالحه بین عایق بندی سطح جاده و کنترل بدنه است.

ECU کنترل دمپر اکنون کنترل کامل بر میرایی فشرده سازی و برگشت مستقل دارد و کنترل بدنه بهتری را در طول تغییرات جهت فشرده سازی/برگشت ارائه می دهد.

بنتلی کانتیننتال GTC Speed

قابلیت‌های دینامیکی کلی و احساس فرمان، هر دو با توزیع وزن کاملاً ایده‌آل ۴۹:۵۱ خودرو که به لطف موقعیت هوشمندانه باتری هیبریدی به دست آمده است، بهبود یافته است.

تقسیم وزن، خودرویی را به ارمغان می آورد که ذاتاً در هنگام رانندگی دینامیکی متعادل است و به طیف وسیعی از سبک های رانندگی اجازه می دهد.

با فعال شدن کامل سیستم ESC پیشرفته خودرو، Continental GT Speed جدید به طور کامل روی زمین کاشته می شود و کشش را برای مهار بیش فرمانی کنترل می کند.

در حالت Dynamic، این خودرو به لغزش جزئی محور عقب اجازه می دهد و به راننده اجازه می دهد تا زاویه پیچ خودرو را کنترل کند در حالی که در صورت نیاز یک شبکه ایمنی برای بازگرداندن خودرو به خط حفظ می کند.

سیستم ESC همچنین می تواند به طور کامل خاموش شود، در این نقطه می توان زاویه پیچ Continental GT Speed را با دریچه گاز توسط راننده برای پویاترین تجربه رانندگی بنتلی تا به امروز متعادل کرد.

سیستم ترمز همچنان از دو گزینه تثبیت شده بنتلی استفاده می کند که هر دو از کالیپرهای ۱۰ پیستونی جلو و ۴ پیستونی عقب استفاده می کنند:

  • ترمزهای آهنی تهویه شده، با دیسک های ۴۲۰ میلی متری جلو / ۳۸۰ میلی متری عقب
  • ترمزهای کربن-سیلیکون-کاربید، با دیسک های ۴۴۰ میلی متری جلو / ۴۱۰ میلی متری عقب

مزیت کلی مشتری از سیستم شاسی جدید ساده است – حالت راحتی حتی راحت تر است و حالت اسپرت کنترل بدنه بهتری نسبت به قبل دارد.

طراحی عضلانی و مدرن

بنتلی کانتیننتال GT Speed جدید سه جنبه کلیدی طراحی را که از میراث بنتلی از زمان R-Type Continental نمادین ۱۹۵۲ دیده می‌شود، ادامه می‌دهد.

نسل چهارم از فرم بنتلی دو درب مدرن پیروی می کند که در حالت یک موجود استراحت است.

عضلانی اما آرام، و مطمئن با ران های قوی و مشخص که نشان دهنده قدرت زیر پوست است. تصویر مورد علاقه طراحان بنتلی یک ببر در حال استراحت است.

جلوی خودرو از ظرافت عمودی اسب اصیل الهام گرفته شده است که بر موقعیت این تور بزرگ لوکس استثنایی تأکید می کند.

در نهایت، “کاپوت بی پایان” یک خط افقی قوی در سراسر خودرو ایجاد می کند که نشان دهنده موتور پرقدرت و سرعت خالص است.

کل خودرو از نظر بصری تمیز شده است، با شکستگی های کمتر در سطوح، عضلانی تر و شکل ظریف تری به دست آمده است.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025
بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵

کل نمای جلوی خودرو جدید است، از کیت بدنه یکپارچه همرنگ بدنه تا بزرگترین تغییر در دو دهه گذشته برای Continental GT چراغ های جلوی تکی. از زمان S2 سال ۱۹۵۹، هیچ بنتلی جریان اصلی و غیر سفارشی چراغ های جلوی تکی نداشته است، اما این تغییر، چهره GT را مصمم تر می کند و باز هم از بیان متمرکز یک ببر شکارچی الهام گرفته شده است.

چراغ های عقب نیز با گرافیک بسیار عریض تری که تا درب صندوق عقب امتداد دارد، ظاهر جدید و چشمگیری پیدا کرده اند.

چراغ ها از صندوق عقب بیرون زده اند و در داخل دارای الگوی الماسی سه بعدی عمیق در سراسر فرم خود هستند.

هنگامی که روشن می شوند، نوک الماس ها برجسته می شوند و جلوه ای بصری مانند گدازه مذاب ایجاد می کنند.

طراحی بسیار جهتی دارد که باز هم از ببر الهام گرفته شده است. سبک چرخ جدید در رنگ دودی تیره با لهجه های صیقلی، مشکی براق یا نقره ای رنگ آمیزی شده ارائه می شود.

فضای داخلی

خانواده Continental قبلاً برخی از زیباترین اجراهای داخلی در جهان را ارائه می دهد و اوج مهارت صنعتگران تیم در کارخانه خنثی کربن بنتلی در کرو، انگلستان را به نمایش می گذارد.

تور بزرگ جدید دارای الگوی لحافی دقیق جدید است که از طراحی مد مدرن الهام گرفته شده است.

