دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳
استلاتو S9 EREV

معرفی استلاتو S9 EREV: از هوآوی و بایک

1403-12-05 زمان مطالعه: 5 دقیقه 2

به گزارش مجله ماشین، سدان لوکس استلاتو S9 EREV که همکاری مشترک بین هوآوی و BAIC است، مشخصات اصلی خود را در چین منتشر کرد. این خودرو با مصرف سوخت فوق‌العاده پایین ۰.۲۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، به عنوان یک مدل با برد بلند (EREV) معرفی شده است. نسخه EREV این سدان قرار است در آوریل ۲۰۲۵ به بازار چین وارد شود تا به بهبود فروش پایین مدل اصلی کمک کند.

درباره استلاتو S9 EREV

Stelato یک پروژه مشترک بین هوآوی و BAIC است و اولین خودرو این برند، Stelato S9، در آگوست ۲۰۲۴ معرفی شد. هدف اولیه این دو شرکت فروش ۱۲۰,۰۰۰ دستگاه از مدل S9 در سال بود، اما در واقع تنها ۳,۰۰۸ دستگاه از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد. مشکل اصلی این مدل، قیمت بالای ۳۹۹,۸۰۰ یوان (۵۴,۸۵۰ دلار آمریکا) بود. به همین دلیل، نسخه ارزان‌تر EREV برای نجات این پروژه در چین درخواست مجوز فروش کرده است.

طراحی و ویژگی‌های خارجی و داخلی

استلاتو S9 EREV از نظر طراحی مشابه مدل BEV خود است و تنها با درپوش سوخت در گلگیر عقب سمت راست قابل شناسایی است. این سدان دارای چراغ‌های جلو با شکل دستکش و ورودی هوای بزرگی در سپر جلو است. همچنین از دستگیره‌های درب کشویی، سیستم لیدار روی سقف و چرخ‌های چندپر استفاده می‌کند. در عقب، چراغ‌های ترمز این خودرو نیز به شکل دستکش طراحی شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو، دوربین‌های جانبی اختیاری به جای آینه‌های جانبی معمولی است.

استلاتو S9 EREV
استلاتو S9 EREV

ابعاد استلاتو S9 EREV به ترتیب ۵۱۶۰ میلی‌متر طول، ۲۰۰۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۶ میلی‌متر ارتفاع است. فاصله محورهای این خودرو ۳۰۵۰ میلی‌متر می‌باشد که ۱۹ میلی‌متر کوتاه‌تر از مرسدس بنز S-Class W223 است. این خودرو با چرخ‌های R20 یا R21 حرکت می‌کند و فاصله عرضی جلو و عقب آن به ترتیب ۱۷۰۶ و ۱۷۳۸ میلی‌متر است. زاویه‌های ورود و خروج آن ۱۳ و ۱۵ درجه است. وزن خالص این سدان در حدود ۲۳۰۰ تا ۲۳۵۰ کیلوگرم است.

پیشرانه استلاتو S9 EREV

Stelato S9 EREV به یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری A156T2H تولیدی BAIC مجهز است که توان ۱۱۸ کیلووات (۱۵۸ اسب بخار) را تولید می‌کند. این موتور در خودروهای دیگری مانند SUV بدنه روی فریم BAIC BJ60 Thunder نیز به عنوان ژنراتور استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این موتور گشتاور را به چرخ‌ها منتقل نمی‌کند و به جای آن نیروی تولیدی را به یک باتری و موتور الکتریکی ارسال می‌کند.

این خودرو دارای نرخ مصرف سوخت WLTC معادل ۰.۲۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با باتری NMC سه‌گانه ساخته شده توسط CATL است. نسخه ارزان‌تر با باتری LFP از CATL دارای مصرف سوخت ۰.۵۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. ظرفیت باتری Stelato S9 هنوز اعلام نشده است.

Stelato S9 EREV به صورت استاندارد به یک موتور الکتریکی در محور عقب با توان ۲۲۷ کیلووات (۳۰۴ اسب بخار) مجهز است و حداکثر سرعت آن به ۲۰۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد. متاسفانه این مدل EREV قابلیت چهارچرخ متحرک (4WD) ندارد که نشان‌دهنده تلاش هوآوی و BAIC برای کاهش قیمت اولیه آن است.

فروش استلاتو S9 EREV از نمایشگاه خودروی شانگهای در اواخر آوریل ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. موفقیت این خودرو در بازار به شدت به قیمت آن بستگی دارد. با این حال، رقابت سختی در پیش است زیرا رقیب Stelato S9 یعنی Avatr 12 EREV از چانگان و CATL با قیمت شروع ۲۶۹,۹۰۰ یوان (۳۷,۹۰۰ دلار آمریکا) به بازار عرضه می‌شود. بنابراین، Stelato S9 همچنان در موقعیتی ناامن قرار دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×