معرفی رئو فلایینگ کلاد ۱۹۳۱: پس از ۴۲ سال بیرون میآید
به گزارش مجله ماشین، در سال ۱۹۰۵، رنسام ای. اولدز پس از ترک شرکت اولدزموبیل که در سال ۱۸۹۷ تأسیس کرده بود، شرکت جدیدی به نام REO Motor Car تأسیس کرد. این شرکت در ابتدای فعالیت خود یکی از موفقترین سازندگان خودرو در ایالات متحده بود و در سال ۱۹۱۰ بخش کامیونسازی را به تولیدات خود اضافه کرد. با این حال، پس از جنگ جهانی دوم، REO با مشکلات مالی روبهرو شد و در سال ۱۹۵۷ به یک شرکت فرعی از White Motor Company تبدیل شد. ده سال بعد، با شرکت Diamond T ادغام شد.

محصول برجسته REO Speed Wagon بود، یک کامیون سبک که در سال ۱۹۱۵ معرفی شد و نام آن در طول بیش از ۵۰ سال توسط گروه راک آمریکایی REO Speedwagon بهکار رفته است. اما REO خودروهای خاطرهانگیزی دیگری نیز تولید کرد که از جمله آنها Flying Cloud و Royale میباشد.
Royale در سال ۱۹۳۱ معرفی شد و از اولین خودروهایی بود که طراحی بدنهای بادی داشت. از سوی دیگر، رئو فلایینگ کلاد در سال ۱۹۲۷ معرفی شد و اولین خودرو بود که از سیستم ترمز هیدرولیکی داخلی گسترشیابنده جدید Lockheed استفاده کرد. تولید Flying Cloud تا سال ۱۹۳۶ ادامه یافت و این خودرو آخرین مدل سواری REO بود.

همانند بسیاری از خودروهای REO در دوران رکود بزرگ، فروش رئو فلایینگ کلاد بالا نبود و تولیدات سالانه معمولاً از ۵,۰۰۰ واحد فراتر نمیرفت. کمتر از ۵۰,۰۰۰ دستگاه از این مدل در طول یک دهه ساخته شد و تنها درصد کمی از آنها هنوز وجود دارند، بهطوریکه کمتر از دو دوجین از رئو فلایینگ کلادها طی دهه گذشته در حراجها فروخته شدهاند. از این تعداد، تنها دو عدد در سال ۱۹۳۱ تولید شدهاند که یکی از آنها اخیراً از یک انبار خاکی نجات داده شده است.
این رئو فلایینگ کلاد در کنار یک Plymouth Suburban مدل ۱۹۴۹ از یک انبار قدیمی نجات یافت. این خودرو از سال ۱۹۸۳ در انبار مانده بود که معادل ۴۲ سال به حساب میآید. اگرچه جزئیات بیشتر در مورد تاریخچه این خودرو وجود ندارد، به نظر میرسد این وضعیت از آن دست مواردی است که صاحب خودرو فوت کرده و خانواده در حال پاکسازی اموال بودند. احتمالاً این خودرو در دهه ۱۹۸۰ به دلیل مشکلات مالک یا نبود امکانات برای نگهداری آن کنار گذاشته شده است.

اما این خودروی قدیمی، برخلاف بسیاری از کشفهای مشابه که معمولاً به زباله تبدیل میشوند، در شرایط فوقالعادهای قرار دارد. حتی با وجود ۴۲ سال خوابیدن در انبار و سن ۹۴ ساله، رئو فلایینگ کلاد هنوز بهصورت یکپارچه و سالم باقی مانده است. البته باید اشاره کرد که موتور این خودرو هنوز بهطور دقیق مشخص نشده است، ولی احتمالاً یک موتور شش سیلندر خطی L-head تحت کاپوت قرار دارد. اگر موتور اصلی این خودرو هنوز موجود باشد، این کشف میتواند به یک قطعه ارزشمند از تاریخ REO تبدیل شود. حتی در صورت عدم وجود موتور اصلی، رئو فلایینگ کلاد یکی از کلاسیکهای دوره جنگ جهانی است که بهندرت دیده میشود و شایسته حفظ یا ترمیم به شرایط اولیه خود است.
مقدار دقیق ارزش این خودرو در این وضعیت قابل پیشبینی نیست، اما نسخههای ترمیمشده رئو فلایینگ کلاد میتوانند بیش از ۵۰,۰۰۰ دلار به فروش برسند.