با لحافی مجسمه سازی شده، سوراخ های محو شده و یک دوخت لحافی جدید، کابین محیط ایده آلی برای هر سفر فوق العاده ای را فراهم می کند.

صندلی های ۲۰ حالته قابل تنظیم در Continental GT مدت هاست که استانداردهای راحتی و ظرافت را در صنعت تعیین می کنند.

ویژگی های جدید داخلی شامل صندلی های سلامتی اختیاری با تنظیم وضعیتی و آب و هوای خودکار در صندلی های جلو است که خستگی را به حداقل می رساند و سطحی از آرامش را ارائه می دهد که واقعاً منحصر به فرد است.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025
کابین بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵

مشخصات Dark Chrome جدید زیبایی مدرن تری را ارائه می دهد و شخصیت کم‌کلیدتر به کابین می‌دهد. این شامل دستگیره در، سوئیچ ها، مشبک های بلندگو و بسیاری از مناطق دیگر در اطراف کابین می شود. بخش سفارشی بنتلی – مولینر – همچنین مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد را ارائه می دهد که امکان شخصی سازی بیشتر مدل جدید را فراهم می کند.

طراحی کابین داخلی، مواد، کیفیت و هنر صنعتگری بنتلی با معرفی فناوری صندلی های سلامتی بیشتر، یونش هوای جدید، بافت های چرم سه بعدی، دوخت مدرن جدید و روکش های فنی مانند کروم تیره جدید همچنان ادامه دارد.

یک معماری الکتریکی ۴۰۰ ولتی کاملاً جدید، امکان ارائه پیشرفته ترین مجموعه فناوری پیشرانه را برای یک برند خودروسازی لوکس امروزی فراهم می کند که میزان آلایندگی ۲۹ گرم در کیلومتر CO2 و برد الکتریکی ۸۱ کیلومتر بر اساس چرخه رانندگی WLTP را ارائه می دهد.

برای اولین بار در تاریخ کانتیننتال GT، بنتلی کانتیننتال GTC کانورتیبل به طور همزمان با کوپه عرضه می شود و انعطاف پذیری نهایی را برای مشتریان علاقه مند به رانندگی با سقف باز و بسته فراهم می کند.

هر دو مدل کوپه و کانورتیبل به طور کامل با دست در کارخانه رویایی بنتلی در کرو، انگلستان ساخته خواهند شد. تولید و تحویل قرار است در سه ماهه سوم آغاز شود.

سیستم های صوتی

سه سیستم صوتی در Continental GT ارائه می شود. سیستم استاندارد دارای ۱۰ بلندگو و ۶۵۰ وات است، در حالی که سیستم Bang & Olufsen 1500 وات و ۱۶ بلندگو با مشبک های بلندگو روشن برای مشتریان متمایل به سبک زندگی طراحی شده است.

یک سیستم Naim 2200 وات و ۱۸ بلندگو با مبدل های باس فعال در صندلی های جلو و هشت حالت صوتی برای علاقه مندان واقعی به صدا ارائه می شود.

شیشه آکوستیک لمینت برای شیشه جلو و پنجره های جانبی حفظ می شود که منجر به کاهش نویز خارجی ۹ دسی بل در مقایسه با شیشه غیر آکوستیک می شود.

Continental GT جدید همچنان به نمایشگر دوار نوآورانه بنتلی مجهز است.

این نمایشگر دارای یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی با وضوح بالا، سه صفحه نمایش آنالوگ زیبا و یک طرف بدون درز از روکش دست ساز است. سه طرف با فشار یک دکمه قابل انتخاب هستند.

روشنایی محیطی اطراف شکل های مجسمه سازی شده صندلی ها و درها را برای ایجاد یک اثر احاطه کننده کار می کند، و کاربر می تواند رنگ روشنایی را از بین ۳۰ گزینه انتخاب کند.

برای نسل بعدی GT، رنگ های جدیدی به پالت رنگ های از قبل گسترده اضافه می شود و پیشنهادات تقریباً نامحدود رنگ و تزئینات داخلی را در سطح جهانی به روز می کند.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025
بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵

این شامل چرم جدید مدرن Gravity Grey است که با رنگ بیرونی فلزی پیشرفته همسان نیز ارائه می شود که تا زمانی که نور خورشید به آن برخورد نکند جامد به نظر می رسد و لهجه های مسی فلزی را نشان می دهد.

بنتلی Continental GT جدید در Tourmaline Green، تفسیری زنده و مدرن از رنگ سبز نمادین بنتلی و بیانیه ای چشمگیر برای هر بنتلی جدید عرضه خواهد شد.

در ویژگی های ضروری مانند Apple CarPlay بی سیم، Android Auto بی سیم و به روز رسانی نقشه از طریق هوا، پیشرفت هایی حاصل شده است.

فراتر از این ویژگی ها، مشتریانی که تلفن همراه خود را جفت می کنند، از خدمات خودروهای متصل از جمله موارد زیر لذت خواهند برد:

  • وضعیت شارژ از راه دور، امکان نظارت و کنترل شارژ خودرو در هنگام اتصال به برق
  • پارک از راه دور – امکان پارک یا احضار خودرو توسط مشتری از راه دور از طریق تلفن
  • پیش تهویه کابین از راه دور – اطمینان از اینکه آب و هوا در خودرو قبل از شروع رانندگی تنظیم شده است، از جمله گرم شدن صندلی

هر سال ویژگی های جدیدی مانند پیش بینی چراغ راهنمایی سبز که به طور فزاینده ای در شهرهای بزرگ ایالات متحده و اروپا فعال می شود و رانندگی “فرش جادویی” در مرکز شهر را امکان پذیر می کند، در دسترس خواهد بود.

نسل چهارم Continental همچنین با معرفی استودیو برنامه My Bentley بهره مند خواهد شد.

My Bentley App Studio جدیدترین افزونه به اکوسیستم دیجیتال بنتلی برای مشتریان است. مشتریان می توانند به طیف گسترده ای از برنامه های خودرو و شخص ثالث دسترسی داشته باشند که می توان آنها را به طور مستقیم، مستقل از تلفن هوشمند، به سیستم سرگرمی اطلاعاتی دانلود کرد.

برنامه ها شامل موسیقی، ویدیو، بازی، ناوبری، پارکینگ و شارژ و غیره هستند. برنامه ها به طور یکپارچه در سیستم سرگرمی اطلاعاتی پیاده سازی شده اند و حتی در حین رانندگی می توان به طور ایمن و قابل اعتماد از آنها استفاده کرد. مجموعه برنامه ها به طور خاص برای هر بازار اقتباس شده است.

بنتلی کانتیننتال GTC اسپید ۲۰۲۵

برای اولین بار در تاریخ خانواده Continental، GTC روباز جدید به طور همزمان با کوپه عرضه می شود.

کانورتیبل از سیستم سقف پارچه ای هفت کمانی بنتلی بهره می برد که در طیف وسیعی از هفت رنگ بیرونی (از جمله تویید) موجود است و در ۱۹ ثانیه با سرعت ۳۰ مایل در ساعت (۴۸ کیلومتر در ساعت) باز می شود.

عملکرد Bentley Continental GTC Speed برای یک Grand Tourer روباز نفس گیر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه و ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۲۸۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

بنتلی کانتیننتال GTC اسپید ۲۰۲۵
بنتلی کانتیننتال GTC اسپید ۲۰۲۵

برای اثبات عملکرد کانتیننتال GT Speed جدید، بنتلی تصمیم گرفت رکورد سرعت جدیدی را به دست آورد که قبلاً به طور رسمی به آن تلاش نشده بود.

با حمایت فوق العاده اداره بزرگراه های نروژ (Statens Vegvesen) و پلیس نروژ، تونل Ryfylke در شهرستان روگالاند، نروژ برای این تلاش انتخاب شد. تونل Ryfylke با ۱۴.۴ کیلومتر طول، طولانی ترین تونل جاده ای زیر آب در جهان است و عمیق ترین تونل از هر نوع در جهان است که تا ۲۹۲ متر زیر سطح دریا امتداد دارد.

دورهای تجزیه و تحلیل و شبیه سازی مهندسی جریان هوا را در اطراف خودرو در سرعت در ۱۸ آگوست ۲۰۲۲، راننده حرفه ای بنتلی، اندی والاس، پشت فرمان Continental GT Speed جدید قرار گرفت و با سرعت ۲۰۸.۱۸ مایل در ساعت (۳۳۵.۰۴ کیلومتر در ساعت) در تونل Ryfylke رانندگی کرد و رکورد سریع ترین خودرو در تونل زیر آب را به نام خود ثبت کرد.

این یک دستاورد خارق العاده مهندسی و رانندگی است که نشان دهنده قدرت، پایداری و اطمینان باورنکردنی Continental GT Speed جدید است.

جدول مشخصات

مشخصهمقدار
نوع پیشرانههیبریدی V8 4.0 لیتری با موتور الکتریکی
قدرت۷۸۲ اسب بخار
گشتاور۱۰۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۳.۱ ثانیه
حداکثر سرعت۳۳۵ کیلومتر در ساعت
برد الکتریکی۸۱ کیلومتر
مصرف سوختبه طور رسمی اعلام نشده است
ظرفیت باک۸۳ لیتر
گیربکسدو کلاچه اتوماتیک ۸ سرعته
سیستم انتقال قدرتچهار چرخ متحرک
نوع فرمانفرمان الکتریکی با نسبت متغیر
سیستم تعلیقبادی تطبیقی ​​با کنترل الکترونیکی
ترمزهادیسک های کربن سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونی جلو و ۴ پیستونی عقب
رینگ ها۲۲ اینچی
لاستیک ها۲۷۵/۳۵ ZR 22 جلو، ۳۱۵/۳۰ ZR 22 عقب
طول۵۱۸۰ میلی متر
عرض۲۰۰۷ میلی متر
ارتفاع۱۴۶۸ میلی متر
فاصله دو محور۲۹۸۴ میلی متر
وزن۲۲۴۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین۴
فضای بار۴۷۳ لیتر
قیمت۳۲۵,۰۰۰ دلار (برآورد)

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×